Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30.mai slapp Crative en ny BETA-driver til X-FI serien. Den tar for seg en rekke problemer og kan kanskje være verdt et forsøk.

Men ikke glem at det foreløpig bare er en BETA.

6306942[/snapback]

Det vet jeg, og det er en beta vet du :) Ikke stablit det. Har du prøvd?

Lenke til kommentar

Nope. Jeg var innom for å sjekke om Creative for en gangs skyld hadde klart å lage en oppdatert driver. Vil tro det er litt å gå på når de lanserer klin ny lydprossessor..

Utrolig nok var det en ny driver der, men riktignok en BETA. Det som forundrer meg i changelogen er at vi tilsynelatende først nå kan bruke 'Ultra-high' i Battlefield2..

 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Nei, jeg avventer endelig versjon ;)

Lenke til kommentar

Jeg svarer videre til deg: Det gjør jeg også. Mine erfaringer med beta-produkter har hittil gått fint. Men når ikke et problem har oppstått til nå (bortsett fra det lille som jeg nevnte), så trenger jeg ikke en ny driver.

 

Jeg kunne fra og med dag en kjøre ''Ultra High'' på BF2. Hvordan innstalerte du? Jeg innstalerte ikke den driveren fra X-Fi-CD'en i det hele tatt, jeg huka av for den. Lastet ned som sagt November-driveren og innstalerte den etter all MediaSource og Console Launcher-instalering. Etter November-driveren var instalert, da restartet jeg PC'en.

 

Utmerket produkt, men jeg er enig i at software blir lagt ut alt for få ganger.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg skjønner at du ikke er spesielt Crative-fanboy moskus :)

Crative lager vel faktisk ganske bra produkter og X-FI serien tar vel rotta på det aller meste spesielt når det kommer til spill. De har jo fått EAX lydbehandling til å nærmest bli en 'industristandard' i spill og det er godt gjort. Funker gjør det også. Men drivere er et annet tema. De spammer oss ikke akkurat med det. Man kan jo håpe på at driverene i utganspunktet er så bra at de ikke trenger oppdateringer, men det blir vel å tro på julenissen, påskeharen ,supermann og perleporten samtidig ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk et x-fi fatal1ty til bursdag :D

Har fått det til å funke, og lyden er utrolig bra!

 

Men:

Jeg er jo selvsagt så sær at jeg har win 64-bit. Når jeg innstallerte drivere etc som fulgte med på cd'n funka det bra en stund, men så hang det seg.. Tenkte jeg sikkert burde ha drivere som var beregnet på mitt operativsystem, og lastet ned fra Creative sine sider.

*Avinnstallerte alt som har med Creative å gjøre --> Innstallere ny driver + Mediaspiller-delen av cd'n*.

Fungerer greit, bortsett fra at det hang seg en gang da jeg satte på en eax-effekt samtidig som jeg hørte på musikk. Fiks ved restart, har ikke skjedd igjen.

 

Både før og etter driverbyttet har jeg hatt ett problem: Fjernkontrollen virker ikke. Har testa frontpanelet med gitarinput og headset, fungerer fint. Må jeg innstallere ting som er på cd'n for at fjernkontrollen skal funke?

 

Setter umåtelig stor pris på glupe svar fra erfarne x-fi-frelste ;)

Lenke til kommentar
Når prisen retail blir halvparten, så skal jeg kjøpe.. Betaler IKKE 1000 spenn for ett lydkort retail..!  :p

4717817[/snapback]

er du fattig :nei:

1000 kr er jo jævlig mye

jeg ska kjøpe meg et elite pro

noen er jo fattige

6370289[/snapback]

Du trenger ikke å rakke ned på andre. Andre har penger, andre har ikke fullt så mye. Hold det for deg selv. Det er hans mening om det og kanskje han ikke har så mye penger?

Lenke til kommentar
Når prisen retail blir halvparten, så skal jeg kjøpe.. Betaler IKKE 1000 spenn for ett lydkort retail..!  :p

4717817[/snapback]

er du fattig :nei:

1000 kr er jo jævlig mye

jeg ska kjøpe meg et elite pro

noen er jo fattige

6370289[/snapback]

Patetisk. Man bør få lov til å disponere pengene slik man selv vil uten at andre prater drit.. Kjerpings!

Lenke til kommentar
Når prisen retail blir halvparten, så skal jeg kjøpe.. Betaler IKKE 1000 spenn for ett lydkort retail..!  :p

4717817[/snapback]

er du fattig :nei:

1000 kr er jo jævlig mye

jeg ska kjøpe meg et elite pro

noen er jo fattige

6370289[/snapback]

Var det ikke du som i en annen tråd nettopp spurte etter en mobil med Netcom som "ikke er så jævla dyr"? Svaret du fikk der var sivilisert, i motsetning til det du lirer av deg her. Slike ting kan du holde for deg selv.

 

On-topic igjen, please :)

Lenke til kommentar

I tillegg er selve lydbrikken på alle X-FI kortene den samme. Har du ikke brukt for et hav av tilkoblingsmuligheter og onboard RAM, så bruker man bare unødvendig mye penger på et og samme produkt. Elite Pro har i alle fall ikke en vanlig gamer brukt for, da har han i så fall for MYE penger ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...