Gå til innhold

Hva i alle dager?

Anbefalte innlegg

Etter å ha venta 3 mnd på å få ny prosessor (jævla Buydirect!!!) så hadde jeg lissom tenkt å få bruke datamaskina mi ei stund uten å måtte gjøre noe mer med den.

Jeg satte inn Xp1800'n tok et lite lag med AS3 og sette en zalman kjøler oppå det hele.

Når jeg boota opp virka alt og jeg var stor fornøygd.

MEN det som skjedde dagen etterpå var at når jeg skulle starta maskina igjen, så ville ikke skjermen skru seg på. Dette problemet har jeg hatt før, men da har jeg bare reseta bios med en liten jumper og så har det fungert fint igjen. Det gjorde det ikke nå. JA jeg veit at KG7-Raid kortet er noe forbanna møkk. Xp prosessor og 133fsb problemet og alt det der.

Jeg har prøvd det meste, men skjermen vil fortsatt ikke skru seg på.

Hva kan vere galt?!!?

Nå har jeg holdt ut 3 mnd med en P100 pc med 16mb ram! jeg klarer ikke dette mer!

hjelp en stakkar i nød.

Mvh Per Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at skjermen ikke skrur seg på skyldes mest sannsynlig en sikkerhetsforanstaltning hovedkortet ditt er utstyrt med. Hver gang du skrur på maskina gjennomfører den en rask selvtest. Finner den noe galt, deaktiverer den ofte alle komponenter for å unngå yttligere skade. Dvs - deter noe galt det sted - DUH!?!

Det du kan prøve først er å lirke litt på RAM'en og kort som står i slottene på hovedkortet ditt. Hvis ikke dette fungerer, burde du begynne å plukke ut komponenter... Ta i første omgang ut alt bortsett fra Ram, prosessor og skjermkort. Fungerer det ikke da, plukker du ut ALLE komponentene untatt prosessoren. Når du da skrur på, skal du høre pip fra pc-speaker, sjekk seff at du har koplet til den (lett å glemme når man setter sammen egen pc). Er faktisk ikke helt sikker på om du hører noe pip hvis du plukker ut prosessor også, men du kan evt prøve det også.

Tanken er iallfall at når du plukker ut det komponentet som skaper problemet, vil alt fungere. Sitter du til slutt bare igjen med hovedkortet, er sjansen for at det er det det er noe galt med ganske stor.

Lite tips til slutt er at det er veldig lett å sette RAM- brikkene litt skjevt i, prøv å ta disse ut og sett dem inn igjen, det er veldig ofte problemet ligger der.

mvh

Ole-Petter

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, men nå har det seg slik at maskina fungerte om kvelden dagen før, men når jeg skulle skru den på den neste dagen så ville den ikke starte.

Jeg kan jo prøve å ta ut komponenter, og se om dette hjelper.

Men..

Jaja..

Anbefalinger på hovedkort under 1000 lappen da? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...