Nitrius Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Da er XtremeMusic i hus. Skal til å sette det i nå snart. Så får vi se. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 lurer paa om det er flere en meg som ikke kan kjore EAX 2,3,4 i Medieval II Total War, og hvist noen har hatt problemet men greide aa fixe det plis gi svar 7888928[/snapback] Jeg hadde det problemet i Vista. (Utrolig nok...). Creative ALchemy fikset det: http://preview.creativelabs.com/alchemy/default.aspx Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Noen som kan fortelle meg hva forskjellen på de forskjellige x-fi-kortene er? Evt. gi en link til en god forklaring. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Hvilken inngang er til mic og hvilken er til headphone på xtrememusic? Edit: Fant riktig hadde bare glemt å enable mic. Endret 7. februar 2007 av Nitrius Lenke til kommentar
ikkenostress Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Ja da bestillte jeg X-music kortet.. må jo begynne et sted hehe.. syns det virker verdt pengene iforhold til x-pro.. får jeg håpe da Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Nå har jeg vært på utkikk etter et dedikert lydkort, siden jeg har litt krav til kvalitet da jeg skal overføre lyd til forsterker med 5.1 lyd, digital. Optisk er et krav. Men hvilket av disse kortene har dette? Jeg ønsker ikke den 5.25" saken, den trenger jeg ikke og gjør bare kabinettet stygt. Så, hvilken variant skal jeg da velge? Jeg vil legge til at jeg er ingen gamer og har krav til film og musikk skal lyde godt. Forøvrig har jeg ASUS P5B deluxe, så det må passe overrens med dette. I tillegg skal kortet være Vista Ready.. (kall det hva du vil, det skal funke med Vista). Noen anbefalinger da? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Skal du bruke S/PDIF til 5.1 DD og DTS har det ingenting å si hvilket lydkort du har, innebygd C-Media eller SoundMAX fungerer helt perfekt. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Da er XtremeMusic i hus. Skal til å sette det i nå snart.Så får vi se. 7892428[/snapback] Har du fått prøvd kortet noe? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Nylig anskaffet meg et X-fi Fatal1ty, gleder meg til å få tilbake pc'en fra reparasjon å få spilt litt, spilt litt musikk og sett litt film Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Noen som kan fortelle meg hva forskjellen på de forskjellige x-fi-kortene er? Evt. gi en link til en god forklaring. Det er nevnt flere ganger i tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=122182 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hehe, jeg gadd faktisk ikke å poste nok en gang det produktarket Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Da er XtremeMusic i hus. Skal til å sette det i nå snart.Så får vi se. 7892428[/snapback] Har du fått prøvd kortet noe? 7897094[/snapback] Skal sies at jeg gikk fra Audigy 2 Value til dette kortet, men også fra xp til vista, så sitter på beta drivere. Uansett så langt har det funka bra, mange options som jeg kan tulle med til kortet, og nå er ikke jeg en lyd freak så jeg hører egentlig ikke allverden forskjell, men jeg vil si jeg liker lyden bedre slik den er nå med dette kortet enn hva som det forrige kortet mitt ga. Absolutt verdt penga for min del =) Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Husk at Vista ikke støtter DirectSound 3D, og dermed vil EAX-lydeffekter gå tapt - noe som igjen fører til dårligere lyd. Ergo har ikke Windows Vista hardwarestøtte for DirectSound 3D. Med åpen kildekode for lyd, kan man lett skrive og putte inn nye lydeffekter i OpenAL (som da Vista benytter seg av). Vi vil i fremtiden se Creative lydkort med støtte for OpenAL og la oss håpe at det kommer lydeffekter med samme kvalitet som EAX (noe som sansynligvis vil komme). Hold dere til XP om dere vil ha EAX og alt det andre DirectSound 3D tilbyr - glem Vista pluss X-Fi om du er opptatt av disse lydeffektene. Les om saken her. Endret 8. februar 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Creative ALchemy skal la oss kjøre hardwareakselerasjon via OpenAL, slik at man på den måten kan få høre lydeffektene som om det var EAX Litt mere lesestoff for de intresserte på forumet til Creative. De har en egen del der Vista diskuteres. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Husk at Vista ikke støtter DirectSound 3D, og dermed vil EAX-lydeffekter gå tapt - noe som igjen fører til dårligere lyd. Ergo har ikke Windows Vista hardwarestøtte for DirectSound 3D. Med åpen kildekode for lyd, kan man lett skrive og putte inn nye lydeffekter i OpenAL (som da Vista benytter seg av). Vi vil i fremtiden se Creative lydkort med støtte for OpenAL og la oss håpe at det kommer lydeffekter med samme kvalitet som EAX (noe som sansynligvis vil komme). Hold dere til XP om dere vil ha EAX og alt det andre DirectSound 3D tilbyr - glem Vista pluss X-Fi om du er opptatt av disse lydeffektene. Les om saken her. 7899241[/snapback] X-FI støtter OpenAL i HW så den biten er løst i Vista. (mulig creative ikke har skrevet ferdig Vista-drivere enda, men det kommer). Det eneste 'problemet' her er at ikke alle spill er skrevet for OpenAL, men det er neppe Creatives feil. Nyere spill som f.eks BF2 kjører OpenAL så der vil man ha samme herlige lyden som før. HW støtte i form av DirectSound er fjernet i DX10, men det skal som nevnt kunne løses ved hjelp av Creative Alchemy etterhvert. Fordelen med dette er at det kanskje blir enklere for ande lydkortprodusenter å lage spillkort. Da blir det forhåentligvis bedre konkurranse og lavere pris/bedre kvalitet som resultat. EAX gav rå lyd, men er selvsagt propritær Crative løsning som de holder tett til brystet Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Ikke rart jeg ikke har fått med meg Creative ALchemy, det er jo ganske nytt (les: artikkel publisert 31.01.07). Edit: Vil man med ALchemy få full EAX-støtte i Vista? Jeg fant svaret: Creative ALchemy allows SB X-Fi owners to run their favorite DirectSound3D games on Windows Vista and experience them as the developers intended - with full hardware accelerated 3D Audio and EAX support. This is achieved by translating DirectSound3D calls into OpenAL calls. Endret 8. februar 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Noen som kan fortelle meg hva forskjellen på de forskjellige x-fi-kortene er? Evt. gi en link til en god forklaring. Det er nevnt flere ganger i tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=122182 7898288[/snapback] Ja, men tråden er veldig, veldig lang. Hva med å putte det i første post? Lenke til kommentar
aGal Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 HJELP ! Får bare 2.1 med normal lyd på mitt XtremeMusic kort ! Hva kan være feil ? Har prøvd 5.1 og 4.1 men ingen gir fra seg lyd som er pen, lyden er forvrengt og ekkel ! NOEN SOM KAN HJELPE ? Spurt om det 2 eller 3 ganger her før uten å få svar, er det bare n00bs her eller ? Need help ! Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 For det første er det du som er n00b hvis du ikke klarer og finne ut av det selv, men siden du er så n00b, så kan du prøve å sette på 5.1/4.1 lyd i programvaren kanskje. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) For det første er det du som er n00b hvis du ikke klarer og finne ut av det selv, men siden du er så n00b, så kan du prøve å sette på 5.1/4.1 lyd i programvaren kanskje. 7919493[/snapback] Haha, kall du meg n00b.. Har satt på 5.1/4.1 på alt som går ann, men får alikevell bare vrengtlyd.. Prøvd alle mulige andre instillinger 6.1 og 7.1, av og på med alle andre instillinger, men gir enda bare fra seg "vrengt" lyd... Skriver ikke et inlegg her uten å ha prøvd ut det meste. Forventer at folk her svarer litt mere seriøst... EDIT: litt mer tekst... Endret 11. februar 2007 av aGal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå