Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har et Lanparty HK med X-Fi lydkort som fungerer og hvis ja, er det noen som kan fortelle meg om det er noe som må stilles på i Bios for å få det til å fungere. Har prøvd 2 kort og ingen virket. Det er heller ingen konflikter å se. Har også prøvd et gammelt Santa Cruz kort, men ingen lyd der heller. Har fulgt oppsettet som var på de foregående sidene, men til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt OT, men jeg har et SB X-fi XtremeMusic som har bestemt seg for å ikke være venn med meg lenger.

Kortet har faktisk bare kuttet ut mic ingangen. Hvet ikke om noen kjenner til det, men det hadde vært fint vis noen kunne hjelpe meg.

Har prøvd alt som er basic (Volum, mic kabel sitter i, mute etc.)

 

Må jeg bytte PCI-slot kanskje?

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Ok, da var Fatal1ty FPS m/ frontpanel bestilt! Wii!  :w00t:

 

Er det mye forskjell mellom denne og Elite Pro? Spiller for det meste altså, og kjører også optisk kabel rett i dekoderen til Z-5500 anlegget mitt. Er vel ikke så nødvendig med D/A konvertere på Elite Pro da vel?

7678067[/snapback]

 

Til ditt bruk tilfører neppe Elite Pro noe ekstra. Jeg husker ikke alle detaljer, men det har noe bedre isolering, samt bedre MIDI-støtte og er nok et bedre kort hvis man skal lage musikk.

Til spilling har du nok Kortet, har i alle fall ikke funnet så mye som et rykte som tilsier at noe annet lydkort er noe bedre på spilling. Så lenge Creative holder EAX tett til brystet er det nok lenge til vi får noen reelle utfordrere på spillsiden.

Grattis med X-FI.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg egentlig litt utenfor her når det gjelder Gaming mode, Entertainment mode... etc.

Jeg har X-fi Xtrememusic, men det fulgte ikke med CD, eller installert

creative programvare.

(Det er bulk, og er ferdig sammensatt bestilt fra komplett.)

 

Reffererer til tidligere post.

Mic inngangen virker fortsatt ikke

 

Jeg trenger HJELP

Lenke til kommentar

jeg har et X-Fi Fatal1ty lydkort og lurte på hva er det ElevationFilter og MacroFX gjør ?

 

og hva er 24Bit Crystalizer er til ?

 

jeg har bare instalert driverne fra nettet og ikke cden! har jeg gjort riktig ?

hvorfor jeg lurer på det er at jeg får ikke justert EQ settings :(

Endret av geromino
Lenke til kommentar
Har nå kjøpt xtremeMusic Bulk-utgave: skal jeg nedlaste og installere de nyeste X-FI driverene før jeg setter i kortet?

Først av alt:

 

Sikkre deg de nyeste driverne fra Creative (her) først, så:

 

- Restart PC, kom deg innpå BIOS og fjern on-board lydkortet, kom deg inn på Windows igjen og slett driverne. (Hvis du har dette).

- Så sletter du alle drivere som har med Creative å gjøre, altså alt inne på mappen C:\Programfiler\Creative. (Hvis du har hatt noen fra før).

- Slett driverne fra Kontrollpanel > Slett- /installer programmer.

- Så bruker du DriverCleaner for å rense skikkelig (viktig at du bruker denne!).

- Restart PC.

 

Vent til du er i Windows igjen, la de ''boblene'' komme opp om at Windows har funnet ny hardware og blablabla, bare fjern disse boblene.

 

Så putter du inn CD-en som medfølgte i X-Fi-pakken. Installer nødvendige programmer som du vil bruke, og her kommer det viktigste: Når du skal huke av for de programmene du vil bruke, ikke installèr driveren fra CD'n! Når du har installert de nødvendige programmene fra CD'n, ikke restart PC'n enda. Nå skal du nemmlig bruke den nye driveren du nettopp har lastet ned. Installer den. Etter det, da kan du restarte PC'n.

7642481[/snapback]

 

Var ikke verre enn å bla to sider bak i tråden :ermm:

Lenke til kommentar

Hodetelefoner og 2-høyttaler stereoanlegg koblet til samtidig på X-fi?

 

Jeg vurderer å kjøpe et kort midt i X-fi serien (f.eks.XtremeGamer Fatal1ty Pro Series) , men har forsøkt å stille følgende spørsmål til diverse nettbutikker og creative support uten tilfredstillende svar:

Idag har jeg et billig Fortissimo 2 kort med utgang både for høyttaler og hodetelefoner hvor både stereoanlegg og høretelefoner er koblet i samtidig

På de X-fi kortene som _ikke_ selges med frontpanel finnes det 3 høyttalerutganger. Jeg har et enkelt opplegg hjemme der pc'en er kobla til stereoanlegget (som kun har 2 høyttalere), men ønsker enkelt å kunne hive på meg et par hodetelefoner uten å måtte klatre bak pc'en hver gang. Kan jeg koble stereoanlegget til den ene utgangen og hodetelefonene til utgang 2 på lydkortet (og da speile det som blir sendt til utgang 1 på en enkel måte?) Og, hvis dette fungerer kan man justere volumet til de ulike utgangene slik at ikke lyden i hodetelefonene blir altfor høy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...