blackbrrd Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 http://www.xbitlabs.com/articles/other/dis...ol-comp_12.html Legg merke til at prossessoren er overklokket 50% og kjører på 1,55v... Synes Thermaltake Big Typhoon kom veldig bra ut.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 1-Blir det for varmt vil nok PCen restarte, og den vil da føles ustabil siden den vil restarte seg under full load. Noe som alltid er kjedelig. I lengden vil det også gå utover levetiden til hovedkortet. Ok, grunnet til at jeg spør er at jeg har opplevd noen litt merklige CRC-feil når jeg bruker checksum-offloading på nettkortet på mitt premium, selv om ribba bare er varm, så er den bitte lille greia over chipsettet veldig varm (typisk brenne seg varm). Men om det er sånn at fr varmt chipsett fører til komplett omstart, og ikke andre problemer, så kan jeg jo utelukke det. AtW Lenke til kommentar
Stianrau Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg kommer opp til 255 Fsb @ 3,31 ghz på cpu, men cpu blir fortsatt ikke varm! ligger på 45 idle og 48 i load. betyr ikke det da at den kan klokkes lengre? systemet er forøvrig ikke helt stabilt på 255, så jeg kjører stort sett 250 Fsb. har satt på egen kjøler på nb. noen tips på hvordan å få klokket dette mer? specs er 2,6 800fsb NW ocz pc4000 platinum (500 mhz) soyo dragon 2, 865 pe hovedkort Aopen 6800 GT vet at dette ikke er "on topic" nesten da, men det er vel lov å prøve? strenge moderatorer her, men vi får se..... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg kommer opp til 255 Fsb @ 3,31 ghz på cpu, men cpu blir fortsatt ikke varm!ligger på 45 idle og 48 i load. betyr ikke det da at den kan klokkes lengre? systemet er forøvrig ikke helt stabilt på 255, så jeg kjører stort sett 250 Fsb. har satt på egen kjøler på nb. noen tips på hvordan å få klokket dette mer? specs er 2,6 800fsb NW ocz pc4000 platinum (500 mhz) soyo dragon 2, 865 pe hovedkort Aopen 6800 GT vet at dette ikke er "on topic" nesten da, men det er vel lov å prøve? strenge moderatorer her, men vi får se..... Hvis du går etter tempen som vises f.eks. i Everest, så er vel det temperaturen som er rundt chipsettet, ikke den som er inni, slik som CPU blir målt. Tempten på chipsettet er nok mye høyere enn det du nevner. Er PCen ustabil, så er det ihvertfall ikke vits å klokke videre, hvis du ikke kun skal teste hvor langt du får det. Ser du har en Intel PC, vet ikke hvordan tempen er tatt på den. Men jeg regner med at du begynner å nærme deg maks fra den prosessoren med luftkjøling hvis du bruker det.. Bra klokket i hvertfall. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg slenger på et spørsmål om hovedkortet: Når jeg bruker det integrerte nVidia-nettverkskortet blir samtlige filer jeg laster ned, uansett kilde, korrupte. Når jeg putter samme kabel i det integrerte Marvell-kortet og laster ned de samme filene går det bra. Dette skjer til tross for at jeg har deaktivert nvidia-firewall i windows. Noen tips? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Jeg slenger på et spørsmål om hovedkortet: Når jeg bruker det integrerte nVidia-nettverkskortet blir samtlige filer jeg laster ned, uansett kilde, korrupte. Når jeg putter samme kabel i det integrerte Marvell-kortet og laster ned de samme filene går det bra. Dette skjer til tross for at jeg har deaktivert nvidia-firewall i windows. Noen tips? Opplever noe av det samme selv, meget irriterende, derfor jeg lurte på om chipsettet er for varmt. Men det hjelper veeldig mye å slå av hardware-checksumming (litt usikker på om problemet er helt borte, har ikke samlet inn nok data). AtW Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Jeg har 7700CU på Premium-kortet. Hovedproblemet, om man kan kalle det det, er at jeg ikke fikk av støtteplata til CPU som sitter på baksiden til hovedkortet originalt. I denne sitter bolter med skruehull som går gjennom hovedkortet, og jeg kan altså ikke bruke e bakplata med bolter og spacere som følger med kjøleren. Det jeg har gjort er å skru fast kjøleren direkte til boltene som sitter i den originale bakplata. Spacere har jeg ikke, og det er litt risky med en kilo kobber hengende KUN i to skruer, men det sitter som støpt. Til slutt kan jeg nevne at min idle-temperatur med denne kjøleren med vifta på laveste hastighet er 32 grader. Dette er med en Venice 3200+ @ 260x9,5. Må være noe feil der... Den går fint av, du må bare bruke litt mer makt, skru av skruene, så presser du du på de knottene fra støtteplata som stikker oppigjennom hovedkortet. (der skruene vanligvis er skrudd i), det er et relativt svakt lim som holder den på plass, bare å bruke litt makt. AtW Varm bakplaten et par minutter med en hårføner. Det gjorde jeg,da løsner den MYE lettere. Jeg har Thermalright SLK-948U med en 92mm MIST 13-25db vifte. Det er en god,billig og ikke minst "lydløs" kombinasjon. Endret 12. september 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå