Gå til innhold

Windows innstalasjon med Asus A8n

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite spørsmål anngående et nytt hovedkort å innstallasjon av windows etterpå. Jeg har i alle de år hatt en versjon av windows xp som ikke booter av seg selv.. Den oppgraderer en tidligere versjon, så jeg må først legge inn en annen versjon for så å legge inn xp etterpå.

Tingen er vel at jeg nå har kjøpt et Asus A8N SLI nVidia Socket 939 ATX MotherBoard. Men da jeg skulle til å legge inn operativ systemet så kom jeg over en liten notis som sa et hovedkortet bare støttet win2000 eller xp. Det jeg da lurer på er om det alikvel skulle gå greit å legge inn win 98 som et steg i innstallasjonen uten at hele greia går til grunne? Eventuellt hvilke andre metoder ville dere anbefale for å få operativ systemet inn?

Endret av Amaranth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken oppdatering for XP er det snakk om?

Grunnen til at ikke eldre enn Win ver. 2000/XP er støttet er vel godt begrunnet vil jeg tro. Så jeg tviler på at du får i orden hovedkortet der.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Når jeg har installert oppgraderinger tidligere som ren installasjon, blir jeg bedt om å sette inn CD'en som jeg skulle oppgradert fra. F.eks. når jeg installerte Windows 2000 Professional fra scratch, ble jeg bedt om å sette i Windows 98 CD-en. *sjekk, sjekk* og så putta jeg inn igjen Win2k CD-en igjen. Gikk som en drøm!

Lykke til!

Har forresten akkurat oppgradert med Abit AN8 Ultra (lillebroren til ditt hovedkort) og det funker fett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...