JGR Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Noen som gidder å hjelpe eller? Vil få det til å funke! argh.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Codec pakken som gjorde krøll for meg var av film codec. Hadde ingenting med fatal1ty å gjøre. Det kan være noe i maskinen som lager trøbbel for deg også. Hvis det ikke går kan du jo alltid ta en clean install av xp. Men du vil nok være fornøyd etter at alt er oppe og går Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Codec pakken som gjorde krøll for meg var av film codec. Hadde ingenting med fatal1ty å gjøre. Det kan være noe i maskinen som lager trøbbel for deg også. Hvis det ikke går kan du jo alltid ta en clean install av xp. Men du vil nok være fornøyd etter at alt er oppe og går 5464960[/snapback] Men hvilekn codec-pakke var det? Disse pakkene installerer også gjerne lydcodecer. AtW Lenke til kommentar
JGR Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Har prøvd å slette diverse codec pakker som AC3 filter, DivX, Xvid... Har ikke peiling om det er de jeg skal slette men prøvde, og det fungerer fremdeles ikke Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det var en jævelig stor codec pakke som jeg installerte... Var nesten på 50mb, men kan ikke huske hva den het. Er på jobb nå og får ikke sjekket det heller. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det var en jævelig stor codec pakke som jeg installerte... Var nesten på 50mb, men kan ikke huske hva den het. Er på jobb nå og får ikke sjekket det heller. 5465260[/snapback] Jeg må le om det er Nimo Personlig er jeg litt skeptisk til slike store codec-pakker, er mye tull med det synes jeg. AtW Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Ja, jeg er helt enig, derfor fikk jeg den fjernet siden pakka lagde bare krøll for meg. Fra nå av skal jeg kun installere småe pakker Lenke til kommentar
JGR Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Har slettet alt jeg kommer over av codecs, men det fungerer ikke. Prøvde også å sette kortet i ett annet spor, men det hjalp heller ingen ting. Kan det ha noe med at windows har funnet ut at jeg ikke har ekte xp? Eller skal jeg oppdatere BIOS? Hjelp! Lenke til kommentar
Stianrau Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Heisan Kan noen hjelpe meg med dette : Jeg har det extreme music kortet, har hatt det noen måneder nå. En gang i blant når jeg har slått på pcen så er lyden helt merkelig, det eneste som du kan høre er diskanten i sanger, nesten som når man har "sprengt" en høyttaler. har prøvd både headsett og spk. Hvis jeg starter maskin på nytt så blir lyden normal igjen. Det hender at den trenger et par restarter også. Er dette et driverproblem, eller bør jeg returnere kortet og få meg et nytt (garanti)? p.s veldig irriterende å må starte pcen om igjen for at lyden skal virke Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det der høres ut som en garanti sak. Har du lastet inn siste driveren? Lenke til kommentar
Stianrau Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Nei, jeg har bare brukt de driverene som fulgte med på cd´en. Skal ta en test med de nye driverne Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Gjør det du, kanskje det blir bedre. Hvis det ikke ordner seg, kan du prøve å installere windows på nytt hvis det er lenge siden du har gjort det. Siste utvei er å sende kortet tilbake til der hvor du har kjøpt det. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg har også extreme music kortet og her om dagen fikk jeg plutselig bare lyd i den ene høytaleren. Alt av balanse instillinger i OS og programmet jeg brukte stod balansert. Heldigvis ordnet det seg etter om omstart. Angående codec pack så bruker jeg K-Lite Codec Pack og har aldri opplevd problemer med den som jeg har registrert. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) ace mega codecs pack er også å anbefale edit: he he du under, bare du ikke innstalerer divx codecser eller lignede pleier det å funke bra Endret 19. januar 2006 av MAXILA Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 ace mega codecs pack er også å anbefale 5465614[/snapback] Det var den codec pakka som fucka opp alt hos meg Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Dere trenger bare ffdshow, Xvid og DivX3 og en god spiller. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det er nå en sannhet med visse modifikasjoner.. Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Mine erfaringer med codec-pakker er også at de som regel fcuker opp systemet. Da er det, imho, bedre å installere én og én codec alt ettersom du trenger de, og/eller kjøre VLC media player. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Vel, nå har jeg også prøvd å oppdatere BIOS, til ingen nytte. Alle forslag mottas mer enn gjerne! Når jeg går på Min datamaskin -> egenskaper -> maskinvare -> enhetsbehandling -> Lydkontroller for mutimedia (altså lydkortet) står det "Driverne for denne enheten er ikke innstallert. (kode 28) KLikk Installer driver på nytt for å installere driverne for denne enheten på nytt." Når jeg gjør det står det "Det oppstod et problem under installasjonen av denne maskinvaren. Ugyldig data." Hva skal jeg gjøre?? Begynner og bli lei her nå Endret 19. januar 2006 av Xerocomus Lenke til kommentar
enl Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Vet at en del NF4-kort har hatt trøbbel med X-Fi, og at det skulle greie seg med en BIOS-oppgradering for å få fikset det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå