Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

du har ekstreme audio og extreme gamer som er istedet for ekstreme music. vet ikke hvordan de er i bruk, eneste jeg vet er at de er i low profile kort...

tror du kan fremdeles få kjøpt extreme music på creative sine norske sider, koster dog litt mer da.

Lenke til kommentar

ser ut som jeg var heldig som fikk meg ett xtrememusic nettopp til 595kr da :thumbup:

 

EDIT:

Vil tro at hvis dere bestiller hos psdata relativt raskt er det en sjengs for at dere kan få kortet, jeg bestillte rett før jul, og da hadde de 100+ på lager, så vil tro de har kort igjen enda, selv om det står noe annet...er jo verdt ett forsøk..

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129709

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
de har sluttet å selge det tror jeg....

7644780[/snapback]

Hvorfor tror du dette? Har du noen kilde du bygger dine antagelser på?

 

xtremeMusic er vel meget populær grunnet ytelse kontra pris. Jeg mener å ha lest et sted at xtremeMusic er det samme kortet som X-Fi Platinum uten I/O-bayen men driveren til xtremeMusic gjør at kortet ikke utnytter sitt potensiale (alà GTO-skjermkortene som er et underklokket fullverdig GTX-kort). Dette gjør dem for å tjene mest penger (større sortement) og ha lavere produksjonskostander (billigere produsere èt kort fremfor to)

Lenke til kommentar
de har sluttet å selge det tror jeg....

7644780[/snapback]

Hvorfor tror du dette? Har du noen kilde du bygger dine antagelser på?

 

xtremeMusic er vel meget populær grunnet ytelse kontra pris. Jeg mener å ha lest et sted at xtremeMusic er det samme kortet som X-Fi Platinum uten I/O-bayen men driveren til xtremeMusic gjør at kortet ikke utnytter sitt potensiale (alà GTO-skjermkortene som er et underklokket fullverdig GTX-kort). Dette gjør dem for å tjene mest penger (større sortement) og ha lavere produksjonskostander (billigere produsere èt kort fremfor to)

7648602[/snapback]

 

Hvis det er slik burde det vell være mulig å flashe kortet til platinum-kortet? :hmm:

 

Men xtrememusic har jo ikkje onboard ram? det har vell platinum?

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se noen sted, verken på esken eller Creative sine sider, at Platinum har X-RAM lik fatal1ty-kortet. I teorien skal en flash kunne gjøres ja.

7649155[/snapback]

 

Hmmm...skulle jo funnet ut av dette... :hmm:

 

Er det forresten mulig å kjøpe den I/O-fronten til disse kortene? Jeg finner ikke disse noen plass, og jeg begynner å bli mektig irritert.. :hrm::p

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Ja, xtremeMusic har I/O-pins på korta, verken xGamer eller xAudio har dette. Vet ikke hvor du får tak i I/O-bayen men alle nettbutikker kan bestille den opp hvis den selges av en norsk leverandør (se på EET, Scribona, Norek, Actebis, Ingram Micro osv.)

 

Poster igjen et produktark som er svært interessant. Sammenligner xGamer, xMusic og fatal1ty. Se på tabellen, nesten ingenting skiller dem spec-messig.

 

post-64633-1168009822_thumb.jpg

 

Skulle gjerne ha likt hvorfor xGamer trenger kjøleribbe og ikke de andre.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
xtremeMusic er vel meget populær grunnet ytelse kontra pris. Jeg mener å ha lest et sted at xtremeMusic er det samme kortet som X-Fi Platinum uten I/O-bayen men driveren til xtremeMusic gjør at kortet ikke utnytter sitt potensiale

7648602[/snapback]

Må vel være mulig å få flasha det til X-Fi Platinum da? Noen som har prøvd?

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg gir opp på å finne I/O-bay.... :hrm:  :(

7649619[/snapback]

Var det en slik du er ute etter?

Ikke på lager riktignok men.

7649706[/snapback]

 

Stemmer, var en slik jeg tenkte på...men det der var jo så sabla dyrt at det er like greit å selge kortet jeg har nå å kjøpe fatalety eller liknende som har denne...

 

Ikke talom jeg kunne tenkt meg å bruke så mye penger på de ekstra tilkoblingsmulighetene og fjernkontroll... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...