Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Ikke noe problemer oppdaget så langt. Ikke noen fordeler heller for den saks skyld. Creative selv hevder imidlertid at vi først med denne versjonen får utbytte av "Ultra High" lydkvalitet i BF2 multiplayer. Jeg har ærlig talt ikke merket forskjell.

Jeg har imidlertid knitring i lyden på FlatOut2, det er irriterende men jeg er ikke sikker på at det er driverrelatert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg Fatal1ty jeg. Må si meg veldig imponert!! Merket sinnsyk forskjell i Battlefield 2142 :D Og musikk og film er generelt mye bedre :thumbup:

 

Men etter jeg fikk kortet, har maskinen frøset og hengt seg opp 2-3 ganger, helt random, skjedde når jeg browsa rundt, og midt i en episode.. bare låser seg helt, må slå av og på maskinen. Noen som har opplevd noe lignende? Kan det ha noe med lydkortet å gjøre? Formaterte ikke før jeg installerte kortet, så kan nok trenge en formatering... skal gjøre det neste uke tror jeg.

 

Har de nyeste driverene.

Lenke til kommentar

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic har jeg i dataen.

og jeg må si at med 24 bit crhystalisern på så kan jeg ikke spille så høyt med mitt z-5500 uten at det skurrer.

det kan jo ha noe med at det er 24 bit chrystaliser i anlegget mit og.

det blir bedre lyd vartfall.

koster lit men er verdt det.

jeg synes kanskje at det er et lit vanskeligt å finne en fin instilling for bra lyd.

Lenke til kommentar

Jeg har også XtremeMusic kortet og er ganske mye på Ventrilo når jeg spiller BF2. Ingen har klaget på skurring og ei heller de få jeg har pratet med over msn. Jeg har også en 10år gammel plastikkmikrofon som fulgte med IBM Pentium100Mhz eller noe sånt :)

Skurring kommer ofte av for høyt volum på inngående, evt at en liten mic henger og skraper på skjortekragen osv. Ofte banale ting som skaper mye bryderi. Det er i alle fall lite som tyder på at kortet i seg selv er dårlig med mic.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller BF2 pleier vi å ha konferanse på Skype kjørende ved siden av. Problemet er at hver gang jeg restarter, fjernes +20db gain på mic'en. Noen andre som har funnet ut hvordan denne funksjonen låses "på"?

 

Ellers er jeg meget glad for mitt kjøpt av xtrememusic, nesten 1 år med ren glede.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har selv XtremeMusic og er veldig fornøyd. Knall lyd og alt, men er litt tungvint å bytte mode hele tiden. Noen som har noen tips til å lage snarveier eller no for å gjøre dette mye kjappere? Eller kan man få den til å bytte til "game mode" når man starter et spill? Knitringen i Flatout 2 går det an å bli kvitt om folk fortsatt har dette problemet. Skal forøvrig også være mulig å kjøpe frontmodulen separat såvidt jeg vet.

 

Har bare èn ting å utsette på X-Fi serien, og det er manglende støtte i Linux.

Lenke til kommentar

Har du noen løsing på Flatout2? Den vil jeg gjerne høre.

 

Bytting av mode har jeg ikke tenkt så mye på. Men kjører man mye musikk ut på et litt fornuyftig anlegg vil nok kanskje skifte ha en merkbar betydning. Veksling for å ha litt musikk i bakgrunnen ser jeg ikke helt poenget med.

Når det er sagt så burde Creative uten problemer (vil jeg tro) kunne lage drivere som oppdager når man starter f.eks et spill. Driverene til musa mi fikser jo det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...