Gå til innhold

komplett sett eller plukke deler?

Anbefalte innlegg

Trenger nytt vannkjøling sett etter den store BW-floppen. Jeg har ikke lyst på noen rakett under spisebordet, så jeg er ute etter noe som er litt kompakt.

Jeg har bare erfaring fra bw med mye plundring fra før av, men ikke erfaring fra andre steder. Dermed lurer jeg på om for meg, med min korte erfaring; lønner det seg å kjøpe et komplett sett eller komponere et eget sett med tips fra dere?

Om dere foreslår å kompe, så foreslå gjerne deler også! Om dere foreslår et fullstendig sett som ikke tar for mye plass rundt selve kabinettet, så kom gjerne med forslag der også!

Bare ikke foreslå BW.settet. Da får jeg krupp. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativene er avhengig av hvor villig og dyktig du er til å "justere" innredning og kabinett, i den forstand som at man gjerne må omøblere innsiden litt.

Min oppfatning er i alle fall at man kommer lengst både resultatmessig og plassmessig, ved å komponere utstyret selv.

Den (som regel) mest plasskrevende komponenten er radiatoren, men et riktig valg av denne i kombinasjon med et "riktig valgt" kabinett, vil kunne gi meget gode resultater.

Det finnes en rekke gode (men dessverre også voluminøse) kombinasjoner av pumper og tanker. Er man forberedt på å lage tanken selv, er det svært mye å hente på dette!

Alternativt kan man også velge en løsning uten tank, med de relativt små ulempene dette medfører.

Har man ikke mulighet / kunnskaper / verktøy for å pusle litt på egen hånd med slikt, bør man nok gå for et ferdigsett.

Det finnes mange og ganske gode sett å få kjøpt, men problemet er ofte at disse er mer plasskrevende enn strengt tatt nødvendig.

Btw; BW-settet er ikke med i mine beregninger her. Må vel nesten si dessverre, ettersom dette faktisk er et av de mest plasseringsvennlige settene på markedet.

Bare så forbaska synd at det ikke er til å stole på. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...