Khalifen Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hvis man har igjen noe kjøtt fra en middag, da kan du lage deg gode ostesmørbrød: F.eks. Grovt brød (fint er ikke like digg ) Provencekrydder. Kjøttdeig Ost Topp med litt grillkrydder. Sett i ovnen til osten er fin, smelta og bittelitt crispy på toppen ENJOY! (En gang kjøpte vi noe kjøtt, og brukte det på ostesmørbrødene, og det var noe lignende pinnekjøtt ) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ostesmørbrød er knallkonge som nattmat.. her var det rellativt mange forlag, så jeg må henge meg med på tråden Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 jeg er bitt av basillen Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 *snip* Resultatet så bra ut, men det var mange styggelige bilder Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 *snip* Resultatet så bra ut, men det var mange styggelige bilder Skyld på mobiltelefonen min, og en ustødig hånd Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Enkle er ofte de beste Ellers noe annet godt: Hurtigpizza. Du trenger: Tortillas Tomatpurre Mozarella Peperoni Krydder (Oregano, Italiensk krydder eller Pizzakrydder) Tomat evt. løk & paprika Du gjør: Tar tortillaene på et brett og smører tomatpurre på.. Legg på først mozarella, deretter de andre tingene som er listet opp med krydder til slutt Stek dette på varmluft i ca 6-10 min.. Mozarellaen skal være gyllen og tortillaen skal være ganske godt stekt.. Kan legge ut bilde senere Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hørtes veldig godt ut DJ_Dark. bortsett fra paprikaen. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Prøvde en ny ingrediens i dag tok å hadde noen dråper med teriyaki saus på to av skivene. Drit digg! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ostesmørbrød er rett og slett gjennomført heslig. Spiste veldig mye av det før, men nå er jeg frisk. Når du har lagd kallenavn på de, ja da er det på tide å slutte å spise det. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ostiser? Hjemmis? Hemmlis? Toast til folket! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ostesmørbrød er god nattmat. Det blir enten det eller Mac&Cheese (Makaroni og ost). Karb bomber begge to, noe du skal holde deg langt unna før du legger deg Please. Det er ikke alle som er på diett her. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Men du blir smellfeit av å spise sånt rett før du legger deg, siden du har svært lav forbrenning om natta. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Man blir smellfeit å ha en smellfeit livsstil. Dessuten har ikke alle så syk metabolisme at sultsenteret i hjernen har opphørt å fungere. De fleste kan spise hvis de er sultne, og la vær å spise når de er mette. That applies to ostesmørbrød, as well. (Nå har jeg lyst på et ostesmørbrød. Tror jammen jeg lager meg ett, så skal vi se om livskvaliteten min blir vesentlig forringet i løpet av natta!) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Har spist 10 ostiser det siste døgnet, og veier like mye nå som før . Dvs: 20 brødskiver 40 skiver ost 20 skiver skinge 1/8 flaske ketchup sennep krydder ca. et par-tre spiseskjeer olivenolje i tillegg til cola og middag Konklusjon: Ostis er sunt! Det er jo minimalt med fett man får i seg av en ostis. Er jo bare ost og skinke som det er fett i, og hvis man har smør/olje på utsiden. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Men du blir smellfeit av å spise sånt rett før du legger deg, siden du har svært lav forbrenning om natta. så da? bare kult og være feit.. feit er inn for tiden ,,, bare se på meg:) Ost til folket ( eller valkene i mitt tilfelle) Endret 23. august 2005 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 så da? bare kult og være feit.. feit er inn for tiden ,,, bare se på meg:) Ost til folket ( eller valkene i mitt tilfelle) Enig! Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Prøvde Thai Sweet Chilli saus under i går. Det smakte dritt Lenke til kommentar
padda Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Har spist en del ostesmørbrød de siste dagene, og den desidert beste var vel en jeg laget på lørdag. Den bestod helholdsvis av loffskiver, bacon, og norvegia. (Det må være norvegia) Først smurte jeg grillsaus på ene skiven. Jeg brukte da Smokey Mountain BBQ sauce (Mange av det merket, Flaming Star ellerno, er veldig gode til alt mulig), på ene skiven. Så to store skiver med norvegia så hele loffeskiven blir dekket. Oppå der la jeg sprøstekt bacon, som jeg hadde stekt godt og klippa opp i små biter, oppå der igjen la jeg endel rødløk, og én skive tomat. Så var det på med mer ost, (må ha masse ost), og krydder. Da brukte jeg Oregano, Aromat, Dolly Dimples Pizza krydder, og Santa Maria Taco krydder. Så smører jeg sennep (Idun pølse sennep) på den andre skiven, og legger dem sammen. Så kommer trikset. Smør smør på utsiden av sandwichen, så blir den mye gyldnere og sprøere. Dette legger jeg i en smørbrødgrill som jeg trykker så hardt sammen som jeg får til, så det blir spredt over et størst mulig område. (Ikke alle griller dette funker med). Da får du godt stekt tynne smørbrød, men ost som tyter ut fra sidene og blir stekt på grillen. Knallgodt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Enkle er ofte de beste Ellers noe annet godt: Hurtigpizza. Du trenger: Tortillas Tomatpurre Mozarella Peperoni Krydder (Oregano, Italiensk krydder eller Pizzakrydder) Tomat evt. løk & paprika Du gjør: Tar tortillaene på et brett og smører tomatpurre på.. Legg på først mozarella, deretter de andre tingene som er listet opp med krydder til slutt Stek dette på varmluft i ca 6-10 min.. Mozarellaen skal være gyllen og tortillaen skal være ganske godt stekt.. Kan legge ut bilde senere Tortillas? De er jo ekstremt tynne, hvor mange bruker du på én pizza? Selv har jeg hørt om en tilsvarende oppskrift der pitabrød danner grunnlaget, har noen prøvd dette? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Piffi! FTW! Piffi passer til nesten alt og smaker sinnsykt godt =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå