Mala Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Ja i maskina mi nå har eg kasta inn 2x512 Corsair brikker, men eg vil gå til innkjøp av 1 gib ram til. Men skal eg velge 1. 1024 brikke eller 2x512? er jo 4 porter på kortet( DFI Ultra-D), dersom om eg går til innkjøp av førstnevnte så har eg 1 slot igjen til senere anledning ( windows vista ) men 3 gib vil jo vere litt i overkant til spilling etc. Men noen som har ett kjapt svar? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 ..Men noen som har ett kjapt svar? ..Selg de 2 brikkene til meg og kjøp 2x 1GB du...... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 ..Men noen som har ett kjapt svar? ..Selg de 2 brikkene til meg og kjøp 2x 1GB du...... :!: Nei liker akkurat de 2 eg har ser du Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Å kjøpe en til brikke, uansett størrelse, er ikke å anbefale. Det vil deaktivere dual channel. Jeg ville altså ha kjøpt 2x512MB til. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Å kjøpe en til brikke, uansett størrelse, er ikke å anbefale. Det vil deaktivere dual channel. Jeg ville altså ha kjøpt 2x512MB til. Hmm så med 4 brikker i alt så har eg fortsatt dual? Aha,tviler på at eg vil trenge mere en 2 gig ram i denne omgang likevel Takk Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Ja, så lenge brikkene er like store, og installert parvis, kjører de i dual channel. Det kan riktignok tenkes at du må slakke litt ned på klokkefrekvensen, og du må bruke 2T command rate. Men det er ikke noe å henge seg oppi - klokke/timings gir sjelden en merkbar forskjell. Dobbel mengde gir derimot merkbar forskjell i de rette scenariene. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Ja, så lenge brikkene er like store, og installert parvis, kjører de i dual channel. Det kan riktignok tenkes at du må slakke litt ned på klokkefrekvensen, og du må bruke 2T command rate. Men det er ikke noe å henge seg oppi - klokke/timings gir sjelden en merkbar forskjell. Dobbel mengde gir derimot merkbar forskjell i de rette scenariene. I mitt tilfelle er det BF2 som er litt sulten, men altså windows har ikkje vondt av litt fòr den heller Men da hiver eg inn en bestilling nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå