Gå til innhold

Oppbevaring av CD'er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, så fort jeg får ordnet meg så kan du få mesteparten hvis du henter dem. :wink:

Resten går i dunken. Og ja, Har faktisk 1 TB data liggende på cd nå. Vurderte å kvitte meg med mesteparten, men det kom så mange gode forslag her at jeg beholder dem en stund til. Hehe

Lenke til kommentar

På clasern har de også noen permer på størrelse med en stor videokassett som tar 2*1 cd-er på hver side av hvert ark. Det er ikke en ringperm, men ei "bok" i plast. Den koster 67 kr tror jeg og tar 48 cd-er.

På Biltema har de akkurat tilsvarende kassetter bare at hvert ark tar 2*2 cd-er. Samla kapasitet er 96 cd-er og prisen er under 100 kr tror jeg. Disse biltema-kassettene er veldig kompakte, de passer fint inn i ivar-hylla mi fra ikea og tar opp kansje 4 cm i bredden.

96 cd-er på 4 cm ~ 24 cd-er pr hylle-cm, det er ganske bra, til en pris på under 1 kr pr cd.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

mmm... var i samme problemstilling selv, og ser at folk anbefaler mapper. Datafellowes mappene er veldig greie

og er i de fleste tilfeller greiere i pris enn caselogic. Siden du trenger noen mapper så kommer du fort over en hvis sum på det stedet jeg pleier å bestille og da får du det porto og oppkravsfritt. En enkel giro som du lett betaler med nettbank etc.

sist jeg bestilte så kosta de 349,- på ihandel...

(jeg har ingenting med ihandel å gjøre, syns bare det er greit å benytte seg av en slik service de gangene jeg bestiller for mere enn 1500,-... :wink:

--

Jørn O.Nilsen

Lenke til kommentar

12x120GB harddisker i 2 stk raid 5 array = 1,2TB

2 stk 6-kanals raid-5 kontrollere a kr 2500 og 12 stk harddisker a kr 1200 blir tilsammen ca 20.000 kr

Da har du alt tilgjengelig på et blunk og det tar minimal plass rent fysisk (ca. et ekstra kabinett)

Det er jo en smule dyrt men det er jo drømmeløsningen. Kanskje man får råd til det om et par år? Men da trenger man vel dobbelt så stor plass...

PS. Hva er det du har på den terrabyten din?

Lenke til kommentar

Jeg bruker 256 og 264 CD versionene av Caselogics vesker. Tar liten plass. Veldig solid og grei. Fungerer fint for mitt behov. Jeg betalte ca 500 pr stk av mappene. Litt dyrt men verdt det.

Clickety her for info om mappene

[ Denne Melding var redigert av: ba1der på 2002-08-09 11:48 ]

Lenke til kommentar

Bruker noen CD mapper som jeg har kjøpt på Elkjøp som tar rundt 200 CD'er til en del av filmene mine, men har også rinpermsystem , dette har jeg vært så heldig å fått gratis da Ms sender oss plenty med permer til Licens avtalen vår.

Uansett ta de ut av coverne, hadde selv 8-900 covere slenegde rundt, og jeg skal si deg det tar mye mindre plass nå, og er vesentlig mer tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...