Howard B Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Veldig grei å endre lyden på når jeg ser film...ellers fungerer den sammen med creative entertainment center slik at du kan gå gjennom alt av media på dataen og spille det av ved hjelp av kontrolleren.Dermed kan du bruke dataen som entertainment center, mens du sitter på tv`en Veldig bra program I see Høres ut som en grei fjernkontroll. Bare synd jeg har kabinett med dør så da fungerer vel sensoren heller dårlig. Uansett.. så har jeg kjøpt XtremeMusic kortet, men den fjernkontrollen hadde vært grei å ha. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 ikke tilfeldigvis noen som har fått sammenlignet / vurderer å sammenligne X-fi XtremeMusic med Audigy 2 ZS på et Logitech Z-2300 2.1 er nygjerrig på om det er vits å oppgradere til XtremeMusic Du har jo allerede et bra lydkort i forhold til høyttalerne. Du burde først og fremst oppgradere til 5.1 eller gode hodetelefoner. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Da har ett stykk Creative X-Fi Elite Pro ankommet.... Skal installere det senere i kveld (bytte ut et Audigy 2 ZS Platinium Pro) Hvilken driver er det best å bruke til X-Fi kortet? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ser ikke ut som at Linux-støtte er aktuelt enda. Synd, for Creative har alltid hatt en god tradisjon for bred plattformstøtte. F.eks. så er kortene som bruker emu10k1/emu10k2 chip'en (Live, Audigy, Audigy 2 (ZS osv)) støttet i GNU/Linux, FreeBSD, Solaris (gjennom OSS, men her er jeg ikke helt sikker...). Lenke til kommentar
6502 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hvilke høyttaler system bruker dere sammen med dette kortet? Her burde man vel gå for noe 7.1 system... Lenke til kommentar
TAS Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Raptor' date='30/09/2005 : 16:14'] Da har ett stykk Creative X-Fi Elite Pro ankommet.... Skal installere det senere i kveld (bytte ut et Audigy 2 ZS Platinium Pro) Hvilken driver er det best å bruke til X-Fi kortet? Gled deg raptor,har samme kort selv.HELT SUPERT De driverene som følger med cd`n funker helt topp for meg. Du kan selvfølgelig gå hit å ta liveupdate. NB du må bruke EXPLORER for å kunne kjøre liveupdate http://www.creative.com/language.asp?sDest...ownloads/su.asp Lenke til kommentar
KS Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Minstekrav Minstekravet er XP med SP2? Får man ikke kjørt kortet med Win2000? http://no.europe.creative.com/products/pro...uct=14066&nav=1 Noen som har kortet og som har win 2000? Endret 2. oktober 2005 av KS Lenke til kommentar
TAS Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Minstekrav Minstekravet er XP med SP2? Får man ikke kjørt kortet med Win2000? http://no.europe.creative.com/products/pro...uct=14066&nav=1 Noen som har kortet og som har win 2000? Jeg har ikke prøvd Win 2000,men jeg har XP sp1.Kortet fungerer på det hos meg ihvertfall. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Fikk ExtremeMusic kortet på lørdag og mitt gamle Audigy LS gikk rett i dunken sammen med gamle banaskall og annet skit. Jeg la inn kun minimalt med software da mitt skal stå i Gaming-mode og med headsett 99% av tida. For det første funker plutselig EAX og jeg åpnet en ny dør inn i spillverdenen! DungeonSiegeII ble plutselig morsomt igjen og jeg har spilt masse gamle spill bare for å teste litt i helga. Posisjoneringen til headset er i alle fall noe jeg virkelig er imponert over. I battlefield2 hører man med en gang hvor helikopteret kommer fra og det er ingen tvil om at APC har motoren foran. Enkelte lyder som f.eks lading av pistolen kommer mye tydeligere frem så kanalseparasjonen er i alle fall mye bedre. Dette ble ikke en helt objektiv beskrivelse, men jeg er i alle fall veldig fornøyd!! Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Fikk ExtremeMusic kortet på lørdag og mitt gamle Audigy LS gikk rett i dunken sammen med gamle banaskall og annet skit.Jeg la inn kun minimalt med software da mitt skal stå i Gaming-mode og med headsett 99% av tida. For det første funker plutselig EAX og jeg åpnet en ny dør inn i spillverdenen! DungeonSiegeII ble plutselig morsomt igjen og jeg har spilt masse gamle spill bare for å teste litt i helga. Posisjoneringen til headset er i alle fall noe jeg virkelig er imponert over. I battlefield2 hører man med en gang hvor helikopteret kommer fra og det er ingen tvil om at APC har motoren foran. Enkelte lyder som f.eks lading av pistolen kommer mye tydeligere frem så kanalseparasjonen er i alle fall mye bedre. Dette ble ikke en helt objektiv beskrivelse, men jeg er i alle fall veldig fornøyd!! Godt å høre Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Forstår ingenting.. muligens klokka kan forklare grunnen til det.. men hvordan skifter jeg mellom disse modusene? Edit jeg må jo selvfølgelig installere Creative Audio Console... trodde det holdt bare med driveren.. Endret 5. oktober 2005 av Howard B Lenke til kommentar
