Gå til innhold

2 skjermkort = fet grafikk?


Chargos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var mange måter å si det samme på her :!:

 

1 skjermkort = fet grafikk

 

.... dersom det er et bra skjermkort. 7800 GTX er bra nok til å kjøre F.E.A.R. med bra kvalitet, men dersom man kjører det i SLI, så unngår man også lav fps på de tyngste scenene. Det skjermkortet du har vil holde i massevis til alle spill som kommer i løpet av 2006, så det er opp til deg om du gidder å legge ut 10.000,- kr for å kunne nyte spill med luksus-kvalitet.

Lenke til kommentar
Raptor,23/08/2005 : 13:44]
Nvidia = 2 skjermkort funker sammen (SLI) og gir MAKSIMUM rundt 70% økt ytelse

Faktisk bedre enn 70% i enkelte tilfeller...

I hvilke tilfeller? Hvis det er sant så props til nVidia, men vil se konkret bevis før jeg roper hurra.

 

 

Edit: Hurra :w00t:

Endret av zetor;)
Lenke til kommentar

Mye av det samme som blir sagt om og om igjen her, men OM du ikke har kjøpt noe nytt ennå og tenker tanken med "Sli" (2 kort, ikke bare nVida og patent mombojumbo ).

 

Burde du vente til Atis "Sli", Crossfire, kommer ut slik at man kan sammen liggne dem. Det kan hende at Crossfire er mere kompatikapelt med mere spill enn nVidas Sli er.

( Det er en del spill Sli ikke gir noen økning om du ikke var klar over det. )

 

Hvordan Crossfire vill gjøre det kan vi baare gjette. :)

Lenke til kommentar

Det må jeg si [GDI]Raptor, der ble jeg seriøst imponert over GTX'en, det må bare skrives.. Jeg spiser i meg hvert ord jeg skrev ned. Tydeligvis var det riktig før det med barnesykdommer i driverne, for det der var bare nydelige tall.

 

Forøvrig sysn jeg det blir litt i meste laget å sammenligne 1600x1200, fordi de fleste har/vil få flatskjermer (og sjelden de støtter opp over 1280x1024). Men uansett, trodde jo ikke at det skulle være så stor forskjell.

 

Rid_candy.gif

:ohmy::ohmy::eek: Helt sykt bare.

 

Er ikke mer å diskutere fra min side hvertfall.... GTX i SLi er tydeligvisa tingen :p

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Det koker vel ned til om eitt kort gjer samme ytelse som 2 SLI-kort, sjølvsagt er det ingen som kjem i nærheten av GTX SLI, når du har 6600GT ol. kanskje?

 

Uansett så får du til tider over dobbel ytelse ved SLI, som Chronicles of Riddick viser. Og dei som allerede bruker 15-20 000 på ein PC får eit ganske bra hopp ved eit ekstra kort.

Lenke til kommentar
Om det er verdt pengene må den som kjøper avgjøre. Liten ytelsesøkning?Er snakk om det dobbelte i ytelse.

Ytelsen blir vel ikke doblet i sli, er det ikke i rundt 50% økning det er snakk om da?

70-80%

Kommer heilt ann på spill og slikt, SLI er oppskrytt vil eg si, ihvertfall når det kommer til pris/ytelse ;)

 

EDIT; GFX er kommet for å gjøre noe med den saken, men så er to slike kort svin dyrt også da :whistle:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Har ikke vært så forelsket i kort (7800gtx) siden 9800pro, smeller alt på fult å suser avgårdet, vakkert :love:

 

Som skrevet yter Ati sitt nye konge kort ca like godt som gtx (gtx kortene har sinnsykt mye å gå på, med standard viftten kjører jeg mitt på 490 - 1300!!) skal jeg fanken meg spare til sli

kommer til 490 og 1.39 max på mitt kort ;) Noen som har idè på rekorden sålangt på 7800gtx??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...