Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt av problemet er også at mainstream-markedet er 'tonedøve' kjøpere av VG-listemusikk som avspiller musikken på dårlige anlegg. På slik musikk/utstyr står ikke detaljrikdomen og dynamikken i fokus og folk tenker ikke over det. Men putter man en slik CD i et bra hifi-anlegg tror man det er noe galt (noe det for så vidt også er).

Etter man begynte å laste ned store mengder MP3 har desverre kvalitet måtte vike for kvantitet og vi graver oss desverre ned i en ond spiral..

Mp3 alene er vel neppe skyld i dette, er ikke noe problem å lage meget god kvalitet med mp3, det er mye laber mp3 ute og går, men det er snarere ett resultat av at folk ikke bryr seg om kvalitet enn en årsak til det.

AtW

Lenke til kommentar
Mp3 alene er vel neppe skyld i dette, er ikke noe problem å lage meget god kvalitet med mp3, det er mye laber mp3 ute og går, men det er snarere ett resultat av at folk ikke bryr seg om kvalitet enn en årsak til det.

LAME er en bra lossy encoder, og 3.97 alpha versjonene viser gode takter også på lave bitrates som 128Kbps. Skal bli spennende å sammenligne den mot Ogg Vorbis aoTuVb4 patchen.

Lenke til kommentar

Jeg har et Audigy platinum Ex fra før.

Jeg syntes lydkvaliteten blir bra med bypass og optical out på 96kHz til Sony forsterkeren min. Syntes lydkvaliteten er god både på (høybitrate) mp3 og dvd film.

Det står at X-fi Elite pro skulle ha bedre lydkomponeneter enn resten av X-fi kortene.

Noen som vet om lydkvailiteten er noe bedre på det nye optiske ut signalet enn på mitt gamle Audigy Platinum Ex?

Lenke til kommentar
Jeg har et Audigy platinum Ex fra før.

Jeg syntes lydkvaliteten blir bra med bypass og optical out på 96kHz til Sony forsterkeren min. Syntes lydkvaliteten er god både på (høybitrate) mp3 og dvd film.

Det står at X-fi Elite pro skulle ha bedre lydkomponeneter enn resten av X-fi kortene.

Noen som vet om lydkvailiteten er noe bedre på det nye optiske ut signalet enn på mitt gamle Audigy Platinum Ex?

Dette har vært tatt opp flere ganger i denne tråden allerede. Ved bruk av den digitale utgangen får du ikke benyttet Creatives fancy lydbilde i spill (du får kun ut en stereo PCM strøm). Du får heller ikke noe bedre lydkvalitet ved dette kortet enn et onboard lydkort på hovedkortet (heller dårligere ettersom Creative resampler all lyd). I ditt tilfelle ville derfor en "oppgradering" til et Xi-Fi kort være meningsløst.

Lenke til kommentar

Det er da dårlig at ikke de har støtte for dolby eller surround lyd i spill gjennom den digitale utgangen. Det høres egentlig ganske merkelig ut. surround lyd (5.1) i film høres jo utmerket ut gjennom optisk utgang og virker bra på mitt gamle Audigy platinum Ex og surround forsterker.

edit skriveleif

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Forrige uke hadde flere nettbutikker estimert 1-3 dager for å få kortene levert. Nå er det beste > 7dager eller uvisst. Ikke lett for oss som gleder oss til å få kjøpt et kort når det aldri dukker opp. Ikke har jeg sett noen patcher som er sluppet for å gi spill støtte til X-mem heller. Trodde alt skulle løse seg ved lansering, men der tok jeg skammelig feil..

Lenke til kommentar

De fleste FPS spillere sverger til headset. Jeg har et par Sennheiser 595 på vei hjem til meg i posten. I dag har jeg et vanlig Augigy 2 (ikke ZS, var det noen gang noen hørbar forskjell i stereo/5.1/headset??).

Har prøvd å spille diverse FPS spill med onboard lyd før, og funnet ut at dette er håpløst, siden de sliter med "3d" posisjonering av lyd o.l. Audigy 2 player eller gamer eller hva det nå het, har fungert bra med Zalman headset og noen gamle creative 4.1 høyttalere. Men som det stod i testen til Tom's Hardware om X-Fi serien: "Exceptional headphone listening"! Lurer derfor på om dette HiFi headsettet fra Sennheiser trenger et nytt X-Fi kort, eller om Audigy 2 duger ut dette året også?

PS: Kommer aldri frivillig til å eie/kjøpe hardware med "Fatal1ty" i navnet :tease:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
De fleste FPS spillere sverger til headset. Jeg har et par Sennheiser 595 på vei hjem til meg i posten. I dag har jeg et vanlig Augigy 2 (ikke ZS, var det noen gang noen hørbar forskjell i stereo/5.1/headset??).

Har prøvd å spille diverse FPS spill med onboard lyd før, og funnet ut at dette er håpløst, siden de sliter med "3d" posisjonering av lyd o.l. Audigy 2 player eller gamer eller hva det nå het, har fungert bra med Zalman headset og noen gamle creative 4.1 høyttalere. Men som det stod i testen til Tom's Hardware om X-Fi serien: "Exceptional headphone listening"! Lurer derfor på om dette HiFi headsettet fra Sennheiser trenger et nytt X-Fi kort, eller om Audigy 2 duger ut dette året også?

PS: Kommer aldri frivillig til å eie/kjøpe hardware med "Fatal1ty" i navnet :tease:

Tror en hodetelefonforsterker vil hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar

Nå er det noen uker siden lanseringen og jeg har til gode å finne en test hvor det sammenlignes med andre kort. Jeg er spesielt på jakt etter en test som viser nytten av x-mem funksjonaliteten. Jeg nekter å betale 1000,- ekstra for 64MB ram (ser ikke nytten av I/O boksen for min egen del) hvis det ikke er godt for noe. Syntes Creative gjøre en dårlig jobb, eneste som funker er tydeligvis markedsavdelingen..

Lenke til kommentar
Nå er det noen uker siden lanseringen og jeg har til gode å finne en test hvor det sammenlignes med andre kort. Jeg er spesielt på jakt etter en test som viser nytten av x-mem funksjonaliteten. Jeg nekter å betale 1000,- ekstra for 64MB ram (ser ikke nytten av I/O boksen for min egen del) hvis det ikke er godt for noe. Syntes Creative gjøre en dårlig jobb, eneste som funker er tydeligvis markedsavdelingen..

Vi har vel lest at denne rammen bare gjør nytte i spill som er programmert for å utnytte den. Dvs. ingen pr. dags dato antagelig. Men hvis du først kjøper det kortet tl ca.1500 kan du vel like godt slenge i de 300 som må til for å få det med rammen, så er du sikret i fremtida...

Nå er det endelig en utgave lagerført hos et par netshopper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...