Gå til innhold

Oppbevaring av CD'er

Anbefalte innlegg

Howdy!

Henvender meg her, da dere kanskje kan komme opp med noe mer intelligent. Jeg har nå rundt regnet 1500 cd'r liggende rundt omkring, med covere. Dette tar STOR plass i skapene, som min samboer av en eller annen grunn vil ha til klær. Skjønn det den som kan. Uansett lurer jeg på om det finnes noen måte å få gjort noe med dette på? Jeg har sett på en cd-holder hos smartclub som tar 50 cd'r uten cover, og som virker grei nok. Har regnet på det, og har komemt fram til at å kjøpe inn nok bokser til cd'ene mine vil komme på ca. 9000 kroner. *Urk*

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om CDene står stablet i skapet tyder vel det på at de ikke blir brukt så ofte.

Kanskje de like gjerne kunne vært plassert i kjelleren, garagen eller på loftet?

Innholdet kan du sikkert få plass til på en stor harddisk. (Antar det er mye musikk som kan pakkes til Mp3 e.l.)

Lenke til kommentar

Noe av det kunne nok vært flyttet på med hell ja, men sitter likevel igjen med noen hundre som man bare MÅ ha tilgang til. Hehe. Kan jo ikke løpe på loftet hver gang man skal finne fram og spille en god gammel klassiker vel? Og det er ikke noe musikk på de cd'ene, kun høyt komprimerte data.

Futteraler med plass til 160 cd'er høres fornuftig ut. Hvor kjøpe?

=EDIT=

Fant mapper med plass til 200 cd'er for 400 spenn. Noen bedre?

=EDIT END=

[ Denne Melding var redigert av: SunKing på 2002-08-08 14:44 ]

Lenke til kommentar

Eg foreslår at du går inn på http://www.itbutikken.no og kjøper deg ein del cd-lommer til alle cdane, for så å katalogisere dei i passande kasser.Brukar dette sjølv til dei litt over 1000 DivX'ane mine =)Ein 100 pakning med doble CD-sleevs frå Mr. Platinium kostar den nette sum av 54,- Fyller du då alle lommene med 2 cdar vil du trenge 750 lommer, eller med andre ord rundt 400,- for alt. Eventuelt kan du kjøpe 50 pakning Sandberg cd-lommer på same plassen for 27,- Men desse er tynnare og blir fort kjøllete, så desse er dårligare. Vil anbefale deg Mr. Platinium sine lommer =) Lykke til. Eg er storfornøgd med dei i alle fall. =)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 15:10, Mad_Max skrev:

Jeg bruker cdlommer som man har i ringperm.det fungerer kjempe bra.får kjøpt det hos clas olshon

Trur cd-lommene du meinar er omtrent akkurat same lommene som eg meinte. Ein kamerat hadde ein del slike, og dei er heilt lik dei eg har. men på Clas Olson er det masse dyrare.

Lenke til kommentar

Lag en fot med en rund pinne i midten, så er det bare å tre cden på (uten cover). Alle cder har en liten forhøyet ring inerst som sørger for avstand mellom platen. Funker bra hvis det er cder som du sjelden (eller aldrig :wink: ) bruker.

Alternativet er jo å ta problemet ved roten: kast ut dama!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 17:18, Inbreak skrev:

Quote:

Den 2002-08-08 15:10, Mad_Max skrev:

Jeg bruker cdlommer som man har i ringperm.det fungerer kjempe bra.får kjøpt det hos clas olshon

Trur cd-lommene du meinar er omtrent akkurat same lommene som eg meinte. Ein kamerat hadde ein del slike, og dei er heilt lik dei eg har. men på Clas Olson er det masse dyrare.

hmmm er du sikker på at det er cd lommer som man kan bruke i ringperm.Syntes at det lingner på sånne små plastfuteral til cder på bildet?

jeg gikk til cdplater trykker på mr platinium og da kommer disse fram.

MR. PLATINIUM CD-skiver CD-sleeve, double, 100 pcs. Deluxe

er det dem du mener?

kjøper dem hvis de er billigere en clas olhson

Lenke til kommentar

det vil si ca 975GB+++ regnet med 650 mb per cd :wink:

vis du regner med at minst 500 er 700 MB da så blir det + 25GB det vil si 1000GB pakket data så sier vi at den er pakket minst med 25%/50% kompresjon

da kommer vi på mellom 1250GB til 1500GB.

vil si att du har nok å gå på :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...