Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært SUPERT om du ga oss en link til den filmen :)

5563336[/snapback]

Filmen ligger her. 2405 skjermen er i bakgrunnen og 3007 foran. Ikke så lett å se, men hvis man pauser filmen og sammenligner feks hustakene mot himmelen så ser man at den ligger bittelitt bak. Spiller ikke mye FPS lenger, men når jeg først spiller vil jeg helst slippe den laggen :)

Endret av anti
Lenke til kommentar
Hadde vært SUPERT om du ga oss en link til den filmen :)

5563336[/snapback]

Filmen ligger her. 2405 skjermen er i bakgrunnen og 3007 foran. Ikke så lett å se, men hvis man pauser filmen og sammenligner feks hustakene mot himmelen så ser man at den ligger bittelitt bak. Spiller ikke mye FPS lenger, men når jeg først spiller vil jeg helst slippe den laggen :)

5563793[/snapback]

 

 

Thanks :) den 30" tommeren er stooooooor. Hadde vært kult å sette en 19" på siden av å se forskjellen :)

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Hadde vært SUPERT om du ga oss en link til den filmen :)

5563336[/snapback]

Filmen ligger her. 2405 skjermen er i bakgrunnen og 3007 foran. Ikke så lett å se, men hvis man pauser filmen og sammenligner feks hustakene mot himmelen så ser man at den ligger bittelitt bak. Spiller ikke mye FPS lenger, men når jeg først spiller vil jeg helst slippe den laggen :)

5563793[/snapback]

Det har lenge vært kjent at 2405`en bruker overdrive teknologi. Det er kun sånn man får et PVA panel til å lagge så lite. Fenomenet har aldri brydd meg særlig

Lenke til kommentar
Det har lenge vært kjent at 2405`en bruker overdrive teknologi. Det er kun sånn man får et PVA panel til å lagge så lite. Fenomenet har aldri brydd meg særlig

5564133[/snapback]

 

Ja det er vel mye spekulasjon om hva som forårsaker laggen? Har også lest mange tråder hvor folk mener det også kan være gm1602 kontrolleren i 2405 som forårsaker det, siden mange skjermer med samme problemet har denne.

Lenke til kommentar

Hvilke oppløsninger, oppsett og porter kjøres de 2 skjermene på?

Jeg legger merke til at den store når hustaket 1 FPS før den mindre. Men jeg legger også merke til at filmingsvinkelen gjør hele opptaket veldig vanskelig å betrakte.

 

Hva med å rydde litt på puleten og få satt de såvidt skrått mot hverandre og filme i en bedre betraktningsvinkel? Noe som virkelig kommer til syne med 3007, elendig betraktningsvinkel bla. pga. den store størrelsen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvilke oppløsninger, oppsett og porter kjøres de 2 skjermene på?

Jeg legger merke til at den store når hustaket 1 FPS før den mindre. Men jeg legger også merke til at filmingsvinkelen gjør hele opptaket veldig vanskelig å betrakte.

 

Hva med å rydde litt på puleten og få satt de såvidt skrått mot hverandre og filme i en bedre betraktningsvinkel? Noe som virkelig kommer til syne med 3007, elendig betraktningsvinkel bla. pga. den store størrelsen.

5564453[/snapback]

 

Ja den testen er absolutt ikke optimal, men den viser at denne laggen sannsynligvis er forbedret på 3007. De testene som er gjort hvor de tar bilde av en klokke som viser millisekunder i clonemode er jo å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Men begge kjøres på max oppløsning for skjermen og DVI på 60hz(ikke vga og 7x)?

 

Hvilken kontroller benyttes i 2407?

5564567[/snapback]

 

Begge kjøres i DVI ja, men kan ikke være maks oppløsning nei siden det er clonemode og native res på 3007 er høyere.

 

Andre tester jeg har sett kjører i native res though (eventuelt 1600x1200 med 1:1 scaling).

 

Er vel ingen som vet hvilke forandringer det blir på 2407, unntatt antageligvis hdcp support og nytt design.

Lenke til kommentar

Ok. Tanken min rundt spørsmålen er at 30"eren er spesifisert for å kjøre mye høyere oppløsninger enn 24"eren og det med lavere resposntid.

 

Dermed vil jeg tro at det kan være logisk at 30" kan være noe raskere enn 24" på lavere oppløsninger. Samt at det burde jo være en nyere, raskere og bedre kontroller i 07 serien.

 

Hvordan er dette med "clonemode" konstruert? Er det noe som heter primary og secondary feed osv?

Lenke til kommentar
Men begge kjøres på max oppløsning for skjermen og DVI på 60hz(ikke vga og 7x)?

 

Hvilken kontroller benyttes i 2407?

5564567[/snapback]

 

Begge kjøres i DVI ja, men kan ikke være maks oppløsning nei siden det er clonemode og native res på 3007 er høyere.

