g-gomp Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hei alle. Har fått et merkelig problem her. Det dreier seg om 4 maskiner, der tre maskiner har XP Pro SP2, og en "server" som er satt opp med Win98 SE. Serveren har kun til funksjon å fungere som felles lagringsplass (og kjøre backup og mail prog). Delte kataloger på Win98 PC er satt opp med Full aksess. Delte kataloger er lagt inn som faste disker med "Koble til nettverksstasjon.." på XP maskinene. Det er ellers ikke lagt inn noen som helst sperring, brukerspesifikke begrensninger (herken på XP eller Win98 maskiner). Problemet kan forklares på følgende måte: Fra XP maskinene, klikker jeg på "Lagre fil" f.eks. i Word. Da kan jeg angi filnavn og lagre denne lokalt. Hvis jeg derimot angir en av de koblede katalogene fra Win98 PC, får jeg ikke lagret filen. (Access denied - nettverksbanen eksisterer ikke). MEN: Dersom jeg godtar det flnavnet Word forslår, ja da kan jeg lagre på nettverksmapper. Dette gjelder også filer opprettet i andre programmer! Jeg kan heller ikke åpne en fil på nettverksmappene, endre filen og benytte "lagre som" og angi nytt filnavn. Jeg kan angi et fritt filnavn lokalt, for deretter flytte denne til nettv. mappene. Jeg har med andre ord full tilgang på alle andre måter - bortsett fra at jeg altså ikke får velge filnavn ved lagring selv. Forstå det den som kan... Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå