Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Vel, du kan få bedre kort med bedre drivere til en billigere penge, så det er strengt tatt ikke nødvendig. Det vil også ha den store fordelen at det ikke er fra Creative... ;)

5959317[/snapback]

 

Skal du bruke kortet til spill så skal man lete lenge og resultatløst for å finne noe som per tiden overgår X-FI kortene. Musikk derimot er en annen sak, mange er spesialisert til den biten. Alt i alt vil nok den gjennomsnittlige databruker som spiller litt, ser litt film og hører musikk komme best ut av det totalt sett med et XtremeMusic kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt i alt vil nok den gjennomsnittlige databruker som spiller litt, ser litt film og hører musikk komme best ut av det totalt sett med et XtremeMusic kort.

5959366[/snapback]

 

Denne tråden viser jo at det ikke er slik, og støtter opp mot min personlige erfaring med Creative-kort. Den "gjennomsnittlige databruker" skal ikke bruke så mye tid på support for å få et enkelt, lite kort til å fungere, det er litt mer for folk som er spesielt interesserte...

Lenke til kommentar
Denne tråden viser jo at det ikke er slik, og støtter opp mot min personlige erfaring med Creative-kort. Den "gjennomsnittlige databruker" skal ikke bruke så mye tid på support for å få et enkelt, lite kort til å fungere, det er litt mer for folk som er spesielt interesserte...

5959381[/snapback]

Jeg skal ikke skryte av Creatives drivere, men jeg har nå aldri hatt noe problemer med hverken XtremeMusic kortet eller andre Creativekort tidligere. Jeg har kun hentet ned driverene fra nett og ikke benyttet CD'n som inneholder ca500 applikasjoner jeg ikke har brukt for.

Creative er vel også per idag det eneste som støtter EAX1-5, og hvis ikke det er en fordel i spill så har du aldri prøvd..

Lenke til kommentar
Creative er vel også per idag det eneste som støtter EAX1-5, og hvis ikke det er en fordel i spill så har du aldri prøvd..

5959397[/snapback]

 

Nei, spillingen har jeg stort sett overlatt til de yngre generasjoner. Men det vil komme andre kort som støtter EAX1-5, så hvis man smører seg med tålmodighet... ;)

Lenke til kommentar
Nei, spillingen har jeg stort sett overlatt til de yngre generasjoner. Men det vil komme andre kort som støtter EAX1-5, så hvis man smører seg med tålmodighet... ;)

5959428[/snapback]

Da er vi egentlig enige. X-FI er per idag det beste kortet for folk som spiller, bruker man pc'n hovedsaklig til musikk/film kan andre kort være et bedre alternativ.

God helg Moskus ;)

Lenke til kommentar
X-FI er per idag det beste kortet for folk som spiller, bruker man pc'n hovedsaklig til musikk/film kan andre kort være et bedre alternativ.

5959534[/snapback]

Operasjonsforsterkerene som sitter på Elite Pro er bl.a. NJM2114, i hi-fi sammenheng blir disse konsekvent skiftet ut. Så en Extreme Music-eier kan "lett" få et lydkort som minst er like bra som Elite Pro bare ved å skifte til f.eks OPA2132 eller OPA2134. Da ser jeg ikke noen andre alternativer på markedet, både når det gjelder spill og film. Derimot vil de som er helt hi-fi frelste heller velge en ekstern DAC, men de benytter seg ikke av 5.1-høytalere.

Lenke til kommentar
Operasjonsforsterkerene som sitter på Elite Pro er bl.a. NJM2114, i hi-fi sammenheng blir disse konsekvent skiftet ut. Så en Extreme Music-eier kan "lett" få et lydkort som minst er like bra som Elite Pro bare ved å skifte til f.eks OPA2132 eller OPA2134. Da ser jeg ikke noen andre alternativer på markedet, både når det gjelder spill og film. Derimot vil de som er helt hi-fi frelste heller velge en ekstern DAC, men de benytter seg ikke av 5.1-høytalere.

5960871[/snapback]

Har du lyst til å forklare det litt nærmere, og ikke minst hvordan går man frem for å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Alt i alt vil nok den gjennomsnittlige databruker som spiller litt, ser litt film og hører musikk komme best ut av det totalt sett med et XtremeMusic kort.

5959366[/snapback]

 

Denne tråden viser jo at det ikke er slik, og støtter opp mot min personlige erfaring med Creative-kort. Den "gjennomsnittlige databruker" skal ikke bruke så mye tid på support for å få et enkelt, lite kort til å fungere, det er litt mer for folk som er spesielt interesserte...

5959381[/snapback]

Helt enig. Etter mye tull med kortet mitt er jeg nokså lei Creative, selv om jeg bare har godord å si om deres supportavdeling, de var rask med tilbakemelding når jeg mailet dem. Men som flere sikkert vet, så har flere eiere av Fatal1ty utgaven trøbbel med nForce 4 brikkesettet, ingen driveroppdateringer har kommet siden Nov. 05, og det er bare for amatørmessig. Håper en driveroppdatering med løsning på nForce 4 problemet kommer snart ellers må jeg nesten bare selge det..

Lenke til kommentar
Har du lyst til å forklare det litt nærmere, og ikke minst hvordan går man frem for å gjøre dette?

5961296[/snapback]

La oss si du har en bra cd-spiller, men desverre en dårlig forsterker. Bytter man til en bedre forsterker (i dette tilfellet en kjappere op-amp) så oppnår man en bedre forsterkning/ gjengivelse av signalet. Det eneste man gjør er å fjerne de gamle op-ampene og lodder på noen nye som er mye bedre. Når man først er i gang så kan man også ta en titt på kondensatorene rundt op-ampene, og hvis du vil ta helt av så kan man kanskje vurdere en bedre klokke, her kan du lese en diskusjon rundt dette temaet.

 

DIY gir mest for pengene, men kjenner du en som kan lodde så... :!:

 

Edit:

... dessuten vil fremdeles driverne være av betydning, noe som ofte er et svakt punkt med kort fra Creative.

5961321[/snapback]

Selv har jeg tenkt å gå for et Hercules Gamesurround Fortissimo IV, ettersom det har en ENVY 24HT chip så blir det nok VIA drivere, holder til mitt bruk (stereo).

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen på dere!

 

Etter kjøpet av XtremeMusic i januar må jeg si at jeg ikke angrer, er stor fornøyd og spiller musikk og spill som aldri før enda :)

 

Hva føler dere av deres X-Fi kort? Har dog ikke hatt noe problem med det enda!

Lenke til kommentar

Til @daniel89j:

 

Anbefaler at du velger 50% av maks. volum i softwaren/Console Launcher. Renere og klarere lyd, så styrer du volum fra høytalere. Jeg får i alle fall ikke helt ren og pen lyd fra høytalere hvis det står på fult fra PC'en.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg holder liv i tråden jeg :)

 

Her om dagen skulle jeg slette Creative MediaCenter. Etter restart spillte jeg et par sanger. Hva hadde skjedd, jo, av en eller annen grunn så hadde Console Launcher problemer og kunne ikke åpne. Ikke så rart at jeg hadde dårlig lyd på musikken etter det. Jeg trodde XtremeMusic sa takk for seg der, men det kunne ikke ha skjedd for da hadde den ikke virket.

 

Avinstalerte alle andre drivere som jeg instalerte den dagen jeg fikk XtremeMusic. Jeg gjenntok samme prosess, lastet ned ny driver osv. Nå funker det helt topp igjen og godt å høre den rene og fine lyden igjen.

 

En ting jeg merket: Jeg valgte Game Mode etter instalering. Når jeg restartet PC'en, så hadde jeg dårlig lyd? Trykket på ''default'' og fikk samme lyd igjen. Men så hadde den poblemer igjen. Det er som om driveren blir ''borte'' i Game Mode. Jeg switcher til Entertainment Mode, og der kommer ikke problemet.

 

Nå skal jeg kjøre Game Mode hele tiden, med restart, spilling og hele pakka. Skal sjekke om problemet kommer igjen.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...