Fiji Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Hei. Jeg har litt problemer med å komme meg på nett via en router av typen: D-Link108g airplusxtremeG( trådløs ) , Og har www.bkk.no som inett levrandør! De skal ha total kontroll over sinn router, så man kan ikke endre noe i den, og ved dette blir det også en del settings som må fikses i D-linken. Jeg følgte en guide BKK har på deres kundesider "smartehjem.no" - En side kun BKK kunder kommer inn på. Der stod det litt om ka som skule settes inn på "WAN" og "LAN", og "DCHP" - Jeg har prøvd dette flere ganger uten hell etc. Jeg har satt opp med likt oppsett hos en med Telenor, og der gikk det på et blunk uten å måtte sette opp noen innstilinger. Netveket ser slik ut nå: ISP > adsl.modem > d.link wl.router > ut i trådløst netverk! ( På BKK siden står det at det skal via adsl.modem, inn i den neste routeren ) Som jeg både har fått kryptert etc. og prøvd uten kryptering. Og får koblet meg opp på! Men opp mot nett får jeg ikke kommet. Det er også en auto wizard i D.link routeren, som jeg har prøvd, også denne uten hell. Og lurer da på om noen evt kan ha noen ide på hva dette kan være!.... BKK opplyser på sinne sider, at de kun leverer det adsl.modemet, og gir ikke veileding på andre produkter du skal ha inn i netverket ( som f.eks trådløst , da ta kontakt med produsent av dette produktet for hjelp ) Jeg vet ikke helt ka info jeg skal skrive her nå! Som kan hjelpe egentlig med å hjelpe meg på vei! Men jeg må spøre bare for å få en viss mulighet! Mvh Eirik C. - Takk for all hjelp som evt kan komme! Endret 21. august 2005 av Fiji Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå