Gå til innhold

Plus data tromsø.Les min skrekkhistorie.


Anbefalte innlegg

Her kan du lese om min skrekk historie.En maksimal useriøs databutikk.

 

I mai gikk jeg på skole via nettet og var 100% avhengi av pcen min.Men så røk hovedkortet mitt og det var snart eksamen og greier.Jeg fikk jo litt panikk.Ringte til tromsø og hørte hva dem skulle ha for et hovedkort.Jo jeg skulle få asus a7v 333 uten raid med 128mb ddr 2100 ram.Til 2500kr noe som viste var mye dyrere enn på nettet men når jeg var i den knipen som jeg var så slo jeg til.Det var en kompis som var i tromsø og kjøpe det for meg.Han komm hjem til meg.Og jeg begynnte og sette i sammen men det virka ikke.Jeg sendte kortet til bake til dem.Dette var i slutten av MAI.Det gikk en uke det to uker men jeg hørte ikke noe fra dem.Jeg ringte og masa og masa.ja sier dem vær gang jeg ringer vi skal se på det i dag.venta enda en uke og hørte hva dem sa da.Joda nå har vi sett på kortet og det er feil på det.Så nå må vi sende det inn til asus og høre om du kan få nytt på garantien.HVA I SVARTE jeg har venta i masse over en måned og så skal dere sende det inn.Ok du skal få et nytt kort fra oss nå med raid som plaster på såret.Jeg fikk pakken men dem hadde ikke sendt med rambrikken min.Men jeg gadd ikke bry meg om det når jeg fikk et hk med raid.Men neida dette kortet virka heller ikke.Jeg ringte og sA til dem at jeg ikke er inntrisert i et nytt asus hk.Det var ikke noe problem jeg skulle få enten soltek eller aopen.Han sa til meg at det var mye bedre kort.Men jeg sjekka opp prisen på disse korta på nettet og dem lå rundt 1000kr.Og jeg hadde jo da måtte betalt 2500kr for det.Jeg fant ut at det var jo det samme som og kaste 1500kr rett ut av viduet.Ringte og sa at jeg kunne bytte det inn i geforce 4 4400 og betale mellomlegget som skulle være på ca 400kr.Ikke noe problem.Så gikk det en uke og jeg ringte opp og spurte hvor blir det av skjermkortet mitt.det blir sendt i dag sa han.så kom pakken i oppkrav da holt jeg på og svime av nesten 1200kr.FYTTI KATTA DA ble jeg rasende.Ringte og spurte hva dette skal bety.En liten svikt i systemet ennda en gang.Men jeg skulle bare ta ut pakken så skulle dem overføre resten av pengene i på konto til meg.I dag er vi midt i august og jeg har ikke fått noen penger ennda.Men jeg fikk en mail fra dem i dag den 08.08.02. og her står det følgende..

 

Vi fikser dette, er blitt en liten feil i systemet, men de vil komme til deg i dag

 

Så da er det bare og vente og se.

sånn har det gått helt siden mai.

 

Jeg liker ikke og lage dålig reklame eller noe sånt.Men jeg syntes at dette gikk litt for langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel ikke den verste historien jeg har hørt. Men jeg er enig i at butikken har brukt urimelig lang tid. I følge den nye forbrukerkjøpsloven skal denslags ikke ta mer enn 1 uke. (Gjelder bare for produkter kjøpt etter 01.07.02)

 

At du sender med rambrikke når du skal returnere et hovedkort er vel din feil. (Med mindre du hadde kjøpt rambrikken samtidig, og lurte på om det kanskje var den det var noe galt med.)

 

Forøvrig virker det jo som om selgeren er svært hyggelig, og imøtekommer alle din krav (også de uberettigede.)

 

Mye somling og rot, men "maksimal useriøs databutikk" er kanskje litt overdrevet.

 

LeD

Lenke til kommentar

I og med at du ikke tenkte å langt som å kjøpe fra en serøs butikk med en gang når eksamen ikke er langt ifra er kanskje dette en lekse. Sjekk alltid webshopguiden før du kjøper datautstyr. Om butikken ikke er i webshopguiden så er det ikke lurt å kjøpe derfra om det haster.

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-08-08 15:28, LeD skrev:

Dette er vel ikke den verste historien jeg har hørt. Men jeg er enig i at butikken har brukt urimelig lang tid. I følge den nye forbrukerkjøpsloven skal denslags ikke ta mer enn 1 uke. (Gjelder bare for produkter kjøpt etter 01.07.02)


At du sender med rambrikke når du skal returnere et hovedkort er vel din feil. (Med mindre du hadde kjøpt rambrikken samtidig, og lurte på om det kanskje var den det var noe galt med.)


Ja jeg hadde kjøpt det i lag.Måtte jo sende begge tingnene samtidig da jeg ikke var helt sikker på hva som var feil.


orøvrig virker det jo som om selgeren er svært hyggelig, og imøtekommer alle din krav (også de uberettigede.)


hyggelig og hyggelig.han lovet vær gang jeg ringte til han at han skulle se på det i dag.Dem tok aldrig kontakt med meg.Jeg hadde lagt en lapp med til dem med epost adressen og tlf nummer.


Mye somling og rot, men "maksimal useriøs databutikk" er kanskje litt overdrevet.


LeD


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...