Onyx Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ser ingen forskjell mellom XtremeGamer og XtremeMusic..kan dere? Ikke jeg heller, men fysisk så er XtremeGamer og XtremeMusic forskjellig. XtremeMusic har ''Gameport'', det har ikke XtremeGamer (se bildene). Slik ser jeg på utgavene: • XtremeMusic er en lettvekter av Fatal1ty. • XtremeGamer er en lettvekter av XtremeMusic. • Fatal1ty ligger over disse to i form av at den har ekstra minne og en medfølgende frontpanel. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ser i alle fall en forskjell, det er at music har muligheten for linking med X-Fi I/O console. Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har netopp skaffet meg X-Fi Fatal1ty, og lurer på om det er noen av dere som har hvert borte i dette problemet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=682298 Du må kalibrere mikrofonen din, rett og slett. Jeg tror det. Først må du forsikkre deg om at du har plugget inn mikrofonen godt. Så åpner du Console Launcher, og sjekker etter følgende: Trykk på ''Source''-knappen, slik kan du velge den eksterne kilden. Sett altså her til ''Microphone''. Vanligvis er den på Microphone, men noe kan ha skjedd. Uansett er det greit å sjekke først som sist. Etter det går du inn på kontrollpanel -> Lyd, og kalibrer mikrofonen herifra. Håper dette hjelper. 7509950[/snapback] Med å kalibrere så mener du å justere ved å snakke inn en tekst slik at volumet blir satt riktig? Fungerte hvertfall ikke Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Slik ser jeg på utgavene: • XtremeMusic er en lettvekter av Fatal1ty. • XtremeGamer er en lettvekter av XtremeMusic. 7510626[/snapback] Jeg skjønner ikke hvordan du trekker de konklusjonene når det ikke er noe forskjell mellom xMusic og xGamer enn at xMusic har gamerport men xGamer har optisk ut.. Lenke til kommentar
StarGazer Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvor mye har 64mb onboard ram egentlig å si?Hva forskjell gjør det?Er det verdt 400 kr ekstra? Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har en ganske så sterk PC til å spille spill med og før jeg skaffet meg X-Fi Fatal1ty så kunne det lagge litt innimellom. Med lydkortet innstalert går spill litt glattere enn før, samt lyden lagger ikke hvis resten av PCen gjør det. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har kjørt samtlige bench (PCMark06, 3DMark01,03,06) med X-Fi Fatal1ty og uten og det var ikke noe særlig merkbar forskjell i score. Kan poste bilder av resultetene før og etter litt senere. Jeg tror 64Mb minne på lydkortet hjelper veldig godt hvis man har en svakere CPU/RAM. Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har kjørt samtlige bench (PCMark06, 3DMark01,03,06) med X-Fi Fatal1ty og uten og det var ikke noe særlig merkbar forskjell i score. Kan poste bilder av resultetene før og etter litt senere. Jeg tror 64Mb minne på lydkortet hjelper veldig godt hvis man har en svakere CPU/RAM. 7528802[/snapback] Foreløpig så er det kun BF2 (med en patch fra Creative _hvis_ jeg husker riktig) som støtter onboard ram, og t.o.m var det ikke særlig forskjell ifølge Anandtech eller Tomshardware (om jeg husker riktig, igjen ) Man kan nesten bare se bort ifra den ram'en virker det som, men heller spørre seg om man trenger alt det andre ekstrautstyret som følger med. Kanskje du vinner 1 fps på sikt men tror neppe at den ram-støtten noengang blir flaskehalsen i disse c2q tider.. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) micen min funker ikke på x-fi FPS lydkortet, mitt noen som vet hva det kan være ?? Endret 18. desember 2006 av geromino Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 micen min funker ikke på x-fi FPS lydkortet, mitt noen som vet hva det kan være ?? Se mitt tidligere svar her. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) micen min funker ikke på x-fi FPS lydkortet, mitt noen som vet hva det kan være ?? Se mitt tidligere svar her. 7532396[/snapback] funker ikke! jeg har ikke brukt cd til drivere! brukte updaten fra creative! så da har jeg ikke Console Launcher! Endret 19. desember 2006 av geromino Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hjelp! Er det noen som vet hva den optiske kabelen som kan brukes til Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer, heter? Det er ikke en vanlig TOSLINK inngang, men tynn som en vanlig jack... Har aldri sett en slik optisk inngang, trodde det bare ble brukt TOSLINK for tiden. Anyways, hva er dette, og hvor får man kjøpt slike kabler?? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 SPDIF heter kabelen Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 SPDIF heter kabelen 7550611[/snapback] SPDIF er ikke optisk, er den det? Det lyser rødt ut av den tynne optiske utgangen på lydkortet. Tror man rett og slett må ha en slags tynn TOSLINK kabel, må stikke innom elektro kjedene og se om jeg finner noe slikt. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) SPDIF er optisk og utviklet av Sony og Philips derav navnet Sony/Philips Digital Interface Format Endret 21. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Har ett xtrememusic, er det mulig å kjøpe en ekstern boks til denne eller noe tilsvarende det X-fi fatality har? EDIT: Er jo egentlig ikke så værst pris på xtrememusic heller nå lenger, bare 600kr Endret 21. desember 2006 av _sindre_ Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Ja, xtremeMusic har fatal1tys I/O-bay connector. Man kobler I/O'en men en parallelkabel til pinsa på enden av kortet Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Ja, xtremeMusic har fatal1tys I/O-bay connector. Man kobler I/O'en men en parallelkabel til pinsa på enden av kortet 7551305[/snapback] Har du en link til denne? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Hvis det finnes en slik boks hvor du kan skifte mellom multimedia/gaming mode med noen knapper på boksen hadde jeg blitt veldig glad, men tviler på at det finnes. Man kan ikke det på Fatal1ty? Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) ut fra det jeg fant ut har gamer versjonen en ekstra 3D lyd ting i forhold til music Endret 21. desember 2006 av Exentler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå