Gå til innhold

Pixma 8500 - rødlig farger

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Pixma 8500. Meget fornøyd med skriveren hvor utskriftene helt klart kan sammenlignes med det jeg får fra butikk.

På enkelte bilder blir det et rødlig skjær som jeg har prøvd å bli kvitt. Vet at det er andre som har poengtert dette tidligere, men har ikke funnet noe skikkelig svar på hvordan dette kan løses.

Jeg har prøvd forskjellige ting:

- Justert ned fargene i skriverinnstillingene: Dette fungerer delvis ok, men ikke hvis man bruker Easy Photo-print.

- Endre papir- ser ikke forskjell

- Ikke bruke Vivid colour - fargene blir ikke fullt så sterke, også litt mindre rødt.

- Endre bilde i Photoshop- Krever mye tid, ikke en god løsning på sikt.

Har ikke endret fargeprofiler. (Noen som har noen erfaring med dette?)

Hadde satt pris på om flere som har hatt dette problemet luftet litt på hva som kan evnt. gjøres.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg en Pixma 8500. Meget fornøyd med skriveren hvor utskriftene helt klart kan sammenlignes med det jeg får fra butikk.

På enkelte bilder blir det et rødlig skjær som jeg har prøvd å bli kvitt. Vet at det er andre som har poengtert dette tidligere, men har ikke funnet noe skikkelig svar på hvordan dette kan løses.

Jeg har prøvd forskjellige ting:

- Justert ned fargene i skriverinnstillingene: Dette fungerer delvis ok, men ikke hvis man bruker Easy Photo-print.

- Endre papir- ser ikke forskjell

- Ikke bruke Vivid colour - fargene blir ikke fullt så sterke, også litt mindre rødt.

- Endre bilde i Photoshop- Krever mye tid, ikke en god løsning på sikt.

Har ikke endret fargeprofiler. (Noen som har noen erfaring med dette?)

Hadde satt pris på om flere som har hatt dette problemet luftet litt på hva som kan evnt. gjøres.

4710020[/snapback]

Jeg har selv slitt med bildene blir alt for mørke m IP8500. Så leste jeg en artikkel i Fotografi om utskrifter. Der ble det skrevet at easy photoprint ikke var å anbefale, i allefall hvis man ikke har Canon kamera. De anbefalte å bruke ICM-fargeprofil.

Etter at jeg sluttet å bruke eay photoprint, og begynte å bruke ICM-fargeprofil, så har utskriftene mine blitt mye "riktigere". Nå har de samme lysstyrke og farger som de har på skjermen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hvis du har problemet enda, så er løsningen:

For å få fine utskrifter så er det en ting du må gjøre. Når du har valgt Print... i f.eks PS, så klikker du på Properties på siden av printernavnet.

Sett Color/Intensity til Manual og trykk på Set...-knappen. Sett Print Type til None.

Dette gjorde susen for meg iallefall! Rødskjæret forsvant helt.

Gi beskjed hvis det funket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...