Matthiesen Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg fikk en telefon fra kjæresten i gårkveld der hun sa hun hadde veltet et glass med vann ned i tastaturet på hennes laptop. Det var ikke mye, men den slo seg rett av, og nå frykter vi det værste. Hva kan jeg gjøre nå? Skru den opp? Føne? Noen som har opplevd dette før? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg sølte et stort vann glass over min pc for en stund tilbake. Pc'en min skrudde seg ikke automatisk av (det høres ikke helt bra ut), men jeg tok ut batteriet og skrudde opp tastaturet og lot det tørke 1-2 dager (husker ikke helt) så var det bare å skru på pc'en igjen og alt funket. Vann er ikke så farlig som mye annet (cola), så bare du får tørket det godt nok, så ordner det seg sikkert. Hørtes bare ikke helt bra ut det du sa at den skrudde seg av... Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Jeg er ikke med denne laptopen nå, hun sover, og den står hos henne. Er det skadelig at den ikke er gjort noe med ennå? Bør jeg komme meg dit så fort som mulig, da hun selv ikke klarer å skru den opp og ta ut batteriet? Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 at laptopen slo seg av selv er et veldig dårlig tegn. mange har reddet pcen sin før ved å raskt dra ut strøm og starte tørking. uansett, skru den fra hverandre og start tørking. forhåpentligvis er det bare en liten del som har tatt kvelden og ikke hele hovedkortet. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 En ting før må jeg spørre: "Skal jeg føne den med hårføner, eller er det ikke bra?" Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Selv om den slo seg av umiddelbart, trenger ikke det å bety katastrofe(Med mindre den kortsluttet pga. at batteriet ikke ble fjernet). PC World har testet hvor mye bærbare pcer tåler, og en av testene var søling av vann på tastatur. "Vi rakk å skru av alle PCene før noe skjedde, bortsett fra med Zepto Znote 4040, som skrudde seg av nesten umiddelbart." "PCen fra Zepto ga fra seg et pip og viste en BIOS-feilmelding, men etter at vi hadde lagret BIOS-innstillingene på nytt var det bare å starte opp på vanlig måte igjen." Tror det skal gå bra. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 En ting til, tror det spiller mindre rolle om du bruker hårføner. Alt i alt bør den få stå å tørke, UTEN batteri... Et par dager skulle holde. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Det var brus... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det var brus... Det er MYE verre for da må maskinen renses.. Brus legger seg selvsagt som et belegg på evt dioder og lingnende.. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det var brus... Jeg leste ett sted at det skal gå an å legge maskinen opp-ned i stekovnen på 50 grader (Noe som laptoper skal tåle, minst). Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Jeg har nå mottatt et tastatur, slik at jeg kan bytte selv. Men jeg har ikke en villeste idè på hvordan jeg skal gjøre det? Hvordan "vipper" jeg opp tastaturet? Må noen skruer opp? må jeg bruke en spiss ting? Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg leste ett sted at det skal gå an å legge maskinen opp-ned i stekovnen på 50 grader (Noe som laptoper skal tåle, minst). Hmm Tror det er ikke så lurt!! Siden vi vet når vann fordamper så går disse vanndråpene en vei............. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hva slags laptop er det da?? Modell merke ++ Du kan jo skylle de delene som har fått brus på seg med vann og så tørke dem. Men da bør du plukke maskinen ordentlig. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Laptopen er en Tech fra PSdata, også lik Tundraen. http://www.psdata.no/ps.asp?tcl=9811&mlevel=130500 Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Er det ingen som klarer formulere en forklaring på hvordan man gjør dette? Har hørt det er en relativ enkel ting å gjøre.. Jeg sitter nemlig her og trykker oppdater hvert minutt, fordi jeg vil ha det gjort i kveld. Derfor jeg er så utolmodig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det var brus... Jeg leste ett sted at det skal gå an å legge maskinen opp-ned i stekovnen på 50 grader (Noe som laptoper skal tåle, minst). Det stemmer, men den må skylles grundig i ferskvann først. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Det var brus... Jeg leste ett sted at det skal gå an å legge maskinen opp-ned i stekovnen på 50 grader (Noe som laptoper skal tåle, minst). Det stemmer, men den må skylles grundig i ferskvann først. Kan vi holde oss til tema? Det er avgjort at jeg bytter tastatur, fordi jeg sitter med det her, men vet ikke hvordan jeg skal montere det. Dette trenger jeg en guide til. Hjelp Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det var brus... Jeg leste ett sted at det skal gå an å legge maskinen opp-ned i stekovnen på 50 grader (Noe som laptoper skal tåle, minst). Det stemmer, men den må skylles grundig i ferskvann først. Kan vi holde oss til tema? Det er avgjort at jeg bytter tastatur, fordi jeg sitter med det her, men vet ikke hvordan jeg skal montere det. Dette trenger jeg en guide til. Hjelp Funker pcen da? Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Det var brus... Jeg leste ett sted at det skal gå an å legge maskinen opp-ned i stekovnen på 50 grader (Noe som laptoper skal tåle, minst). Det stemmer, men den må skylles grundig i ferskvann først. Kan vi holde oss til tema? Det er avgjort at jeg bytter tastatur, fordi jeg sitter med det her, men vet ikke hvordan jeg skal montere det. Dette trenger jeg en guide til. Hjelp Funker pcen da? Det finner vi ut når jeg får byttet tastaturet, som jeg har kjøpt nå. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvis du søker litt på forumet så finner du faktisk en guide til åssen man setter sammen en pc lik den du har. Man finner også linker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå