j-- Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Forhistorie: Er på vei til å bestille meg noen nye disker+++, og har funnet ut at antagelig vil systemet mitt bli ustabilt pga. for lite strøm.. Så tanken streifet meg med: Hvorfor ikke montere en PSU til? Har hatt det før, men da har det bare vært en som har ligget utafor pcen. Har holdt på litt fra før, litt sleeving, litt kabelklipping, litt pussing+++ Men i dag har jeg kamera! Rett på bildene: PSU før jeg begynnte i dag: Bildet fra en annen vinkel. Her også emd en ekte dremel ved siden av seg: Her er etter litt kutting. Fjernet viftegrillen for å få bedre luftgjennomstrømning.: Bilde av sponplata med oppmerking: Biten jeg kappet av for å bruke: Etter litt borring og saging begynner det å bli et hull!: Hullet er ferdig skåret ut, men ikke pusset.. Det er drittjobb..: Vifte montert og greier <3 (Ja, jeg har en fettish for gule sleevede kabler hvis noen begynnte å lure): Sånn, da begynner dere kanskje å forstå hva denne modden egentlig er til hovedgreia er vel å lage sponplata mellom 120mm vifta bak i kabinettet og psu'en som skal være festet til vifta. Dette er da på en måte et adepter.. Måtte også 'senke' hullene til skruene sånna at det ikke koliderte!: Sånn, da begynner dere kanskje å forstå hva denne modden egentlig er til hovedgreia er vel å lage sponplata mellom 120mm vifta bak i kabinettet og psu'en som skal være festet til vifta. Dette er da på en måte et adepter.. Måtte også 'senke' hullene til skruene sånna at det ikke koliderte!: Desverre er bildene tatt i veldig dårlig lys, med sterk blits, og et vanlig digitaltkamera.. Så det er begrenset hvor bra resultatet kan bli! Sånn, det var så langt jeg har kommet hittil! Hva mer som er planlagt: -Spraye over adepteret en gang til fra andre siden, sånn at det skal se pent ut! -Lage hull på Lian Li kabinettet mitt der jeg lager et strømmintak til 230V (Grue seg..) -Sleeve ferdig 12V railen på PSU'en -Lodde til strømkontakten (til inntakskabelen) på ledningsstumpene på pcb'en i psu'en. -Måle meg frem med et multimeter for å se om jeg har ødelagt noe. -Skru sammen "modulten" (vifta, psu'en og adepteret) Jaaa..... Noen kommentarer? Endret 23. august 2005 av clvn Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Ser bra ut *henge meg på tråden* hvor mange watt er psuene dine? Endret 21. august 2005 av MongoMan Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 takk, MongoMan! Den som står der nå er på 400W, mens den jeg har holdt på med i dag er på 250W. Den som jeg driver med nå skal drive alle drev med Molexkontakt, samt pumper og katoder Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) hvordan klarte du å sleve 12v ledningene? å sleve 12v ledningene er jo nesten umulig når jeg gjorde det endte jeg opp med masse tråder i en haug på gulvet du har sleving skills Endret 21. august 2005 av MongoMan Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 hvordan klarte du å sleve 12v ledningene? å sleve 12v ledningene er jo nesten umulig når jeg gjorde det endte jeg opp med masse tråder i en haug på gulvet du har sleving skills Jeg kan ta noen bilder av det når jeg skal sleeve i morra! Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 hvordan klarte du å sleve 12v ledningene? å sleve 12v ledningene er jo nesten umulig når jeg gjorde det endte jeg opp med masse tråder i en haug på gulvet du har sleving skills Jeg kan ta noen bilder av det når jeg skal sleeve i morra! fint Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 ohh.. blir jo funky freshy dette hær. hvilket merke er psu'ende dine da? *henge meg på tråden jeg også* Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 *kom i mine innlegg* Ser bra ut Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Kn bli bra detta ja. Men fjernet du viftegrillen mens innholdet i PSUen var i ? Det er iallefall ikke så lurt. (meallstøv kortslutter) er ikke så lett å få alt vekk heller Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Nice arbeid jonas! Skal følge med på denne Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 clvn... din tøs Hehe... Nice work Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Takker for tilbakemeldinger, alle sammen! @complexity: Den som sitter i pcen nå er en 400W NorthQ med SilentX vifte i. Den jeg modder på er en liten ATX 250W "Seven ... somethingsomething" ----- Ble usikker på hvilken 2 ledere som skal kortsluttes for å jumpstarte PSU'en.. Er det grønn(powergood) kabel mot sort(jord)? rød eller grønn? (PS: Kommer liten guide til sleeving etterpå i dag, MongoMan) Lenke til kommentar
Vegar Hanzen Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Her står det hvilke pinner som skal kortsluttes:) http://overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html PS; liker elektromodding av pcer, stå på! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Oppdatering 1: Kabelsleeving Bilde av det verktøyet jeg regnet meg jeg ville få bruk for: Verktøy for å ta løs molexkontakten fra ledningene: Molexkontakten fjernet fra ledningene: Nå driver jeg og tar på kabelstrømpe på kabelen. For å få den til å flise seg opp mindre burde jeg ha svid bittelitt på tuppen av kabelen. Da smelter de litt sammen, og sklir ikke fra hverandre.. Bilde: Der er kabelstrømpa på kabelen. Som dere ser bruker jeg tape forran på kontaktpunktene for at ikke mothakene skal ødelegge og flise opp kabelstrømpa. Kabelstrømpa raknet litt når jeg måtte ta frem floppykontakten. Jeg tenkte at det ikke spilte så stor rolle fordi det skjules uansett under eltapen Bilde: Jeg stripser alltid kabelstrømpen fast for at ikke ting skal forskyve seg. Strammer alt jeg kan Viktig å gjøre på begge sider av kabelstrømpa. Sånn blir det seende ut etter en runde med <3 eltape <3 Strips på den andre siden, samt fjernet tapen over kontaktpunktene. Voilà, Klipte like gjerne av floppykabelen, skiftet til en "bedre" molexplugg, tapet ferdig. resultatet på den ble bra! (Viktig: Sjekk nøye at du setter på molexkabelen riktig vei igjen. Komponenter som f.eks ASUS Cdbrennere liker ikke 12V og 5V på fei plass ) ----- Komforresten til å klippe av den 12V til den ene railen, men fikk loddet den godt på, samt isolert den.. Hva mer som er planlagt: V-Spraye over adepteret en gang til fra andre siden, sånn at det skal se pent ut! -Lage hull på Lian Li kabinettet mitt der jeg lager et strømmintak til 230V (Grue seg..) V-Sleeve ferdig 12V railen på PSU'en -Lodde til strømkontakten (til inntakskabelen) på ledningsstumpene på pcb'en i psu'en. -Måle meg frem med et multimeter for å se om jeg har ødelagt noe. -Skru sammen "modulten" (vifta, psu'en og adepteret) Ble vist bare en liten update dette, men jeg tror kanskje det kommer mer i kveld Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 hmmm kansje jeg må sleeve psuen gleder meg til neste update Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hadde vel blitt penere å brukt krympeslange istedenfor tape på kabelstrømpene? Trenger kun en lighter eller en sterk "hårføner" Ser bedre ut Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Jeg får aldri krympestrømpene mine til å bli serlig vellykket Men Det er sort/gult "theme" er i pcen min, så det passer meg perfekt med sort tape der Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 det er bare å skaffe svarte krympestrømper Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg får aldri krympestrømpene mine til å bli serlig vellykket Men Det er sort/gult "theme" er i pcen min, så det passer meg perfekt med sort tape der Er jo ingen vits å gi opp Øvelse gjør mester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå