Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en låser seg under spilling

Anbefalte innlegg

Hallo, har et problem med den nye dataen min. Når jeg spiller multiplayer spill som BF 2, Wolfenstein: Enemy Territory og Call of Duty: Multiplayer, låser PC-en seg helt. Jeg kommer inn på serveren, kan velge lag. Men etter noen par sekunder låser alt seg og jeg må reboote. Lyden forstetter i en loop.

Dette skjer ikke når jeg spiller spill som f.eks Call of Duty singelplayer, World of Warcraft.

Jeg har prøvd og avslutte alt av brannmurer og prosesser, uten hell.

Specs er:

NVIDIA nForce Networking controller

NVIDIA Geforce 6800 GT

Vet ikke om dere trenger og vite mer, men bare si ifra hvis dere må vite mer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har ikke så mye peiling på data, men dette fant jeg iallefall ut ;)

AMD Athlon 64 3200 +

Gikk inn i BIOS, der sto det: Current CPU Temperature: 44 grader.

Så på enhetsbehandling, fant ikke strømforsyning der, hvor kan jeg finne det?

Skal finne en annen grafikkdriver nå.

MVH

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror nok det er et driverproblem folkens :)

Hadde samme problem på gammelpcn min med GeForce 3 Ti200. Noen drivere har noe imot enkelte spill som kjører Q3 motoren, og gjør at alt funker helt greit i noen få sekunder, før alt kollapser og pcn låser seg totalt. (har jeg rett?)

Er bare snakk om nVidea som må få ræva i gir og virke litt tilbakevirkende hos driverne sine, derfor jeg valgte ATI når bygde nypc ;)

-Rage_Hunter

Lenke til kommentar

Dette skjer også i WoW (og så vidt jeg vet kjører ikke den med Q3-motoren.)

Edit: Jeg kan si hva mer som skjer:

Helt plutselig blir skjermen svart. Lyden går som sagt i loop.

Tviler på at dette vil hjelpe, men capslock, numlocklysene lyser ikke når jeg trykker på dem etter at pcen klikker.

Edit2: Tviler på at det er RAM'en. Har 1024.

Endret av EMBEF
Lenke til kommentar

EMBEF sier det var problemet da :) Gud vet hva nVidea har klart å koke sammen nå... Prøvd å installere en eldre driver? Det burde fikse saken, vet selv hvor irriterende det var når spilte ET og sprang ut og lyden låste seg for så PCn...

Edit: Skriveleif

Endret av Rage_Hunter
Lenke til kommentar

Jeg har nesten samme problemet (bare at min fryser helt plutselig, og alltid i WoW) Har snakka med noen folk, de sier det kan være RAM'en Broren min sa jeg skulle prøve først å bare bruke 1 av brikkene og sjekek omd et funka, dersom det ikek gjorde det, skulle jeg sjekke den andre.

Han sa at dersom det ikke er RAM'en bør jeg prøve en annen prosessor. (Mulig at min, AMD 3000+, har brent seg. Men da må den ha gjort det i det jeg skrudde på PC'en første gang :s)

Har nylig husket at første gang jeg formaterte, trengte jeg bare å bytte skjerm, (noe som fungere også for en annen på forumet) så gikk det forholdsvis greit, men nå er det værre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

/bump

Har et nesten identisk problem på min pc. Skjer som oftest litt etter jeg starter noe grafisk krevende. Tiden varierer med hvor grafisk krevende det er. Har blitt mye værre i det siste... har ingen anelse hva det kan være. :ermm:

specs:

nVidia Geforce 7900 GT

Intel Pentium 4 640 3.2GHz Socket LGA775

512mbx4 RAM: Crucial PC4000 BallistiX Tracer (x2), Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM (x2)

Windows XP Home

halp plox :cry:

Gammel tråd, men problemet mitt er akkurat det samme.

Endret av Bunji
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...