 

Andre tester jeg har sett kjører i native res though (eventuelt 1600x1200 med 1:1 scaling).

 

Er vel ingen som vet hvilke forandringer det blir på 2407, unntatt antageligvis hdcp support og nytt design.

5564615[/snapback]

 

Hva er hdcp support? Det er ikke noen som har noen flere filmer/bilder av disse store dell skjermene? :whistle:

Lenke til kommentar

F%"##.... Jeg klarte ikke dy meg....

 

jeg snakket med selgeren i dag og vi ble enige om å sette dette på vent.

 

siden resten av maskinen ikke er helt klar, så har han ikke effektuert ordren hos dem enda....

 

Jeg vurderer nå om jeg oxo skal vente... HE&L¤#%..

 

jeg hater sånne ting som dette.... vil helst ha 24" sammen med maskinen, men vil jo bli kjempe sur om 2407 modellen lanseres 1-2 måneder etterpå....

 

jeg klarer meg nokk med den gamle en liten stund.. grrrrrrrrrr

Lenke til kommentar
Ok. Tanken min rundt spørsmålen er at 30"eren er spesifisert for å kjøre mye høyere oppløsninger enn 24"eren og det med lavere resposntid.

 

Dermed vil jeg tro at det kan være logisk at 30" kan være noe raskere enn 24" på lavere oppløsninger. Samt at det burde jo være en nyere, raskere og bedre kontroller i 07 serien.

 

Hvordan er dette med "clonemode" konstruert? Er det noe som heter primary og secondary feed osv?

5565369[/snapback]

 

Vet ikke hvordan clonemode er konstruert jeg heller. Men det har vært testet med to crt skjermer koblet til også og da er det ikke noe delay at all på noen av dem.

 

Samsungs 244T som er endel nyere enn 2405 har forsåvidt også samme laggen.

 

Hehe..  Men hva er hdcp?

5574129[/snapback]

 

HDCP står vel for High-bandwidth Digital-Content Protection. Ny kopibeskyttelse som kommer til å bli brukt sammen med HDDVD osv. Får ikke spilt av videoen, eller får bare kjørt den i lavere oppløsning, hvis man ikke har hdcp kompatibel skjerm. Så vidt jeg har forstått det i hvert fall. Skal ikke se bort fra at det blir cracket rimelig fort dog.

Lenke til kommentar
Ok. Tanken min rundt spørsmålen er at 30"eren er spesifisert for å kjøre mye høyere oppløsninger enn 24"eren og det med lavere resposntid.

 

Dermed vil jeg tro at det kan være logisk at 30" kan være noe raskere enn 24" på lavere oppløsninger. Samt at det burde jo være en nyere, raskere og bedre kontroller i 07 serien.

 

Hvordan er dette med "clonemode" konstruert? Er det noe som heter primary og secondary feed osv?

5565369[/snapback]

 

Vet ikke hvordan clonemode er konstruert jeg heller. Men det har vært testet med to crt skjermer koblet til også og da er det ikke noe delay at all på noen av dem.

 

Samsungs 244T som er endel nyere enn 2405 har forsåvidt også samme laggen.

 

Hehe..  Men hva er hdcp?

5574129[/snapback]

 

HDCP står vel for High-bandwidth Digital-Content Protection. Ny kopibeskyttelse som kommer til å bli brukt sammen med HDDVD osv. Får ikke spilt av videoen, eller får bare kjørt den i lavere oppløsning, hvis man ikke har hdcp kompatibel skjerm. Så vidt jeg har forstått det i hvert fall. Skal ikke se bort fra at det blir cracket rimelig fort dog.

5575313[/snapback]

 

 

Dette hørtes jo forsåvidt ganske snålt ut.... Er det sofware da?

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes kalibreringsprogram man kan bruke på denne skjermen? Hadde vært greit og fått stillt den inne "profft" for og se om bildet kan bli noe bedre. Gjerne gratisprogram:)

 

Mvh

Stig

5588295[/snapback]

 

Øøøøøø,,, mener du en sånn "Auto adjust" funksjon... :hmm:

 

I så tilfelle får du det på de fleste skjermer i dag.. sikkert på denne også....

Lenke til kommentar

Evt at man nok sikter til noen programmer (som i software :) )....

 

Jeg er veldig på nippet til å ringe til dell nå for å prøve å lure meg til enda et hakk billigere pris. Fungerer dette i tilbudsperiodene? Noen som har erfaring med pruting, gjerne hos dell :cool:, og har noen tips til argumenter, konkurrenter jeg kan antyde jeg vurderer i stedenfor eller lignende? Etter å ha fulgt denne tråden litt, får man jo inntrykk av at det er rimelig smal sak å få tilbud, men greit med litt "ammo" for å pushe på...

Endret av Stanly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...