Blårens Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 er det noen som kan hjelpe meg med å finne passe bra vannkjøling til ca1000kr Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) thermaltake bigwater er jo bra viss du skal ha vannkjøling bare for å ha vannkjøling... men jeg vil tro at en zalman luftkjøler gjør samme jobben minst like bra.. prisen på et bigwater sett er 695kr.. LINK: http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d4038&plid=4038 Endret 20. august 2005 av haakie Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) 1OOO,- blir litt lite for et brukbart vannkjølingssystem. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?grp=5400&toc=5415 http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10509 Selv om TT BigWater koster 5OO,- så må du kjøpe ny maskin etter lekkasjer og sprukne vannblokker. __ EDIT: fiksa link ^^ Endret 20. august 2005 av Pels Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) pilot brytern var skummel så du syns bw er så dårlig at jeg må ha en nød bryter Endret 20. august 2005 av MongoMan Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 enn vis jeg pusler sammen et annlegg cpu blokk gpu blokk pumpe radiator vanntank er dette jævlig dårlig? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Slett ikke ille, om du ikke krever absolutt lavest mulige temperaturer. Men vær oppmerksom på at du må bytte niplene på den radiatoren, slik at de blir identiske med nippelstørrelsen på CPU- GPU-kjøler! De niplene som er avbildet på radiatoren er beregnet for en slangetype du ikke kan benytte på disse blokkene. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Slett ikke ille, om du ikke krever absolutt lavest mulige temperaturer.Men vær oppmerksom på at du må bytte niplene på den radiatoren, slik at de blir identiske med nippelstørrelsen på CPU- GPU-kjøler! De niplene som er avbildet på radiatoren er beregnet for en slangetype du ikke kan benytte på disse blokkene. da tar jeg radiatoren uten nippler den Lenke til kommentar
Mr. Nibble Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Var det ikke rundt 1000 kroner det skulle være da? Nå er du vel oppe i nesten det dobbelte. Jeg anbefaler faktisk Bigwater settet. Man må nok regne med å bruke litt tid og penger på utbedringer, men Bigwater blir billig alikevel. De to store problemene er jo lekasje på cpu blokk og pumpe av meget tvilsom kvalitet. 1. For å fikse cpu blokka kan du skru av nipplene og sage av de to forhøyningene i plexitoppen. Skru på nipplene igjen, gjerne med litt silicon. Burde ikke bli noen lekasje da. 2. Pumpa har en tendens til bare å stoppe uten forvarsel, så det kan være lurt å skaffe seg en bedre pumpe. Selv bruker jeg Alphacool AGB-E 600 S. Prisen blir da: Bigwater 500 kroner + pumpe 400 kroner = 900 kroner. I tillegg kommer noen kroner til frakt og nippler til pumpa. Lenke til kommentar
VbD Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ville anbefalt å ikke satse på noe billig vannkjøling ettersom blir det lekkasje så kan det bli dyrere enn hvis du hadde investert 1000 ekstra. Lenke til kommentar
BoOt3r Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 anbefaller å kjøpe et av de minste waterchill settene, fra komplett, da du ikke har noen store krav til lave temperaturer(?), jeg har inntrykk at du er en av de som søker en "lydløs" pc, og da er ikke vannkjøling + støydempingsmatter en dum ide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå