Ekorre Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Til SunKing Når du tar ut alle disse coverne vil du jo sitte igjen med MASSE tomme cover... Har det motsatte av ditt problem. trenger cover.. Villig til å selge ett par hunde cover for en rimelig penge? send meg en mail [email protected] Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Vært litt tidligere ute, så kunne du fått en haug av meg (betalt portoen da seff). Kjøpte to caselogic CD mapper, og kasta 3 bæreposer fulle av cover. Det hjalp betraktelig på plassen gitt :smile: Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Vel, så fort jeg får ordnet meg så kan du få mesteparten hvis du henter dem. :wink: Resten går i dunken. Og ja, Har faktisk 1 TB data liggende på cd nå. Vurderte å kvitte meg med mesteparten, men det kom så mange gode forslag her at jeg beholder dem en stund til. Hehe Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 På clasern har de også noen permer på størrelse med en stor videokassett som tar 2*1 cd-er på hver side av hvert ark. Det er ikke en ringperm, men ei "bok" i plast. Den koster 67 kr tror jeg og tar 48 cd-er. På Biltema har de akkurat tilsvarende kassetter bare at hvert ark tar 2*2 cd-er. Samla kapasitet er 96 cd-er og prisen er under 100 kr tror jeg. Disse biltema-kassettene er veldig kompakte, de passer fint inn i ivar-hylla mi fra ikea og tar opp kansje 4 cm i bredden. 96 cd-er på 4 cm ~ 24 cd-er pr hylle-cm, det er ganske bra, til en pris på under 1 kr pr cd. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Hva med å kjøpe DVD-RW og brenne alt over på de. Da trenger du bare 1/10 av plassen, fysisk i rommet altså :smile: Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Argh! 1000 gig/4,7 per plate ~ 213 plater * 60 spenn plata (cheapos) = 12675 spenn i plater + brenner = Alt for dyrt Lenke til kommentar
jornilse Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 mmm... var i samme problemstilling selv, og ser at folk anbefaler mapper. Datafellowes mappene er veldig greie og er i de fleste tilfeller greiere i pris enn caselogic. Siden du trenger noen mapper så kommer du fort over en hvis sum på det stedet jeg pleier å bestille og da får du det porto og oppkravsfritt. En enkel giro som du lett betaler med nettbank etc. sist jeg bestilte så kosta de 349,- på ihandel... (jeg har ingenting med ihandel å gjøre, syns bare det er greit å benytte seg av en slik service de gangene jeg bestiller for mere enn 1500,-... :wink: -- Jørn O.Nilsen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 12x120GB harddisker i 2 stk raid 5 array = 1,2TB 2 stk 6-kanals raid-5 kontrollere a kr 2500 og 12 stk harddisker a kr 1200 blir tilsammen ca 20.000 kr Da har du alt tilgjengelig på et blunk og det tar minimal plass rent fysisk (ca. et ekstra kabinett) Det er jo en smule dyrt men det er jo drømmeløsningen. Kanskje man får råd til det om et par år? Men da trenger man vel dobbelt så stor plass... PS. Hva er det du har på den terrabyten din? Lenke til kommentar
ba1der Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg bruker 256 og 264 CD versionene av Caselogics vesker. Tar liten plass. Veldig solid og grei. Fungerer fint for mitt behov. Jeg betalte ca 500 pr stk av mappene. Litt dyrt men verdt det. Clickety her for info om mappene [ Denne Melding var redigert av: ba1der på 2002-08-09 11:48 ] Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Jo, det hadde vært drømmeløsningen. *sikler litt i tastaturet* Men enn så lenge så får det være. CD'ene får være en stund til. Terabyten? Eh...diverse. :smile: Lenke til kommentar
klo Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 tenk så lang tid du bruker på å kopiere alt inn på de jevla harddiskane da.. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Det hadde vært verdt det. Tenk deg fet hd-rack med 1 terabyte med...diverse...liggende så man kan få tak i det med en gang. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 12:51, SunKing skrev:Det hadde vært verdt det. Tenk deg fet hd-rack med 1 terabyte med...diverse...liggende så man kan få tak i det med en gang. Hadde ikke vært mange DC-hubber en ikke kom inn på da, nei! :wink: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Om to år får man sikkert disker på 1 tb til 1500 kr... Prisen er jo halvert bare siden før påske. WD og de andre hd-produsentene burde sponse fildelingsprogrammer. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Men om to år har jeg ikke bare èn tb mer, så da hjelper det lite. DC, Donkey, Kazaa, Morpheus, Audiogalaxy m.m. er alle bannlyst fra mine systemer, de er ikke av interesse uansett. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 http://www.discgear.com Selector 100 Supermegatøffdeili cdholder m/livstidsgaranti. Men den tar bare 100 cd'er og er veldig dyr. Kjøpte den på tilbud til $60 når jeg var i USA. Christian... Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Den hadde jo vært brilliant å ha på bordet for 100 stk. "mest-brukt"-cd'er...selv om prisen var stiv Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Bruker noen CD mapper som jeg har kjøpt på Elkjøp som tar rundt 200 CD'er til en del av filmene mine, men har også rinpermsystem , dette har jeg vært så heldig å fått gratis da Ms sender oss plenty med permer til Licens avtalen vår. Uansett ta de ut av coverne, hadde selv 8-900 covere slenegde rundt, og jeg skal si deg det tar mye mindre plass nå, og er vesentlig mer tilgjengelig. Lenke til kommentar
Zicobra Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Ta en titt her: http://www.hardware.no/tester/annet/cdlibr...rary/index.html Har selv 2 stk. og det fungerer utmerket. [ Denne Melding var redigert av: Zicobra på 2002-08-09 17:34 ] Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Den trommelen må jo ta masse plass. Skjekk ut http://www.direktronik.se de har fin snadder boks som du kobler til usb porten...må ha gadget, eneste minus er prisen 1800 svenske penga..sånn ca. (PS søk på CD-Organizer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå