ligebli Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Finnes der grunner til IKKE å bytte fra telenor til nextgentel ??? Var ved å gjøre det for en time siden, men så tenkte jeg det kunne være lurt å spørre om erfaringer her i forumet. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Ikke som jeg kan tenke meg. Er i ferd med å bytte samme selv. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 En fordel å VITE at en kan få an NextGenTel før en sier opp hos Telenor :wink: Kan selv ikke få hos NextGenTel enda (desember sier de nå...). Kommer mest sannsynlig til å skifte selv da. Tror ikke du kommer til å angre på det nei... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 kan bare komme på en: Telenor, full duplex NGT, half duplex (_veldig_ kjipt med p2p....) Gidder ikke ramse opp alle som er for NGT Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Finnes der grunner til IKKE å bytte fra telenor til nextgentel ??? NEI! Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 jeg er ikke helt god på duplex-sakene, men hvis full-duplex er sånn at man har en 384/128 linje så kan man laste ned 384/128 samtidig (d&u), så har ikke telenor det. Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 14:44, Xvani skrev:kan bare komme på en: Telenor, full duplexNGT, half duplex (_veldig_ kjipt med p2p....) Gidder ikke ramse opp alle som er for NGT Hei Flott det er akkurat slike ting jeg ønsket at skal komme frem......men Kan noen forklare litt omkring full og halv duplex. Hva vil forskjellen være i praksis når man bruker P2P ??? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 20:05, ligebli skrev: Quote: Den 2002-08-08 14:44, Xvani skrev: kan bare komme på en: Telenor, full duplex NGT, half duplex (_veldig_ kjipt med p2p....) Gidder ikke ramse opp alle som er for NGT Hei Flott det er akkurat slike ting jeg ønsket at skal komme frem......men Kan noen forklare litt omkring full og halv duplex. Hva vil forskjellen være i praksis når man bruker P2P ??? Telenor har IKKE full duplex. NextGenTel har visstnok heller ikke det, men jeg kan allikevel downloade og uploade på full speed samtidig uten problemer (jeg har NextGenTel). Har hørt om lignende erfaringer i forumet, at det virker som NGT har full duplex (selv om de selv sier de ikke har det) mens andre klager over at det er problem med å down og uploade i bra hastigheter samtidig med Telenor. Uansett, selv om det motsatte er tilfelle, så blir NGT raskere fordi de har såpass mye raskere linjer til billigere priser. Telenors 384/128 blir tilsammen 512KB, mens NGT har 640 dedikert til innlinje, og 384 til utlinje. Til en pris som er billigere enn Telenor. Negative sider ved NGT har vært treg levering, men det har visst bedret seg nå og laaaaang kø for telefonsupport, men de har ansatt noen flere der og da jeg ringte for noen dager siden ventet jeg i 10 sekunder før jeg fikk svar. Lenke til kommentar
bob_hund Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Hvis du bytter fra telenor til bluecom er det gratis dvs du slipper etablering og innstallasjonsavgift. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 14:44, Xvani skrev:Telenor, full duplex Jeg har telenor og med en gang noen uplader fra meg (DC f.eks) så synker downloadhastighet endel. Tviler på at det er full duplex. Men har ingen "bevis" for eller mot Får forresten lavere hastighet målt hos itavisen dersom jeg uploader noe samtidig som jeg tar testen.. :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå