Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Ser ingen forskjell mellom XtremeGamer og XtremeMusic..kan dere?

Ikke jeg heller, men fysisk så er XtremeGamer og XtremeMusic forskjellig. XtremeMusic har ''Gameport'', det har ikke XtremeGamer (se bildene).

 

Slik ser jeg på utgavene:

 

• XtremeMusic er en lettvekter av Fatal1ty.

• XtremeGamer er en lettvekter av XtremeMusic.

• Fatal1ty ligger over disse to i form av at den har ekstra minne og en medfølgende frontpanel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har netopp skaffet meg X-Fi Fatal1ty, og lurer på om det er noen av dere som har hvert borte i dette problemet:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=682298

Du må kalibrere mikrofonen din, rett og slett. Jeg tror det.

 

Først må du forsikkre deg om at du har plugget inn mikrofonen godt.

Så åpner du Console Launcher, og sjekker etter følgende:

 

 

 

Trykk på ''Source''-knappen, slik kan du velge den eksterne kilden. Sett altså her til ''Microphone''. Vanligvis er den på Microphone, men noe kan ha skjedd. Uansett er det greit å sjekke først som sist.

 

Etter det går du inn på kontrollpanel -> Lyd, og kalibrer mikrofonen herifra.

 

Håper dette hjelper. :)

7509950[/snapback]

Med å kalibrere så mener du å justere ved å snakke inn en tekst slik at volumet blir satt riktig?

Fungerte hvertfall ikke :(

Lenke til kommentar
Slik ser jeg på utgavene:

 

• XtremeMusic er en lettvekter av Fatal1ty.

• XtremeGamer er en lettvekter av XtremeMusic.

 

7510626[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvordan du trekker de konklusjonene når det ikke er noe forskjell mellom xMusic og xGamer enn at xMusic har gamerport men xGamer har optisk ut..

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt samtlige bench (PCMark06, 3DMark01,03,06) med X-Fi Fatal1ty og uten og det var ikke noe særlig merkbar forskjell i score. Kan poste bilder av resultetene før og etter litt senere.

 

Jeg tror 64Mb minne på lydkortet hjelper veldig godt hvis man har en svakere CPU/RAM.

7528802[/snapback]

Foreløpig så er det kun BF2 (med en patch fra Creative _hvis_ jeg husker riktig) som støtter onboard ram, og t.o.m var det ikke særlig forskjell ifølge Anandtech eller Tomshardware (om jeg husker riktig, igjen :D )

Man kan nesten bare se bort ifra den ram'en virker det som, men heller spørre seg om man trenger alt det andre ekstrautstyret som følger med. Kanskje du vinner 1 fps på sikt men tror neppe at den ram-støtten noengang blir flaskehalsen i disse c2q tider..

Lenke til kommentar

Hjelp! Er det noen som vet hva den optiske kabelen som kan brukes til Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer, heter?

 

Det er ikke en vanlig TOSLINK inngang, men tynn som en vanlig jack...

 

Har aldri sett en slik optisk inngang, trodde det bare ble brukt TOSLINK for tiden.

 

Anyways, hva er dette, og hvor får man kjøpt slike kabler?? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...