sull Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei, jeg har et stort problem her. Det som skjedde var at jeg skulle formatere en harddisk og installere nytt OS på denne harddisken. Jeg brukte en annen pc for å gjøre dette og satte inn disken som slave. Det som skjedde var at jeg tok og formaterte den ene partisjonen til den harddisken som var i pcen fra før. Noen som vet om noen som helst måte å få tilbake alle disse tapte filene ? det ER_SVÆRT_VIKTIG for meg å få dem tilbake Takker for ALL hjelp Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Prøv GetDataBack. Last det helst ned med en annen maskin, og sett harddisken du vil redde data fra inn i maskinen ETTER at du har lastet ned og installert programmet. Du må bruke den aktuelle harddisken minst mulig, for å minimalisere risken for at data kan bli overskrevet. GetDataBack kommer forresten i to utgaver: en for NTFS og en for FAT32 Lykke til! EDIT: GetDataBack finner du bla HER Endret 20. august 2005 av Aetius Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Har sendt deg en PM med en link . http://downloads-zdnet.com.com/Active-Part...2-10422040.html Har vært uheldig med partition magic før som slettet partisjonen istedenfor å resize den. Husker jeg ikke feil var det dette programmet jeg brukte for å gjenopprette MBR'en. Fordelen ved å gjenopprette MBR'en er selvfølgelig at man slipper og kopiere dataene fra den slettede partisjonen og over på en annen disk som man må med GetDataBack. Endret 20. august 2005 av WzUp Lenke til kommentar
sull Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Har du erfaring med at dette kommer til å virke, slik at harddisken blir som den var liksom eller bare lagrer den informasjonen in en mappe? Hvordan skal jeg bruke det du linker til WzUp ? skal jeg bare brenne ut imaget på en cd og så bare boote opp med den cden ? eller hva? Endret 20. august 2005 av sull Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Helt riktig. Brenn ut imaget og boot på CD'en. Programmet vil opprette MBR'en og alt vil bli som før du sletta partisjonen. Har brukt dette programmet med hell selv to ganger. Det er flere programmer på CD'en jeg sendte link på til deg så hvis Active Partition Recovery ikke fungerer kan du alltids prøve et annet program. Lenke til kommentar
sull Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Men mener du at jeg skal brenne ut hele hirens cden og deretter velge Active Partition Recovery utifra en liste som kommer opp i dos når jeg starter pcen? Eller hva skjer når jeg booter opp med cden? For når jeg utforsker hirens cden så er det mange programmer som er der klar for å bli pakket ut. Måtte laste ned WinUHA for å pakke ut. (Du skjønner jeg orker ikke å fucke opp mer nå så jeg må være bom sikker) Endret 21. august 2005 av sull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå