Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Fikk min igår:)

Førsteinntrykket var at jeg syntes skjermen ikke var spesiellt stor, ble nesten litt skuffa. Men etter montering og oppstart forsvant skuffelsen, 1920*1200 er STORT, det som var mest uvandt var at det ble så langt og flytte musa.

Syntes skjermen har rene og fine farger, noe dårlig sort. Ellers er jeg litt enig med dinside.no om at betraktningsvinkelen er noe dårligere enn forventet.

Alt i alt er jeg bra fornøyd, ingen pixelfeil eller ulyder.

 

 

Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har noen spillerfaringer/resultater i full oppløsning på denne skjermen? Skal bestille 7800GTX 512MB nå som de endelige er på lager.(Nei, vil ikke ha 1900xtx pga støy)

 

Jeg skulle ta bilde av dual oppsettet mitt her, men er desverre på flyttefot og utenlands...får ikke koblet opp igjen før litt ut i mars...men mener som sagt det ligger bilder tidligere i denne tråden

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
2405 kjører på 60 MHZ stemmer ikke det? Så det vil at det ikke har noe å si om man har 60 elle 70 FPS i et spill?

5533349[/snapback]

 

Det er vel responstiden som avgjør hvor mange fps som kan vises, om skjermen kjører 60 hz skulle vel ikke ha noe å si. Til forskjell fra en crt skjerm hvor bildet oppdateres et visst antall ganger per sekund gitt ut fra frekvensen, og hvor dette avgjør hvor mange fps som kan vises, vil en lcd skjerm oppdateres kun når den aktuelle pikselen forandres, og det vil være responstiden til pikselen som avgjør fps på denne type skjermer. Hvis en lcd skjerm har responstid på 10 ms og det er 1000 ms i et sekund vil pikselen kunne oppdateres 1000/10=100 ganger per sekund og dette vil være øvre fps som kan vises.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper denne skjermen, og så kjøper jeg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306371&view=default... Kan jeg da få inn sterke TV signal på PCen? Har lurt veldig pga. at jeg ønsker å bruke skjermen til både TV og PC skjerm. Takk :)

5549589[/snapback]

 

sikkert kjempe flott det ja....

 

Hadde det ikke vært for at jeg har parabol, så skulle jeg vurdert det samme.

 

Men bank i bordet, TV gjør seg best i stua, når jeg sitter på PC'n så er det ikke primært for å se på tv...

 

men det er sikkert kjekt å ha muligheten da.... :roll:

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om hvordan 2407 skjermen vil bli i forhold til 2405?

5556408[/snapback]

 

tror den får litt bedre responstid, 11ms grått til grått, og 14 svart til hvitt...

Det blir nok ikke sånn ekstremt stor foskjell

 

litt annen design oxo kanskje......

 

Men hadde det ikke vært for at de sannsynlighvis ikke slipper den før i Mai/Juni så hadde jeg også sattset på den...

 

Men det blir litt lenge å vente for min del.... :ermm:

 

Har ikke hørt noen som er misfornøyd med 2405, så jeg sattser på at den gjør nytten... :thumbup:

Lenke til kommentar
vil 2407 tippe 2405 helt av markedet eller vil begge skjermene være tilgjengelig samtidig?      Og det var ikke mye forbedring i responstiden der :p      Tror nok 8ms ville gjort seg..

5557412[/snapback]

 

Ta den innformasjonen med en kype salt Zockron, jeg husker ikke hvor jeg fikk det fra.. :blush:

Før jeg gikk å la inn bestillingen googlet jeg meg grønn i noen dager, ble mye informasjon, og kanskje jeg har blandet litt....

 

Dell vil garantert selge ut 2405 før de kommer med den nye versjonen, og det var faktisk meningen at de skulle lansere den sammen med 3007 skjermen.

 

Siden de ikke hadde blitt kvitt nok skjermer, så holder de den tydelighvis tilbake..

 

Det er snodig nok svært lite informasjon som har lekket ut i forbindelse med denne skjermen, og det tyder på at de ikke vil at folk skal vente på den...

 

Det er vel vanlig at de promoterer de nye produktene sine, og skaper litt forventninger osv... slik som var tilfelle med 3007 til eksempel.

 

Motivet må jo være å få solgt ut 2405 først, som for meg er en indikasjon på at forskjellen ikke er stor nok til at folk vil akseptere en ekstrem prisforskjell på 2407 i forrhold til 2405...

 

Men faen,, hva veit jeg.. jeg jobber jo ikke i Dell da.... :tease:

Lenke til kommentar

Da kan jeg melde meg inn i klubben for lykkelige 2405FPW eiere! :D

Fantastisk skjerm. Svært jevn bakgrunnsbelysning, ingen pipelyd (som noen har opplevd) og ingen døde pixler. Sortnivået er også meget bra etter min mening.

 

Jeg har siklet på bilder av denne skjermen lenge nå mens jeg har ventet på den, og jeg ble positivt overrasket over hvor stor den ser ut i virkeligheten i forhold til hva den gjør på bilder. :)

Lenke til kommentar
Da kan jeg melde meg inn i klubben for lykkelige 2405FPW eiere!  :D

Fantastisk skjerm. Svært jevn bakgrunnsbelysning, ingen pipelyd (som noen har opplevd) og ingen døde pixler. Sortnivået er også meget bra etter min mening.

 

Jeg har siklet på bilder av denne skjermen lenge nå mens jeg har ventet på den, og jeg ble positivt overrasket over hvor stor den ser ut i virkeligheten i forhold til hva den gjør på bilder.  :)

5561625[/snapback]

 

Grattis....

 

Flott at du likte skjermen.... Jeg gleder meg ikke noe mindre da nei... heheh

 

En uke til nå så.......

Lenke til kommentar

Største håpet mitt for 2407 er at de har blitt kvitt input laggen, det er igrunn det eneste som hindrer meg litt i fra å kjøpe 2405 nå. Så en film av en som hadde 2405 og 3007 koblet opp til samme pc. Bildet på 2405 hang litt etter 3007'en der, så det lover jo kanskje godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...