Gå til innhold

"worm/Zotob.b" viruset. Angriper veldig ofte.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et lite problem, ved at dette viruset "worm/Zotob.b" angriper meg veldig ofte. I går ble jeg angrepet av viruset 2 ganger og 1 gang i dag. Klarte å fjerne viruset med en gang av virusprogrammet Antivir. Forresten er antivir et veldig bra program, men dette viruset begynner å irritere meg veldig. Jeg har ikke brukt windows update, siden jeg ikke har så veldig lyst til å få service pack 2 på maskinen. Jeg er også litt redd å bruke windows update. Tidligere, da jeg brukte windows update, fikk jeg en del feilmeldinger og måtte legge inn windows på nytt.

Jeg bruker virusprogrammet "antivir" og brannmuren "Sygate personal firewall".

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kke har så veldig lyst til å få service pack 2 på maskinen. Jeg er også litt redd å bruke windows update. Tidligere, da jeg brukte windows update, fikk jeg en del feilmeldinger og måtte legge inn windows på nytt.

Dette får i alle fall meg til å tro at Windowsen din kan være skadet. En sunn Windows *bør* ha SP2, som gjør maskinen raskere og sikrere.

Lenke til kommentar
Han har antagelig forsøkt SP2 og endt opp med reformattering. Men i de fleste tilfeller er det da ikke SP2 det er noe i veien med, men maskinen den installeres på.

Nei, jeg har ikke lagt inn service pack 2 tidligere, men jeg brukte windows update og oppdaterte service pack 1 for en god stund siden. Jeg gjorde det før microsoft hadde gjort service pack 2 tilgjenlig på windows update. Siden da, har jeg vært redd med å bruke windows update. Men det kan selvfølgelig være noe galt med min windows, siden at jeg fikk opp de feilmeldingene. Så jeg har tenkt å gjøre ett nytt forsøk nå senere, så får jeg se om det fungerer. Men det gjør nok det. :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har et lite problem, ved at dette viruset "worm/Zotob.b" angriper meg veldig ofte. I går ble jeg angrepet av viruset 2 ganger og 1 gang i dag. Klarte å fjerne viruset med en gang av virusprogrammet Antivir. Forresten er antivir et veldig bra program, men dette viruset begynner å irritere meg veldig. Jeg har ikke brukt windows update, siden jeg ikke har så veldig lyst til å få service pack 2 på maskinen. Jeg er også litt redd å bruke windows update. Tidligere, da jeg brukte windows update, fikk jeg en del feilmeldinger og måtte legge inn windows på nytt.

Jeg bruker virusprogrammet "antivir" og brannmuren "Sygate personal firewall".

 

Hva skal jeg gjøre?

Du har ikke lyst på servicepack 2.

 

Altså står du nå på toppen av et fjell og roper ut til alle verdens ormer "KOM HIT OG INFISER MEG!".

 

Go figure :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har et lite problem, ved at dette viruset "worm/Zotob.b" angriper meg veldig ofte. I går ble jeg angrepet av viruset 2 ganger og 1 gang i dag. Klarte å fjerne viruset med en gang av virusprogrammet Antivir. Forresten er antivir et veldig bra program, men dette viruset begynner å irritere meg veldig.  Jeg har ikke brukt windows update, siden jeg ikke har så veldig lyst til å få service pack 2 på maskinen. Jeg er også litt redd å bruke windows update. Tidligere, da jeg brukte windows update, fikk jeg en del feilmeldinger og måtte legge inn windows på nytt.

Jeg bruker virusprogrammet "antivir" og brannmuren "Sygate personal firewall".

 

Hva skal jeg gjøre?

Du har ikke lyst på servicepack 2.

 

Altså står du nå på toppen av et fjell og roper ut til alle verdens ormer "KOM HIT OG INFISER MEG!".

 

Go figure :)

Hehe. Joa, du har rett i det, men jeg har bestemt meg nå for å legge inn service pack 2. :) Så då klatrer jeg ned fra fjellet. Hehe. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...