carl_erik Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Har tenkt å kjøpe meg et tv-kort hos komplett...hva bør jeg tenke på...utenom prisen;)...når jeg skal kjøpe meg et slikt kort? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Har tenkt å kjøpe meg et tv-kort hos komplett...hva bør jeg tenke på...utenom prisen;)...når jeg skal kjøpe meg et slikt kort? Om det passer i din tv ??? Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Kanskje dårlig forklart...hehe men jeg skal ha tv-kort til PCn...og det er vel relativt faste kabler/utganger på disse kortene...eller? Lenke til kommentar
Truils Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Tja... til kabel, parabol eller noe annet? Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Til kabel, den har "vanlig" antenne utgang...tror jeg...er ikke helt god på alle disse kablene...men tror det er slik en antennekabel ser ut :!: Lenke til kommentar
underground Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Kjøp ett med hardware encoder. Det vil si at tvkortet ikke vil bruke på langt nær så mye system ressurser som hvis du kjøper ett der CPU må ta seg av encodingen selv. Encoding= Ta opp tv programmer/video osv. Dette har jeg og er veldig fornøyd med det. Winfast PVR 2000 EDIT:Bruker dette til kabel tv jeg også. Endret 21. august 2005 av underground Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Det kommer an på hvilken maskin du skal sette tv koret inn. Selv bruker jeg et pinnacle pc tv pro, kortet går greit nok dersom du har prossorkraft og minne nok, med lite minne og dårlig cpu er det et crappy kort. Anbeler ikke det kortet jeg her uansett. Selv om det funger helt greit nå. Det bør være innebygget encoder/decoder på kortet , iallefall dersom du har under xp 2400 og 512 minne. Dette for å få opptak i annstendig kvalitet. Endret 21. august 2005 av Osse Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Synes det leadteak kortet kunne være et kort å satse på ! Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Kjøp ett med hardware encoder. Det vil si at tvkortet ikke vil bruke på langt nær så mye system ressurser som hvis du kjøper ett der CPU må ta seg av encodingen selv. Encoding= Ta opp tv programmer/video osv. Dette har jeg og er veldig fornøyd med det. Winfast PVR 2000 EDIT:Bruker dette til kabel tv jeg også. Har hardware encoder en forkortelse? fant ikke noen plass det sto om det på komplett sine sider... Lenke til kommentar
wildv Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Den absolutt beste løsningen nå er ATIs 550Pro kort.. Relativt billige er de også. Kjempekvalitet på disse tv-kortene. Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Kan være jeg som er litt dum;) hehe uansett...jeg klarer ikke å finne noen av de kortene dere snakker om på komplett...hvor kjøper dere kortene? Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 DETTE kortet er konge med HW coding og 2 tunere, med støtte for Microsoft media center OSet og Fjernkontrollen Lenke til kommentar
underground Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Kan være jeg som er litt dum;)hehe uansett...jeg klarer ikke å finne noen av de kortene dere snakker om på komplett...hvor kjøper dere kortene? Nei du er nok ikke dum. Kortet selges hos Multicom. Endret 21. august 2005 av underground Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Du skal ha TV-kort, ikke ny PC. Dette har vi egen kategori for. ##Flyttes## Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg har selv et Leadtek Winfast TV2000XP Expert, som jeg er rimelig fornøyd med. Det har veldig god bildekvalitet. Men skulle jeg kjøpt et nytt idag, hadde jeg gått for POV NVTV, som er testet av HW.no her: http://www.hardware.no/artikkel/7807/1 Virker praktisk med den TV-guiden som er oppi programpakken der. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg skal også ha nytt tv-kort og slenger meg på denne tråden. Jeg er litt sær og vil ha FM-tuner på tv-kortet. noen om har noen anbefalinger der? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 ---Her--- Meget bra kort Lenke til kommentar
wiak Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 se etter Hardware MPEG-2 Encoding, 3d/2d comb filter, noise reducion osv.. kan anbefalle Sapphire Theatrix http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306371&cks=SER Lenke til kommentar
underground Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg skal også ha nytt tv-kort og slenger meg på denne tråden. Jeg er litt sær og vil ha FM-tuner på tv-kortet. noen om har noen anbefalinger der? Stereo FM radio (181 kanaler) Winfast PVR2000 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 se etter Hardware MPEG-2 Encoding, 3d/2d comb filter, noise reducion osv..kan anbefalle Sapphire Theatrix http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306371&cks=SER ut ifra de tilbakemeldingene som er gitt på komplett sine sider virker ikke dette som noe å slenge stumpen i taket for akkurat.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå