ApArA Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Hey.:smile: Jeg har en pc med 56k modem , men når jeg kobler den til telefonlinja så blir det bare sendt med 7200bps. hva skal jeg gjøre for å få opp den hastig heten??:???: _________________ ApArA :razz: [ Denne Melding var redigert av: ApArA på 2002-08-08 13:49 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Se på innstillingene for modemet i kontrollpanel. Lenke til kommentar
ApArA Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Har testa det og satt ned hastigheten til 56000bps men den vil fortsatt ikke komme høyere. Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 DU må forandre innstillingene for modemet, ikke for com-porten du bruker. Ellers er 56k modemer gjerne litt sære på driverne for å funke optimalt. Sjekk om du har riktige drivere (ikke bruk windows standard drivere) mvh Ole-Petter Lenke til kommentar
ApArA Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Takker for det men hvor får jeg skaffet de driverne da?? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Du blander ikke sammen bits og bytes da? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 14:08, ApArA skrev:Takker for det men hvor får jeg skaffet de driverne da?? De får du skaffet på hjemmesiden til de som har laget modemet. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Hadde samme "problemet" hjemme før jeg fikk bredbånd. det var faktisk for mye "støy" på linja mi gamle kabler, boretslaget/bydelen jeg bor i har akurat fulført en kjempesatsning og byttet alle TLF/Kabel tv/og montert Lan i 2500 leiligheter. da dette var fulført testet jeg mitt gamle analoge modem igjen for morro skyld, og da spratt hastigheten opp i 56K. bare etpar år forsent. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Kan også være en idé å bytte isp... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Bare slik at du unngår å misforstå (jeg vet ikke om du er helt fersk på data eller ikke) et 56,6 modem laster ned på 56,6 bits/sek Men dette er ikke det som viser når du laster ned gjennom for eksempel internet explorer. I det tilfellet vil det står i kiloBYTES, ikke bits. da er mks hastighet 56,6 / 8 = ca 7,1KB/s. 7,1KB/s er altså IKKE 7100bps. =) Faktsik hvis du får nærmere 7KB/s på en 56,6 så er det MEGET bra... Hvis du allerede visste dette, så bare ignorer meg.. jeg er vandt til det =P -Stigma PS: sjekk også masks hastighet setting på selve modem instillingene (ikke com port) som en annen sa tidligere. Lenke til kommentar
ApArA Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Det vet jeg men takk alikevel for resten av informasjonen skal sjekke det..... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå