Brumme Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei. Jeg har oppgradert maskina mi med et EPOX nf4 ultra hk med amd 3500+(venice) og et Gainward 7800gtx. Har også en ny 580w psu. Har kjøpt meg en ny XP Pro Sp2. Problemet er at jeg ikke får lagt inn XP(har prøvd den gamle også). Har prøvd med flere HD er både IDE og gjennom SATA. Installasjonen stopper etter at filer er lagt inn og maskina skal rebote.. Har prøvd med 2*512 kingston og 2*512 PQI ram. Har også et MSI K8N Diamond som oppfører seg på samme måte, bare stopper litt tidligere.... Det som er merkelig er at både Mandrake 10,2 og linux kjørt far cd fungerer.. Har kjørt både memtest og cpu test over lengre tid.. Hmm skjønner ikke noe (og har brukt for mye penger nå).. Håper noen kan hjelpe.. Lenke til kommentar
Hntr Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Får du ikke innstalert windows? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Kanskje det hjelper med ny BIOS? Sjekk om temperaturen på cpuen er ok. Lenke til kommentar
Brumme Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Har lagt inn nyeste bios, og tempen på cpu ligger mellom rundt 40-50g, og ofte lavere.. Ja maskina stopper når den har lagt inn filene på HD og skal reboote blir det bare sort skjerm. har startet maskina med knoppix, og ser at installasjonsfilene er lagt inn.. Lurer på om det kan være noe trøbbel med 7800gtx kort og visse hovedkort, eller eventuellt AMD3500(venice) 0g hovedkortene... Det eneste jeg ikke har mulighet til å prøve flere av er skjermkortet og cpu.. Takk, og håper på flere innspill.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå