atleau Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Jeg går med en uforløst PC i magen. De fleste komponenter er spikret, men jeg lurer på nødvendigheten av å kjøpe et separat lydkort utover det som er integrert i det tiltenkte hovedkortet. Mener jeg leste et sted at det integrerte var forholdsvist svakt derimot og ble derfor litt usikker. Jeg bruker PC'n mest til film & musikk, men liker også grom lyd til de (få) spilla jeg faller for. Har et gammelt 2.1 Labtec PC høyttaler/evt Koss Porta Pro. Spørsmålet er; vil jeg oppdage merkbar forskjell på et standart integrert lydkort sammenlignet med et moderat priset separat et? Takker for enhver godlyd fra dere! Endret 20. august 2005 av atleau Lenke til kommentar
tropic Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 littt forskjell vil du merke på koss porta pro.. men du vil merke større forskjell på et anlegg til 2000->>> Lenke til kommentar
jaegarn Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 det samme lurer jeg også på; er det virkelig verdt det å bytte integrerte (jeg har dette kortet) til f.eks. et Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS? er forskjellen betraktelig? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 kommer til å merke mer forskjell om du bruker pengene på nye høyttalere enn nytt lydkort.. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 nå er jeg ikke noen ekspert, men byttet mitt integrerte til et icemat siberia usb.. å d var merkbar forskjell, selv i koss porta pro.. hk'et er et msi til ca 800,- Lenke til kommentar
oycob Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 kommer til å merke mer forskjell om du bruker pengene på nye høyttalere enn nytt lydkort.. Denne gjelder i grunnen så lenge du bruker forholdsvis billige pc-høyttaler-sett. Men.. Selv har jeg logitech z-2300 høyttalere, og jeg merker forskjell når jeg bruker mitt audigy kort og når jeg bruker mitt integrerte lydkort på asus a7n8x-e. Tviler ikke et sekund på at man kan høre forskjell i gode headset også, men alt har med hvor nøye du er på lyden. Synes du at du har fin nok lyd? Da trenger du ikke oppgradere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå