OnetroM Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Ikke noe problemer oppdaget så langt. Ikke noen fordeler heller for den saks skyld. Creative selv hevder imidlertid at vi først med denne versjonen får utbytte av "Ultra High" lydkvalitet i BF2 multiplayer. Jeg har ærlig talt ikke merket forskjell. Jeg har imidlertid knitring i lyden på FlatOut2, det er irriterende men jeg er ikke sikker på at det er driverrelatert. Lenke til kommentar
iceraizEr Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Vurderer å kjøpte x-fi Xtrememusic, har brukt integrertlydkort (hk) nå veeeeldig lenge. Jeg går under katogorien en "gamer" Så var spørsmålet om jeg burde kjøpe? spiller cs og quake3/4, har hørt at forskjellen er enormt, men jeg er litt i tvil.... Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg har også tenkt å kjøpe nytt lydkort nå, siden det innebygde på hovedkortet suger litt Lurer på om det er mye forskjell på X-Fi XtremeMusic og Fatal1ty? Spiller en god del, så jeg regner med jeg går for Fatal1ty.. men hvor mye forskjell er det mellom de to egentlig? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har extremmusic og anbefaler det. Eneste forskjellen mellom fatality er det har 64mb ram, men det utgjør ingen forskjell på lydkavliteten. Men det frigjør ram fra pcen, men det er vell ingen spill som utnytter det lille ekstra som fatality har og by på? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Har xtreme music, men lyden på micen er dårlig. Noen andre som har det problemet? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Kjøpte meg Fatal1ty jeg. Må si meg veldig imponert!! Merket sinnsyk forskjell i Battlefield 2142 Og musikk og film er generelt mye bedre Men etter jeg fikk kortet, har maskinen frøset og hengt seg opp 2-3 ganger, helt random, skjedde når jeg browsa rundt, og midt i en episode.. bare låser seg helt, må slå av og på maskinen. Noen som har opplevd noe lignende? Kan det ha noe med lydkortet å gjøre? Formaterte ikke før jeg installerte kortet, så kan nok trenge en formatering... skal gjøre det neste uke tror jeg. Har de nyeste driverene. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic har jeg i dataen. og jeg må si at med 24 bit crhystalisern på så kan jeg ikke spille så høyt med mitt z-5500 uten at det skurrer. det kan jo ha noe med at det er 24 bit chrystaliser i anlegget mit og. det blir bedre lyd vartfall. koster lit men er verdt det. jeg synes kanskje at det er et lit vanskeligt å finne en fin instilling for bra lyd. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 ingen som har erfaringer med mic på muic korta? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 funker flott det 6775450[/snapback] Har du stilt på noe da? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg har også XtremeMusic kortet og er ganske mye på Ventrilo når jeg spiller BF2. Ingen har klaget på skurring og ei heller de få jeg har pratet med over msn. Jeg har også en 10år gammel plastikkmikrofon som fulgte med IBM Pentium100Mhz eller noe sånt Skurring kommer ofte av for høyt volum på inngående, evt at en liten mic henger og skraper på skjortekragen osv. Ofte banale ting som skaper mye bryderi. Det er i alle fall lite som tyder på at kortet i seg selv er dårlig med mic. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det høres ut som jeg snakker i en metalboks, utrolig mye ekko. Merker også at hvis jeg kommer borti micen når jeg ikke har oppe et snakke prog som ventrilo, er at det kommer lyd da også. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Du må skru den av i mikseren din! Skal du bruke den til chat, må du skru av avspilling av mikrofon. Du skal sette den som record-enhet, og ikke som avspillingsenhet. Mute den i mikseren, så kanskje det skal bli bedre. Ellers: bytt mik. Jeg bruker heller miken i webcam for chat Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Når jeg spiller BF2 pleier vi å ha konferanse på Skype kjørende ved siden av. Problemet er at hver gang jeg restarter, fjernes +20db gain på mic'en. Noen andre som har funnet ut hvordan denne funksjonen låses "på"? Ellers er jeg meget glad for mitt kjøpt av xtrememusic, nesten 1 år med ren glede. Lenke til kommentar
Glennrik Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Noken som har testa drivaroppdateringa som kom 19. september? Brukar kun den som følger med cden no på grunn av at den som kom ut i sommarferien fekk lyden til å stille seg sjøl, og det vart en del skurring i høgtalerane mine. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Så vidt jeg husker i farta så var driverene i sommer en beta-utgave. Det er v.3 som ligger ute nå og jeg har ikke merka noe problemer. En ting som forundrer meg er imidlertid at først nå står det at BF2 støttes i Ultra-High.. Lenke til kommentar
sbr Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har et Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS uten frontpanel. Hvor kan jeg få tak i dette? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Frontpanelet selges så vidt jeg vet ikke løst, men du kan jo prøve deg på et par nettbutikker. Det hender man har flaks og terffer en hyggelig fyr som kan hjelpe. Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har selv XtremeMusic og er veldig fornøyd. Knall lyd og alt, men er litt tungvint å bytte mode hele tiden. Noen som har noen tips til å lage snarveier eller no for å gjøre dette mye kjappere? Eller kan man få den til å bytte til "game mode" når man starter et spill? Knitringen i Flatout 2 går det an å bli kvitt om folk fortsatt har dette problemet. Skal forøvrig også være mulig å kjøpe frontmodulen separat såvidt jeg vet. Har bare èn ting å utsette på X-Fi serien, og det er manglende støtte i Linux. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har du noen løsing på Flatout2? Den vil jeg gjerne høre. Bytting av mode har jeg ikke tenkt så mye på. Men kjører man mye musikk ut på et litt fornuyftig anlegg vil nok kanskje skifte ha en merkbar betydning. Veksling for å ha litt musikk i bakgrunnen ser jeg ikke helt poenget med. Når det er sagt så burde Creative uten problemer (vil jeg tro) kunne lage drivere som oppdager når man starter f.eks et spill. Driverene til musa mi fikser jo det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå