Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

SPDIF er optisk og utviklet av Sony og Philips derav navnet Sony/Philips Digital Interface Format

7550802[/snapback]

Det stemmer ikke. S/PDIF er en overføringsprotokoll som støtter både optisk og koaks kabel med TOSLINK, RCA og BNC plugger. Det at Creative selvsagt skal bruke en egen "multijack" optisk+eletrisk kontakt derimot tror jeg er noe eget de har funnet på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal både spill, litt film og høre på musikk, mest musikk. Trenger ikke å være creative, men om det skulle være, er Xtreme Audio det beste valg?

7555227[/snapback]

Hvis behovet er som du skisserer så skulle nok Xterme Audio faktisk holde. Spiller du mye vil jeg kanskje anbefale Xtreme Gamer, men det er så langt uklart om onboard RAM vil gi noe reell ytelsesforsprang.

Hvis du imidlertid ønsker å koble på f.eks både headsett og stereoanlegg (dvs to analoge utganger) så kommer har man ikke nok utganger uten å kjøpe I/O-fronten. Den passer kun til Xtreme Music og oppover (pro, fata1ty osv).

 

Hvis du ikke ønsker X-FI serien har du nok kommet til feil tråd, her er det stort sett X-FI fanboys ;) Men X-FI er en meget god allrounder og utvilsomt best på spill. Gamer og Audio er også så billig at pris/ytelse er knallbra.

Klin til du og kos deg i jula.

Lenke til kommentar
Hvis du imidlertid ønsker å koble på f.eks både headsett og stereoanlegg (dvs to analoge utganger) så kommer har man ikke nok utganger uten å kjøpe I/O-fronten. Den passer kun til Xtreme Music og oppover (pro, fata1ty osv).

7556343[/snapback]

 

Hvor kjøper man denne da, jeg finner den ikke på noen nettbutikker... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt steget til Fatal1ty med frontdeksel og jeg har Logitech Z-5500

men jeg har ikke fått til optisk. har satt den optiske kabelen fra logitechpanelet og rett i frontdekselet til lydkortet men det funker ikke:(

hva kan være feil?

 

Frontdekselet er vel koblet riktig når det lyser optisk ut?

 

btw får heller ikke til headsett:(

gud jeg er noob når det gjelder tilkobling:( er egentli gla det ikke lukter svidd her nu:P

 

btw2 fjernkontrollen ka skal den brukes til? har nærmest trykt på alt av knapper der og ingen reaksjon

Endret av Ironmann
Lenke til kommentar

Har fått X-fi Xtreme Audio til jul (selv om jeg printet ut fra produktsiden hos Creative, Xtreme Music på ett ark, ga det til kona og hun gikk på en velkjent databutikk og så ga de hun Audio, og det rare er at det står "S X-fi Gamer Audio" på prislappen?)

 

Er det noe poeng å bytte til Gamer eller Music (spiller mest spill)?

 

Edit: fant svaret selv på Creative sin side "The Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio is the ideal sound card for music and movies. For gaming, please consider the other Sound Blaster X-Fi products."

 

Da blir det bytting!

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Fått meg X-Fi XtremeMusic i julegave + Shappire radeon x1600PRO og zippy minitastatur + eksterntharddisk-kabinett...

Garantert beste oppgradering av utstyt jeg har hatt til PC'n noen sinne vil jeg tru.

 

Har hatt noe problem i dag da jeg skulle slå på PC'n, men vet ikke hva dette skyldes så måtte formatere enda en gang ! Alt funker fint nå, men vi får se om det gjør det i morgen også...

 

Men så til min komentar om X-Fi kortet.

Overgangen fra onboard kortet på hk til X-Fi var mildt sagt ekstrem. Støyen fra høytalerne er nå borte. Har Logitech Z2300 høytalere og kan trygt si jeg får mye mer ut av disse når jeg fikk X-Fi XtremeMusic. Er meget fornøyd med produktet.

Lyden er verdt de 500-600 dette koster (25.12.06).

 

Får nå bare håpe på at PC'n ikke monger atter en gang nå... :)

 

God Jul alle sammen !

Lenke til kommentar
Sindre:

 

Oppgrader drivere, rett og slett. :) De nyeste driverne skal fikse problemet ditt med en gang. Last ned her.

Etter installering av drivere, vent med å starte spillet. Restart heller PC'n først, starter du spillet. :)

 

Lykke til, og håper det hjelper!

7576257[/snapback]

 

Har oppgradert den driveren, har også deaktivert det interne lydkortet...må jeg kansje avinstalere driverene til det interne kortet? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg fikk Xtrememusic til jul :xmas:  :)

 

Jeg har intalert drivere, men i bf2 fikk jeg ett problemet, når jeg prøvte å sette på X-fi i instillingene, kom dette opp:

 

Noen som vet hva som er i veien?

7575954[/snapback]

Du må huske å sette kortet i Gaming-mode via Creative Consollen før du starter spillet.

7579217[/snapback]

 

Ah! Dette har jeg ikke gjort, takk for hjelpen! :thumbup:

 

Hva skulle jeg gjort uten dette forumet? :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...