Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde glemt å sette Audio fra medium til high i BF2, da ble det mye bedre. Det er fortsatt litt knitring i lyden, men selve lyden er i seg selv upåklagelig! Våpnene har en vanvittig punch i lyden, sykt bra! Skal prøve å avinstallere alt for så å installere på nytt. Blir kanskje kvitt knitringa da. Det er forøvrig klar og fin lyd når jeg hører på musikk i "Entertainment mode" Det ser ut som at problemet ligger i "Game mode"..

Lenke til kommentar
Selvfølgelig.. Ultra high!

5480905[/snapback]

Angående knittringen i lyden. Jeg fikk dette etter jeg bytta cpu fra 3700 til en 4400, kan være tilfeldig, men dog. Knitrainga eller "sprak" i lyden fikk jeg kun i BF2. Driverene var allerede oppdatert. Fjernet alle driverne til lydkortet og la inn fra cd og de forsvant. Har ikke prøvd å oppdatere driverne igjen. Lyd er selfølgelig på ultra high :thumbup:

Lenke til kommentar

Gikk fint å install her men driver tok litt tid for funker her for rar grunn.jeg mått install driver 3-4ganger for funker

 

okey forskjell fra aud2 zs i bf2 og andre spill

Den 3d funksjon er bare overrasken dritt bra ,men kunne i spill jeg synes det blir verd penger utenom at klare å kjøre headsett mitt endel bedre nå : er sånt 80% fornøyd :)

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Kjøpte fatality kortet og har prøvd og få til og bruke mic inngang på frontmodulen i forskjellige program som skype, teamspeak, msn osv og ikke fått det til. og etter det jeg har funnet på creative sine sider så er det bare en lydinpillings inngang.

Inngangen fungerer men får bare lyd i mine egne høyttalere.

 

Noen som vet hvordan man setter opp x-fi for å få mic 2 til å virke?

 

Synd at man må kjøre lyden til høyttalersett analogt for å bruke digitalutgangen som mic inngang, det skulle vært en port for mic og en digitaluttgang istedet for den kombiversjonen som de har lagt opp til.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Kjøpte fatality kortet og har prøvd og få til og bruke mic inngang på frontmodulen i forskjellige program som skype, teamspeak, msn osv og ikke fått det til. og etter det jeg har funnet på creative sine sider så er det bare en lydinpillings inngang.

Inngangen fungerer men får bare lyd i mine egne høyttalere.

 

Noen som vet hvordan man setter opp x-fi for å få mic 2 til å virke?

 

Synd at man må kjøre lyden til høyttalersett analogt for å bruke digitalutgangen som mic inngang, det skulle vært en port for mic og en digitaluttgang istedet for den kombiversjonen som de har lagt opp til.

5484718[/snapback]

 

I kontrollpanelet/lydinstillingene må du sette record inngangen til mic2.

 

Det viret for meg helt til jeg stara bf2, da byttes mic ingangen til den bak av seg selv, så om du hadde teamspeak gående eller noe annet og statet bf2 så slutta jo micen i praksis å virke. Det var litt drit, for var greit med volumknapp i fronten. Jeg fant ikke noen annen løsning på det en å bruken inngangen bak. Men om du ikke bruker BF2 så fungerer det tilsynelatende.

Lenke til kommentar

angående knitring. Tok tak i meg selv og tenkte å fikse det. hehe

 

Alt var installert, gamle og nye oppå der igjen. Fikk knitring, sprak i Bf2. Kun Bf2 som dere andre. Gikk inn i device manager og slettet kun drivere som var den nye. Gikk til creative siden og lastet ned den nye (samma) driveren på nytt. Nå funker faktsik Bf2 helt perfekt!! Unntatt at BF2 må skifte innstillingen selv så mic utgangen blir bak her.. Uff dårlig av EA synes jeg. Men dette er ikke X-fi kortet sin skyld hehe.

 

Grunnen til knitring er vel gamle drivere som krangler med de nye hvis dem er installert sammen. Jeg fjernet kun driveren, la programmene som ligger på cd`en ligge der og in den nye som sakt. Nå funker det.

 

Å lyden, Oh My God! Ble en ny verden, har ikke spilt på high før faktisk, glemt det helt. Lyden i våpnene nå er jo helt syke, skikkelig krutt! Er fornøyd her 98% hehe kun den micen som ikke lar seg spille med men det er ikke noe problem i grunn..

Lenke til kommentar
Gikk fint å install  her men driver tok litt tid for funker her for rar grunn.jeg mått install driver 3-4ganger for funker

 

 

dette er altså din betegnelse på .. "fint" ?

5488321[/snapback]

 

 

ja sånt ca vil jeg kall det ok installsjon

 

har opplevte langt verre "kranglig" enn dette der ;)

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
angående knitring. Tok tak i meg selv og tenkte å fikse det. hehe

 

Alt var installert, gamle og nye oppå der igjen. Fikk knitring, sprak i Bf2. Kun Bf2 som dere andre. Gikk inn i device manager og slettet kun drivere som var den nye. Gikk til creative siden og lastet ned den nye (samma) driveren på nytt. Nå funker faktsik Bf2 helt perfekt!! Unntatt at BF2 må skifte innstillingen selv så mic utgangen blir bak her.. Uff dårlig av EA synes jeg. Men dette er ikke X-fi kortet sin skyld hehe.

 

Grunnen til knitring er vel gamle drivere som krangler med de nye hvis dem er installert sammen. Jeg fjernet kun driveren, la programmene som ligger på cd`en ligge der og in den nye som sakt. Nå funker det.

 

Å lyden, Oh My God! Ble en ny verden, har ikke spilt på high før faktisk, glemt det helt. Lyden i våpnene nå er jo helt syke, skikkelig krutt! Er fornøyd her 98% hehe kun den micen som ikke lar seg spille med men det er ikke noe problem i grunn..

5489744[/snapback]

Jeg har en mistanke om at de gamle Audigy driverne ligger å spøker i bakgrunnen, at dette er årsaken til knitringen selv om de ble avinstallert og slettet med drivercleaner. De dukker nemlig opp på listen i drivercleaner selv om jeg har slettet dem ørten ganger..

Lenke til kommentar

hmmm ok jeg var litt for rask der, dem er der forsatt men ikke hele tiden som før.. Ja tror det er noe sånt som du sier Vultur Gryphus. Husker tilbake på mitt creative sound blaster kort fikk jeg knitring av en spesiel driver når jeg så på dvd filmer. Når jeg fjernet den så kom det tilbake.. Tenker det samme problemet er her å.. Irriterende at det ikke går an og fjerne det helt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...