eito Skrevet 20. august 2005 Rapporter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) I år har jeg vært maks heldig. Jeg har klart å dra i land to flotte premier i fotokonkurranser. Jeg må si meg fornøyd med premien i fotokonkurransen jeg var med på i Sommarland i Bø. De feiret 20-årsjunbileum denne sommeren, og i den forbindelse hadde de en fotokonkurranse der hovedpremien var en helt ny Toyota Yaris 1,3 Sol til 200 000 kroner. Den står nå i mitt gårdsrom (Noen som vil kjøpe den http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=11...innkode=5978851 ) . I alt var ca 600 bilder med i konkurransen. Hver uke i sommer ble det kåret en ukesvinner, før den store finalen, som var søndag 14. august. Jeg dro bort med hele familien - helt fra Sandnes, og jeg må si jeg var spent. Av de ni finalebildene var det altså mitt som ble kåret som det beste Vinnerbildet er av min datters fot i det den treffer bunnen av en av skliene i Sommarland. Jeg jobbet en del med motiver der borte, og komposisjonen er ikke tilfeldig... Hva synes dere? Her er den lykkelige vinneren: I slutten av april vant jeg ukeskonkurransen i TV2's (Storm) bildekonkurranse (den i værmeldinga) med bildet under. Temaet var "Vårens første sykkeltur". Premien var 7 000 kroner i Bergansprodukter. Jeg håper på tilbakemeldinger på bildene mine. Tor Endret 20. august 2005 av eito Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. august 2005 Rapporter Del Skrevet 20. august 2005 Må si jeg likte veldig godt de to vinnerbildene (familiebildet skal vel ikke bli vurdert?). Det første bilde ble litt "tøft" synes jeg, men det kunne bli litt mer spennende! Det andre bilde var veldig fint. Likte fargene veldig godt. Og sykkelen passet veldig godt inn. Men hvordan klarte du å ta bildet uten at skyggen din kom med, eller hvis det er deg, hvordan klarte du å få skyggen til å se ut som det er bare en vanlig mann som sykler uten å ta bilde...? Lenke til kommentar
eito Skrevet 20. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2005 Takk! Nei, jeg forventer ikke tilbakemelding på familiebildet! Sykkelbildet er et selvportrett - tatt i fart. Jeg har holdt kameraet opp med den ene hånda, og så har jeg klonet bort den delen av skyggen etterpå. Tor Lenke til kommentar
Superbra Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Ikke for å virke spydig, men hva vil du egentlig vite?? At bildene dine er bra har du vel allerede bevist gjennom å vinne en bil og klær. (Les: jeg er misunnelig!) Synes ikke disse bildene derfor passer for godt inn i bildekritikken. - Bilder som legges ut skal være bilder du ønsker kritikk på, ikke først og fremst skrytebilder MEN; Skal komme med litt for det: Sykkelbildet: Stemningsfullt bilde, så absolutt. Har du vært litt uheldig med kloninga? Ser ut som om gresset er uklart for overkroppen, er det der armen og fotoaparatet har vært? Badeland: Et skikkelig blinkskudd. Likte komposisjonen svært godt, selv om jeg skulle ønske at foten hadde vært noe mer til høyre i bildet. Lenke til kommentar
eito Skrevet 22. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 He-he. Jeg har ikke lest reglene, og det er klart jeg ville skryte litt! Det er jo ikke hver dag en vinner en bil, må vite. Ellers synes jeg kritikken din er god. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 I slutten av april vant jeg ukeskonkurransen i TV2's (Storm) bildekonkurranse (den i værmeldinga) med bildet under. Temaet var "Vårens første sykkeltur". Premien var 7 000 kroner i Bergansprodukter. http://www.pbase.com/toreide/image/41313109/medium.jpg[/img] Det bilde husker jeg så på værmeldinga Det sier jo sitt, gjør det ikke vel? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 I slutten av april vant jeg ukeskonkurransen i TV2's (Storm) bildekonkurranse (den i værmeldinga) med bildet under. Temaet var "Vårens første sykkeltur". Premien var 7 000 kroner i Bergansprodukter. http://www.pbase.com/toreide/image/41313109/medium.jpg[/img] Det bilde husker jeg så på værmeldinga Det sier jo sitt, gjør det ikke vel? Ja, husker det jeg og . Fine bilder . Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Når du vinner en bil og masse bergansprodukter sier det seg selv at du er en meget god fotograf, så ikke ta deg nær av dette. Er bare min personlige mening. Med fare for å virke veldig misunnelig og egoistisk synes jeg bildet mangler litt teknisk kvalitet. For det første får jeg ingenting skikkelig å fokusere på. Du har jo foten såklart, men den er uskarp. (Sikkert pga. vannet) Resten av bildet virker også litt uskarpt. De uskarpe dråpene i forgrunnen forstyrrer også en del. Fargene virker også litt blasse. Kunne kanskje fått litt mer punch i de? Utsnittet er derimot meget orginalt og bra! Vet ikke hvordan orginalbildet er, så jeg vet ikke om andre utsnitt hadde passet. Legger med et bilde for å illustrere hva jeg mener kunne gjort det et hakk bedre: Du har vunnet en konkurranse med et flott bilde! Kunne bare fått det enda litt bedre;) (Etter min mening) Sykkelbildet var forresten veldig stilig! Originalt! Lenke til kommentar
engekri Skrevet 23. august 2005 Rapporter Del Skrevet 23. august 2005 hmm... kan nesten ikke si meg mer enig med Pallesen! Lenke til kommentar
eito Skrevet 23. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. august 2005 Jeg takker for mange konstruktive kommentarer. Jeg er ikke helt nybegynner i PS, og mer punch ble prøvd. Jeg synes foten, og da særlig tærne, ser kunstige ut når kontrast og farge blir kjørt opp. Trykket som vannet skaper mot tåputene, blir for markert. Jeg har i ettertid jobbet med flere lag og latt vannet få mer farge og kontrast og beholdt foten som den var, men det var altså med bildet som vist i det første innlegget mitt at jeg vant bilen. Bildet ble tatt med et Canon 20D og et EF 70-200 4L (1/800s, f/8.0, 200.0mm, iso200). I tillegg er det beskåret litt for å få det rette (gylne) utsnittet. Sykkelbildet er tatt med et Canon PowerShot G6. Jeg hadde nettopp kjøpt det for å ha det med på en tur til Russland, og dermed sparte jeg inn den utgiften og vel så det. Og det har jeg forsåvidt gjort med 20d-en også nå... Det hadde jeg aldri trodd. Tor www.pbase.com/toreide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå