Gå til innhold

Tråden om DELL 2405

Re-Offender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg også pakket opp her...En stykk Dimension 5100 og 2 stk 2405. Har ikke prøvd det så mye enda, men utrolig bra skjerm! Det eneste irriterende er at det er 1 død pixel på den ene skjermen, men glemmer det forhåpenligvis etterhvert... Har prøvd å "masere" den med en klut jeg fikk med til skjermen på en laptop, men har ikke gitt noen resultater enda :( Noe annet jeg kan prøvde?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte like gjerne to!

Fikk ikke med DVI splitt kabel som jeg ble lovet da... Har du installert noen ekstra drivere for å kjøre dual screen? FHar ATI Radeon X600 256MB. Fant ikke noe i oppsettet der nå. Det fungerer vel ikke å kjøre en på VGA uttaket og en på DVI uttaket på skjermkortet? Så det lå noen nye ATI drivere i sticky her for å kjøre spam mode

Det er dårlig oppløsning på fargene også(video ser ut som det er 16 farger) selv om jeg har installert nye drivere og color quality står på "Highest 32 bit"....zzzz.får se på det i morgen..

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Har du installert noen ekstra drivere for å kjøre dual screen? FHar ATI Radeon X600 256MB. Fant ikke noe i oppsettet der nå. Det fungerer vel ikke å kjøre en på VGA uttaket og en på DVI uttaket på skjermkortet? Så det lå noen nye ATI drivere i sticky her for å kjøre spam mode

Det er dårlig oppløsning på fargene også(video ser ut som det er 16 farger) selv om jeg har installert nye drivere og color quality står på "Highest 32 bit"....zzzz.får se på det i morgen..

En skjerm paa VGA og en annen paa DVI funker fint. Du maa bare gaa inn i egenskaper paa skjermen og enable skjerm nr 2. Om du kun har 16 farger har noe gaatt galt med driver installasjonen. Ville proevd aa reinstallere med det siste fra ATI.

-

Per Christian

Lenke til kommentar
Bruker både som dual på en PC og på 2 PC'er... Dessuten er skjerm nr 2. veldig rimelig.

Ja har man 2 PC'er så skjønner jeg det ;)

Min bedre halvdel bruker den stasjonære endel også, det er helt uaktuelt at jeg da skal sitte med 15.4" LCD på laptopen etter å ha brukt 24" en stund nå, den har blitt veldig liten :D Da blir det heller å koble på 2405 som ekstern skjerm.

Lenke til kommentar
Har du installert noen ekstra drivere for å kjøre dual screen? FHar ATI Radeon X600 256MB. Fant ikke noe i oppsettet der nå. Det fungerer vel ikke å kjøre en på VGA uttaket og en på DVI uttaket på skjermkortet? Så det lå noen nye ATI drivere i sticky her for å kjøre spam mode

En skjerm paa VGA og en annen paa DVI funker fint. Du maa bare gaa inn i egenskaper paa skjermen og enable skjerm nr 2. Om du kun har 16 farger har noe gaatt galt med driver installasjonen. Ville proevd aa reinstallere med det siste fra ATI.

-

Per Christian

Fikk det til å funke nå. Satte på DVI kabelen på nytt, da gikk det fint. Kjører VGA på den andre nå i dual mode, inntil jeg får DVI splitt kabelen som skulle ha vært med. Får laste den de nye ATI driverne som står i sticky her slik at jeg får kjørt span mode også.

Lenke til kommentar

Men ville det bli pent? Eller ville en PAL oppløsning i 4:3 eller 16:9(som ps2 støtter) bli kornete og kantetet på en så stor monitor?

Har hørt at PS2 har høyere oppløsninger, men som krever ekstra hardware for å "unlockes".

Men det jeg lurer på er hvordan bildet vil bli seendes ut med PS2? Vil det bli penere eller dårligere enn eks. en god CRT Phillips 100Hz 32" Widescreen TV?

Kanskje bortsett fra at man ikke kan bruke scart med RGB, men må benytte s-video(kan overføre RGB?) eller composite.

EDIT:

Men uansett meget interessant når det gir meg muligheten til å koble til både PC, Dekoder og Konsoll. Det sparer meg for å måtte ha en TV i rommet til eks. konsoll/dekoder. Den har også komponent som gjør at PS3 kan kobles rett på med best kvalitet.

Kunne ønsket meg en forandring. At den hadde 2 DVI kontra 1 DVI/VGA. Da kunne jeg hatt 1 PC på DVI, PS3 på DVI(støtter DVI/HDMI) og evt. en HDTV PDD på komponent.

EDIT2:

Med en slik størrelse på skjermen så går det kanskje ann å sitte 3-3,5 meter unna i en stol/sofa og se på en film også? Eller ville det blitt dårlig? For liten subtitle? Hadde vært behagelig for å slippe "pc stillingen".

EDIT3:

Muligheten til å ha laptop via VGA på PIP gjør det også meget spennende. Så slipper man vri på hodet hele tiden bare for å følge med på enkelte ting som skjer/gjøres på laptopen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg sliter forresten litt med å få justert farger og lys skikkelig. Er det noen gode programmer som kan hjelpe meg på en ordentlig måte. Trenger kalibreringsverktøy.......

Jeg vet at viewsonic legger med slike "se på skjermen og velg riktig dette og dette"/kalibrering programmer. Synes det er rart at en så kostbar skjerm ikke har det på medfølgende CD.

Sjekk sidene til viewsonic og se om du finner programmet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er også en av de som har tenkt å kjøpe denne skjermen :yes:

Men det jeg lurer litt på...Hva har dere betalt for den? Ser at prisene varierer ganske ofte. leste også at noen betalte 8000kr! bør jeg vente? Er student så ofrer litt hvis jeg klarer å få den billig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...