Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte ADSL fra Telenor til Nextgentel ???????????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-08 14:44, Xvani skrev:

kan bare komme på en:


Telenor, full duplex

NGT, half duplex (_veldig_ kjipt med p2p....)



Gidder ikke ramse opp alle som er for NGT
:grin:


Hei Flott det er akkurat slike ting jeg ønsket at skal komme frem......men

 

Kan noen forklare litt omkring full og halv duplex. Hva vil forskjellen være i praksis når man bruker P2P ???

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-08 20:05, ligebli skrev:

Quote:


Den 2002-08-08 14:44, Xvani skrev:

kan bare komme på en:


Telenor, full duplex

NGT, half duplex (_veldig_ kjipt med p2p....)



Gidder ikke ramse opp alle som er for NGT
:grin:


Hei Flott det er akkurat slike ting jeg ønsket at skal komme frem......men

 

Kan noen forklare litt omkring full og halv duplex. Hva vil forskjellen være i praksis når man bruker P2P ???

 

Telenor har IKKE full duplex.

NextGenTel har visstnok heller ikke det, men jeg kan allikevel downloade og uploade på full speed samtidig uten problemer (jeg har NextGenTel).

 

Har hørt om lignende erfaringer i forumet, at det virker som NGT har full duplex (selv om de selv sier de ikke har det) mens andre klager over at det er problem med å down og uploade i bra hastigheter samtidig med Telenor. Uansett, selv om det motsatte er tilfelle, så blir NGT raskere fordi de har såpass mye raskere linjer til billigere priser. Telenors 384/128 blir tilsammen 512KB, mens NGT har 640 dedikert til innlinje, og 384 til utlinje. Til en pris som er billigere enn Telenor.

 

Negative sider ved NGT har vært treg levering, men det har visst bedret seg nå og laaaaang kø for telefonsupport, men de har ansatt noen flere der og da jeg ringte for noen dager siden ventet jeg i 10 sekunder før jeg fikk svar.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-08 14:44, Xvani skrev:


Telenor, full duplex



 

Jeg har telenor og med en gang noen uplader fra meg (DC f.eks) så synker downloadhastighet endel. Tviler på at det er full duplex. Men har ingen "bevis" for eller mot

 

Får forresten lavere hastighet målt hos itavisen dersom jeg uploader noe samtidig som jeg tar testen.. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...