DoRullings Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei folkens! Nå, for ti minutter siden, tok vannpumpa til Waterchill vannkjølinga mi kvelden. Jeg har som sagt Waterchill og trenger en ny vannpumpe så fort som f.... Jeg lurer på om jeg skal kjøpe samme pumpa en gang til, men vil sjekke om andre har hatt samme problem med sin pumpe. Det er tydelig at det er vingene på pumpa som av en eller anne grunn har blitt slitt ned og til slutt røket. Jeg har ikke åpnet pumpa helt, men når jeg kikker ned i den ser jeg rester av vingene ligge i bunnen samt noe hvitt "pulver". Bør jeg for enkelhetskyld kjøpe igjen samme pumpe, den er jo også rimelig, eller har noen andre her andre pumper å anbefale som "passer" til dette settet? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei. Jeg fikk en L20 med asetek waterchill settet mitt. Den hadde noe pinglete blader på impelleren så de knakk. Da jeg kjøpte meg en L30 så åpnet jeg den gamle for å se om den kunne reddes. Den pumpen må ha vært limt sammen eller noe fordi jeg var nødt til å ødelegge den for å komme til impelleren. Da fikk jeg også se at det bare var 3 blader igjen. Har bare tatt ut 1. løst blad så jeg vet ikke hvor det andre er. L30 har jeg nå kjørt i 1 år og den har fungert supert. Det dumme er at den tar mye større plass så jeg mister en god del av valgfriheten med tanke på plassering. Jeg synes L30 bråker en god del mer en L20, men fremdeles ikke veldig mye. For å være helt sikker på at du får pumpe med rett nipler kan du kjøpe direkte fra Asetek sin webshop. Bare pass på at du bestiller en pumpe med rett spenning (220V regner jeg med) og rett størrelse på push on niplene. Det er verd å merke seg at den prisen du får opp er inkludert dansk VAT som du ikke skal betale. Da jeg kjøpte min derfra så fikk jeg plutselig et brev i posten med € 10.70 og en beklagelse for at de hadde belastet meg for det. Mvh. Valentino Lenke til kommentar
DoRullings Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Hei Valentino, og takk for godt svar! Jeg fikk også med en L20 med settet. Tror nok jeg går for samme pumpe, så får jeg håpe at det er en barnesykdom de har ordnet opp i. Forskjellen på L20 og L30 er vel bare pumpekapasiteten, og den har så langt vært bra nok med L20. Jeg har også litt begrenset plass i kabinettet. Tror du ikke koblingene som sitter på pumpene Microplex selger passer til slangene som fulgte med Waterchill settet? Jeg kan vel kanskje bruke niplene som satt på den gamle pumpen også ...? Som du skjønner så trenger jeg denne pumpen ganske kjapt og det tar vel en del lenger tid å kjøpe den fra Danmark (ikke finner jeg den på siden du linket til heller, men det er muligens meg som er litt for trøtt ). Uansett, takk for svaret! Mvh, DoRullings Lenke til kommentar
valentino Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Ang. niplene så har du jo de som sitter på den pumpa som er ødelagt. De er det gjenger på så derfor bare å skru av. Dersom det er gjenger på Microplex pumpa du linket til er det ikke noen problem, og det kan til og med hende at det er nipler som passer perfekt allerede på den pumpa. Bare å sende en mail eller ringe til dem så sjekker de det sikkert. Ang. Asetek sin webshop finner du pumper ved å bruke menyen til venstre: Waterchill > 220V/115V Pumps Da har du 3 sider med pumper laget for forskjellig spenning og med en haug forskjellige nipler. Vet ikke hvor lang tid pumpen bruker fra danmark til deg. Mvh. Valentino Edit: skrivefeil Endret 20. august 2005 av valentino Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 eheim sine pumper er ganske kraftige og gode. jeg ville gått for eheim. Lenke til kommentar
DoRullings Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Nå fant jeg de på Azetek sine nettsider, var bare veldig trøtt (og fyllesyk) i går. Jeg ringer Microplex i morgen. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hei Dorullings... hmm, fyllesjuk he he:p Siden det aner meg at du bor i Oslo området vil jeg nevne at også Digital Impuls i Møllergata har den samme Hydor Seltz L30 II vannsirkulasjonspumpe til Kr 295,- Så om det haster, kan det kanskje være et alternativ for deg og hente den der. (lagestatus er ubekreftet 21/8, så du får i såfall ringe og høre først da) Lenke til kommentar
DoRullings Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 pcp160: Huff ja, det har blitt en alkoholfylt helg. Jeg bor i Oslo ja så tipset om Digital Impuls var et godt tips, jeg skal ringe de i morgen (selv om jeg har et ambivalent forhold til de). Haakie: Av enkelhetsgrunner tror jeg at jeg går for samme type pumpe denne gangen, men takk for tipset! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Kjøpte L30 fra microplex selv. Fikk 1/2ID nippler med om du fremdeles lurer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå