Sono Juventino Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Driver å utvikler et registreringssytem for en kammerat og sliter noe jævlig med parse error og andre håpløse feil. Er ganske ny i php, så disse errorene tar helt fra meg gleden av dette. Jaja. Nok snakk. Noen som finner feilen(e)? <?php // Dette Pshyco scriptet er skrevet av Thomas(?) med sykt mye hjelp fra Espen. require('config.php'); if (TRUE) { // Hvis formen er sendt, /* skjekk om de har fylt feltene de skulle, at passordene stemmer og at brukernavnet ikke allerede er tatt. */ if (!isset($_POST['brukernavn'], $_POST['passord'], $_POST['bekreftpass'], $_POST['email'])) { // Skjekk om brukernavnet finnes i databasen. if (!get_magic_quotes_gpc()) { $_POST['brukernavn'] = addslashes($_POST['brukernavn']); } $name_check = mysql_query ("SELECT brukernavn FROM xbox WHERE username = '{$_POST['brukernavn']}'"); $navnekontroll = mysql_num_rows ($name_check); if ($navnekontroll != 0) { die('Brukernavnet '.$_POST['brukernavn'].' er allerede i bruk.'); } // skjekk om passord er like if ($_POST['passord'] != $_POST['bekreftpass']) { die('Passordene var ikke like.'); } // skjekk email format if (!preg_match("/.*@.*..*/", $_POST['email']) | preg_match("/(<|>)/", $_POST['email'])) { die('Ugyldig epost-adresse.'); } if (!preg_match("/.*@.*..*/", $_POST['msn']) | preg_match("/(<|>)/", $_POST['msn'])) { die('Ugyldig msn-adresse.'); } // fjerner html NB!ikkje se om d e noge... $_POST['brukernavn'] = strip_tags($_POST['brukernavn']); $_POST['passord'] = strip_tags($_POST['passord']); $_POST['webside'] = strip_tags($_POST['webside']); $_POST['sted'] = strip_tags($_POST['sted']); // passord krypteres $_POST['passord'] = md5($_POST['passord']); $_POST['bekreftpass'] = md5($_POST['bekreftpass']); if (!get_magic_quotes_gpc()) { $_POST['passord'] = addslashes($_POST['passord']); $_POST['email'] = addslashes($_POST['email']); $_POST['webside'] = addslashes($_POST['webside']); $_POST['sted'] = addslashes($_POST['sted']); } $insert = "INSERT INTO xbox (id, brukernavn, passord, bekreftpass, xbox, tagxlk, tagxbc, xboxxlc, opplast, land, sted, alder, email, epostxan, xanfps, xanrt, webside, msn VALUES ( '".$_POST['id']."', '".$_POST['brukernavn']."', '".$_POST['passord']."', '".$_POST['bekreftpass']."', '".$_POST['xbox']."', '".$_POST['tagxlk']."', '".$_POST['tagxbc']."', '".$_POST['xboxxlc']."', '".$_POST['opplast']."', '".$_POST['land']."', '".$_POST['sted']."', '".$_POST['alder']."', '".$_POST['email']."', '".$_POST['epostxan']."', '".$_POST['xanfps']."', '".$_POST['xanrt']."', '".$_POST['webside']."', '".$_POST['msn']."'"; if (!$add_member = mysql_query ($insert) or die (mysql_error())) { die('databasefeil...'); } ?> <h2>Registrert</h2> <p>Du er nå registrer og kan logge inn. <a href="login.php" title="Login">logg inn</a>.</p> <?php } } else { echo "Det skjedde en feil"; } ?> Endret 20. august 2005 av ett Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) echo 'feineldingen'; Hva er det? Hvordan kan det ha seg at jeg har skrevet det i ditt inlegg? Endret 20. august 2005 av rødøye Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Øhhh, hva skjedde? *forvirret* Uansett, eneste parse errors i den koden er at du ikke har escapet fnuttene rundt "feineldingen" i den aller siste echo'en.. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Får denne feilmeldingen: Parse error: parse error, unexpected T_DOUBLE_ARROW in ......./registrer.php on line 21 Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Nå har jeg glemt hva feilmeldingen hans var. Men det var ikke det. Er for trøtt til å se igjennom det enda en gang. - Jeg savner struktur i koden Ett (tabulatorer) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Nå har jeg glemt hva feilmeldingen hans var. Men det var ikke det. Er for trøtt til å se igjennom det enda en gang. - Jeg savner struktur i koden Ett (tabulatorer) Evt. tabulatorer blir uansett strippet vekk når man poster koden i ... Anyhoo, på linje 18; hvorfor har du {} rundt $_POST['brukernavn'] ? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Endret ett-eller-annet nå og nå kommer dette: Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in ........../registrer.php on line 21 Ugyldig epost-adresse. Edit: Koden i første post er selvsagt endret til den hvor jeg får feilmeldingen over. Endret 20. august 2005 av ett Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Du har glemt en ) i mysql spørringen din. $insert = "INSERT INTO xbox (id, brukernavn, passord, bekreftpass, xbox, tagxlk, tagxbc, xboxxlc, opplast, land, sted, alder, email, epostxan, xanfps, xanrt, webside, msn VALUES ( Skal være: $insert = "INSERT INTO xbox (id, brukernavn, passord, bekreftpass, xbox, tagxlk, tagxbc, xboxxlc, opplast, land, sted, alder, email, epostxan, xanfps, xanrt, webside, msn) VALUES ( Jeg har ikke sett gjennom resten av koden din. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Nå har jeg glemt hva feilmeldingen hans var. Men det var ikke det. Er for trøtt til å se igjennom det enda en gang. - Jeg savner struktur i koden Ett (tabulatorer) Evt. tabulatorer blir uansett strippet vekk når man poster koden i ... Anyhoo, på linje 18; hvorfor har du {} rundt $_POST['brukernavn'] ? Det er vel og greit, men han har ikke tabulatorer ellers heller... Når det gjelder {} rundt den variabelen, er det fordi jeg (det er jeg som har skrevet den linja, vertfall endret på den) bruker enkle ' når jeg ikke trenger å parse variabler, og doble " når jeg trenger det. For at arrayer skal kunne parses på samme måte som en annen variabel innenfor doble ", må den ha {} rundt seg. Da slipper jeg å hoppe ut og inn hele tiden... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Så ikke at det var på linje 21 du fikk feilmeldingen. Sett inn: echo mysql_error(); på linjen over å se hvis du ser problemet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå