Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]

Anbefalte innlegg

Noen som har de fysiske målene på X-Fi kortene? Har dårlig plass mellom skjermkortene mine, men er lei av skurringen fra onboard lyden. Med AC Silencer blir det bare en liten glippe ledig ned til en ledig kortplass.

Trenger høyde på høyeste komponent og lengde på kortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et SB X-Fi Extreme-Music  her med noen forbannede  bugs :realmad: , lyd på tvkortet (pinnacle PCTV 110i)  forsvinner og jeg må reinstall  kort/driver  for å få lyden til å funke igjen.

Jeg har  testet  på et  aug zs kort. Det får ikke den feilen. Noen som vet når  creative kommer med  driver oppgradering ? eller fins det "bedre drivere" ute?

Jeg har  også testet  på ati tvkort og  med ChrisTV programvare, fikk samme  feilen.

+ jeg hadde problemer  å installere    programvaren/driveren når jeg kjøpte det.Jeg synes det er  veldig synd å gi ut et kort  som er ganske bra  men ubrukelig siden driver er "fubar".  :(

Jeg anbefaler ikke det kortet  til noen på grunner av driver til  creative er ikke bra nok.

5780284[/snapback]

Er det ikke sånn at man må/kan ha en kabel imellom kortene. (lydkort og tv-kort)

Lenke til kommentar
Har et SB X-Fi Extreme-Music  her med noen forbannede  bugs :realmad: , lyd på tvkortet (pinnacle PCTV 110i)  forsvinner og jeg må reinstall  kort/driver  for å få lyden til å funke igjen.

Jeg har  testet  på et  aug zs kort. Det får ikke den feilen. Noen som vet når  creative kommer med  driver oppgradering ? eller fins det "bedre drivere" ute?

Jeg har  også testet  på ati tvkort og  med ChrisTV programvare, fikk samme  feilen.

+ jeg hadde problemer  å installere    programvaren/driveren når jeg kjøpte det.Jeg synes det er  veldig synd å gi ut et kort  som er ganske bra  men ubrukelig siden driver er "fubar".  :(

Jeg anbefaler ikke det kortet  til noen på grunner av driver til  creative er ikke bra nok.

5780284[/snapback]

Er det ikke sånn at man må/kan ha en kabel imellom kortene. (lydkort og tv-kort)

5780584[/snapback]

hei du trenger ikke for lyd går digtal men jeg har test det

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Onboard kan ikke sammenlignes med x-fi serien til creative. Jeg merket så mye forskjell, skjønte ikke hvordan jeg har klart å holde meg til onboard alle de årene, hehe. Du vil ikke angre, lyden vil bli bedre om du har et par greie høyttaler, eller et bra headsett.

Lenke til kommentar
Som trådstarter følte jeg meg som en sviker og har nå bestilt X-Fi XtremeMusic fra Komplett og får det innen uka :)

5944231[/snapback]

Merka ein del forskjell fra mitt Extrememusic og det andre gamle lydkortet til 300kr. :)

5946139[/snapback]

Godt å høre, gleder meg som en unge :p

Blir vel nice med BF2 nå, tror det er noen rimelig gode lydeffekter der jeg ikke har opplevd enda, er vel bare å sette sound quality på høyest og kjøre på med høyttalere. Ser deg forresten ofte inne på BF.no serverene din helikopter/fly hore :D:p

Lenke til kommentar

Godt å høre, gleder meg som en unge :p

Blir vel nice med BF2 nå, tror det er noen rimelig gode lydeffekter der jeg ikke har opplevd enda, er vel bare å sette sound quality på høyest og kjøre på med høyttalere. Ser deg forresten ofte inne på BF.no serverene din helikopter/fly hore :D:p

5950123[/snapback]

Tjihi. Eg suger i heli og fly. Best som inf. :D

Lenke til kommentar
Ahhh da var alt installert og godlyden på plass. Den enorme forskjellen jeg forventet var til stede og både headsettet og høyttalerene mine har aldri spilt så høyt og så klart...

5956542[/snapback]

Tenk på hvordan det da låter med et bra lydkort! :p

Lenke til kommentar
Tenk på hvordan det da låter med et bra lydkort! :p

5957908[/snapback]

Og tenk på vakumet som blir i pengboka om han skal investere i kort du betegner som virkelig bra! :p

5958989[/snapback]

Vel, du kan få bedre kort med bedre drivere til en billigere penge, så det er strengt tatt ikke nødvendig. Det vil også ha den store fordelen at det ikke er fra Creative... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...