6502 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Spør igjen jeg. Hvilke høyttalere bruker dere sammen med kortet. 5.1, 6.1, 7.1. Merke og hvor fornøyd? Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Spør igjen jeg. Hvilke høyttalere bruker dere sammen med kortet.5.1, 6.1, 7.1. Merke og hvor fornøyd? Mange bruker headset, som du ser. Hva høyttalere du skal skaffe deg er vel opp til din egen lommebok, men det er jo uansett lurt å se på HW-tester rundt forbi.. Og lydopplevelsen blir ikke nødvendivis dårligere av å ha et 5.1 anlegg istedet for et 7.1.. Plassering av høyttalere og softwareinnstilling vil ha vel så mye å si. Jeg liker mitt 5.1 anlegg Logitech z-680, selv om det er kjent for å ha en overveldene bass (kjører bassen på 10% for å få noen lunde balanse i musikk) Gaming foregår med ----->>>> Headset <<<----- Good luck edit: Spørsmålet er jo en smule off topic, akkurat som posten min ble, etter litt gjennomtanke Endret 5. oktober 2005 av Bjoern- Lenke til kommentar
tropic Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) det jeg lurer på er hvordan jeg kobler DETTE kortet til surroundreceivern min via digital?? på forsterkeren min er det coax.. hvilken kabel skal jeg kjøpe?? Endret 10. oktober 2005 av tropic Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) For det første funker plutselig EAX og jeg åpnet en ny dør inn i spillverdenen! DungeonSiegeII ble plutselig morsomt igjen og jeg har spilt masse gamle spill bare for å teste litt i helga. Posisjoneringen til headset er i alle fall noe jeg virkelig er imponert over. I battlefield2 hører man med en gang hvor helikopteret kommer fra og det er ingen tvil om at APC har motoren foran. Enkelte lyder som f.eks lading av pistolen kommer mye tydeligere frem så kanalseparasjonen er i alle fall mye bedre. Dette ble ikke en helt objektiv beskrivelse, men jeg er i alle fall veldig fornøyd!! Fikk samme følelsen i WoW når jeg testet dette i går. Har ikke hatt noe annet lydkort enn det interne nvidia kortet på nforce 4, men løftet fra dette syns jeg var meget meget bra Bruker Fatality kortet sammen med Logitech Z-5500. [EDIT] Gleder meg til å teste BF2 i kveld. Endret 11. oktober 2005 av B-QL Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hehe, testa FEAR multiplayer noen ganger med kortet og lyden høyt... For en stemning... Og ble anklaga for cheat i Cs:Source pga at jeg hørte hvor fienden var til enhver tid. Den virtuelle 3d-gjengivelsen i headset er nemlig så bra. Hører når fienden er bak meg til og med, og headsetet er ikke 3dheadset Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 okay okay ta det litt med ro når det gjelder spill, hva med Lyd, musikk? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 det jeg lurer på er hvordan jeg kobler DETTE kortet til surroundreceivern min via digital?? på forsterkeren min er det coax.. hvilken kabel skal jeg kjøpe?? Desverre du må nok kjøpe rar ikke-standard jack plug, kjøp den dyrere versionen så får du med front panel, for de jackpluggene er vanskelig å få tak i..Etter som jeg kjønner må de være 4 polt Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 det jeg lurer på er hvordan jeg kobler DETTE kortet til surroundreceivern min via digital?? på forsterkeren min er det coax.. hvilken kabel skal jeg kjøpe?? Desverre du må nok kjøpe rar ikke-standard jack plug, kjøp den dyrere versionen så får du med front panel, for de jackpluggene er vanskelig å få tak i..Etter som jeg kjønner må de være 4 polt huh, det går da med vanlig minijack i den ene enden og en av de ande i den coaxiale inngangen på forsterkeren? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Ser nesten ut som om jeg må oppgradere mitt audigy 2 kort, hvis det virkelig er så stor forskjell i spill. Og der ser jeg flere kroner forsvinne ut vinduet Edit: Det blir enten Platinum eller Fatal1ty, ikke snakk om mange kronene men. Er det noe merkbar forbedring med ram? Endret 11. oktober 2005 av Manx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå