Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble lyd lednigene fra kabinettet til X-FI XtremeMusic kortet?

 

I så fall hvor skal de ledningene kobles på? Har lest noe om at Creative kort ikke støtter sånne tilkoblinger.

 

Takk :)

7604947[/snapback]

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129813&mlevel=

 

Denne vil gjøre susen hvis det er lydugang til headset og mic-inngang du mener :thumbup:

7605372[/snapback]

 

Takker :)

 

Får se om jeg kjøper en slik. Kommer ikke til å bruke de tilkoblingene uansett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et pussig problem med X-Fi XtremeGamer kortet mitt, jeg får nemlig ikke aktivert den digitale utgangen. Det fungerer fint i XP, men i Vista får jeg rett og slett ikke tilgang til menyen jeg trenger for å aktivere den. Noen andre som har vært borte i samme problem? Slik ser konsollen ut:

post-26550-1167508710_thumb.png

Lenke til kommentar
Hører man egentlig noen forskjell i spill o.l ?

Det er ikke bare i spill man hører forskjell, men i alt egentlig.

 

Med THX så er bassen i annen dimensjon; den er mer crispy og har bedre trykk generelt. Bassen er ikke lengere en kraftig lompe som får subwooferen til og høres merkelig ut, men kraftigere på den måten at den gir mere punsh og ikke så mye risting om du skjønner.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Hører man egentlig noen forskjell i spill o.l ?

Det er ikke bare i spill man hører forskjell, men i alt egentlig.

 

Med THX så er bassen i annen dimensjon; den er mer crispy og har bedre trykk generelt. Bassen er ikke lengere en kraftig lompe som får subwooferen til og høres merkelig ut, men kraftigere på den måten at den gir mere punsh og ikke så mye risting om du skjønner.

7618446[/snapback]

 

 

Må si meg helt enig i at bassen gjør et helt annent intrykk på meg nå en det gjorde før jeg fikk meg X-Fi kort :)

Lenke til kommentar
Har nå kjøpt xtremeMusic Bulk-utgave: skal jeg nedlaste og installere de nyeste X-FI driverene før jeg setter i kortet?

Først av alt:

 

Sikkre deg de nyeste driverne fra Creative (her) først, så:

 

- Restart PC, kom deg innpå BIOS og fjern on-board lydkortet, kom deg inn på Windows igjen og slett driverne. (Hvis du har dette).

- Så sletter du alle drivere som har med Creative å gjøre, altså alt inne på mappen C:\Programfiler\Creative. (Hvis du har hatt noen fra før).

- Slett driverne fra Kontrollpanel > Slett- /installer programmer.

- Så bruker du DriverCleaner for å rense skikkelig (viktig at du bruker denne!).

- Restart PC.

 

Vent til du er i Windows igjen, la de ''boblene'' komme opp om at Windows har funnet ny hardware og blablabla, bare fjern disse boblene.

 

Så putter du inn CD-en som medfølgte i X-Fi-pakken. Installer nødvendige programmer som du vil bruke, og her kommer det viktigste: Når du skal huke av for de programmene du vil bruke, ikke installèr driveren fra CD'n! Når du har installert de nødvendige programmene fra CD'n, ikke restart PC'n enda. Nå skal du nemmlig bruke den nye driveren du nettopp har lastet ned. Installer den. Etter det, da kan du restarte PC'n.

Lenke til kommentar

Takk for guiden Onyx!

Så putter du inn CD-en som medfølgte i X-Fi-pakken

7642481[/snapback]

Som sagt, jeg kjøpte Bulk, altså, ingen CD fulgte med. Finnes denne CDen som ISO på Creative sine sider? Er det noen programmer som er et must?

 

Hvilken (Creative)driver er du nevner jeg må fjerne hele tiden?

 

Forresten, hvorfor så mye pes egentlig?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Åja, hmm. Tok den litt for fort jeg. Det finnes en person som har lastet opp sin CD på nettet et sted, og det har blitt tatt opp her før. Skal se om jeg finner det.

 

Edit: Hvis du har hatt en av Creative sine lydkort fra før av, så kan du fjerne dens driver. Bare bruk DriverCleaner. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...