Inaktiv bruker 2 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Har et kort spm. Har x-fi kortene sånn gameport inngang? Den store med flere pins i? Har en gammel microsoft joystick som var rimelig dyr og har lyst å bruke den. Det er en gameport right? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Er det noen som vet om det er to RCA _utganger_ på frontpanelet? Slik at man kan koble lydkortet til forsterkeren via en hann-hann RCA kabel? Eller er det bare RCA-innganger? Er det noen forskjell på kvaliteten med disse: minijack -> RCA-hann VS RCA-hann -> RCA-hann Takk for svar 5447762[/snapback] Tviler litt på at det er noen stor forskjell siden de aller fleste lydkort og lydsystemer bruker minijack. Hvor får man kjøpt sånn ekstrautstyr til X-Fi kortene, har kjøpt extremmusic og da følger det ikke med sånne spesielle minijack slik at jeg kan få 7.1 surround osv..? Endret 17. januar 2006 av andrull Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Har et kort spm. Har x-fi kortene sånn gameport inngang? Den store med flere pins i? Har en gammel microsoft joystick som var rimelig dyr og har lyst å bruke den. Det er en gameport right? 5448140[/snapback] Ja, ser sånn ut Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Hvor får man kjøpt sånn ekstrautstyr til X-Fi kortene, har kjøpt extremmusic og da følger det ikke med sånne spesielle minijack slik at jeg kan få 7.1 surround osv..? 5451948[/snapback] Hos Creative sin egen webshop f.eks.?? Hva med denne lille dingsen (Creative Digital I/O module)? Endret 17. januar 2006 av Krapfoss Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Har et kort spm. Har x-fi kortene sånn gameport inngang? Den store med flere pins i? Har en gammel microsoft joystick som var rimelig dyr og har lyst å bruke den. Det er en gameport right? 5448140[/snapback] Nei, de har nok ikke det... De fleste hovedkort har tatt over den oppgaven nå, da.... Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Har et kort spm. Har x-fi kortene sånn gameport inngang? Den store med flere pins i? Har en gammel microsoft joystick som var rimelig dyr og har lyst å bruke den. Det er en gameport right? 5448140[/snapback] Ja, ser sånn ut 5452149[/snapback] Fatal1ty kortet har det iallfall ikke. Det du ser på bildet er en sak en bruker for å koble til inn og utganger eller noe. Det er ialle fall ikke gameport. Forvell til min gode gamle CH Flightstick. Men du får kjøpt USB->gamport adaptere. Eventuelt PCI-gamport kontroller. Vet ikke hvordan det vil fønke med enda ett billig lydkort i maskinen som har gameport. edit:heter gameport Endret 17. januar 2006 av SuperFly Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Fatal1ty kortet har det iallfall ikke. Det du ser på bildet er en sak en bruker for å koble til inn og utganger eller noe. Det er ialle fall ikke gameport. 5452319[/snapback] Regner med at den porten er til å koble til den eksterne boksen som følger med som standard på den dyreste X-Fi modellen. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Jepp, en gameport har vel 15 pins, ser ut som X-Fi har mange fler. Noen som vet om man får tak i en USB -> gamport eller noe sånt i norge? Lenke til kommentar
enl Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 De fleste hovedkort har i dag en gameport integrert, og det funker som regel fint å deaktivere det integrerte lydkortet og bare bruke spillporten også. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 De fleste hovedkort har i dag en gameport integrert, og det funker som regel fint å deaktivere det integrerte lydkortet og bare bruke spillporten også. 5452501[/snapback] Jeg er ikke helt enig i det. Synes flere og flere hovedkort kommer uten mulighet for å koble til gameport. Men har du det så er jo problemet løst. Det jeg tenkte på med deaktivering var om du kjøpte ett til PCI lydkort som hadde integrert game kontroller. Ikke sikkert du kan deaktivere lyden der og kun bruke gamekontrolleren. Jeg har sett en plass hvor de har usb->gamport skal se om jeg finner linken. Lenke til kommentar
enl Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 De fleste hovedkort har i dag en gameport integrert, og det funker som regel fint å deaktivere det integrerte lydkortet og bare bruke spillporten også. 5452501[/snapback] Jeg er ikke helt enig i det. Synes flere og flere hovedkort kommer uten mulighet for å koble til gameport. Men har du det så er jo problemet løst. Det jeg tenkte på med deaktivering var om du kjøpte ett til PCI lydkort som hadde integrert game kontroller. Ikke sikkert du kan deaktivere lyden der og kun bruke gamekontrolleren. Jeg har sett en plass hvor de har usb->gamport skal se om jeg finner linken. 5452602[/snapback] Fant et produkt som kan funke, men siden er ikke norsk desverre. USB to Game Port Adapter by RockFire Den finnes i allefall. Sikkert en sjappe et sted som fører noe slikt Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Hum. Trodde jeg hadde lagt linken i favoritter hjemme. Men fant den ikke . Var ei ganske "hubba" side og den kosta over 200 kr. Så kanjse denne er bedre uansett? http://www.clasohlson.no/?AFP=store/fs_mm....28&IsCampaign=N 179,- Endret 17. januar 2006 av SuperFly Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg sliter med å få opp mode switch vinduene... Noen som kan hjelpe meg her. http://www.xbitlabs.com/articles/multimedi...ster-xfi_7.html Det er de jeg mener. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg sliter med å få opp mode switch vinduene... Noen som kan hjelpe meg her. http://www.xbitlabs.com/articles/multimedi...ster-xfi_7.html Det er de jeg mener. 5455794[/snapback] Er det bare dette du mener?Installert hele rukkelet til kortet? Alternativ kan du bare velge "Creative Mode Switcher" som også ligger under "Sound Blaster X-Fi" Ser det annerledes ut en bildene på xbitlabs, velg mode nede til venstre (3 modes å velge mellom) Endret 17. januar 2006 av SuperFly Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg har kun creative audio console og media sorce... Resten har jeg ikke fått installert siden cd'en ville ikke funke... hva annet kan jeg gjøre? Edit: Avinstallerte en codec pack og da funka plutselig alt. Det var codec packen som ødela alt. Men da prøver jeg videre, hvis det ikke går så kommer jeg tilbake, hehe. Endret 17. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hvis ikke kan jeg alltid lage iso eller noe av cd'en Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Takk for tilbudet, men cd'en funka nå. Har ikke installert programmene ennå. Det var bare noen codec som fucka opp alt. Sletta masse rart istad, men de var ikke årsaken. Glad for at jeg fant problemet. Edit: Klarte å fikse det med mode switch. Takk for hjelpen. Endret 17. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
JGR Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har fått lydkortet nå Men har et problem, når jeg skal kjøre instalasjon av driverne kommer det en error: InstallShield Wizard Setup has experienced an error. Please do following: - Close any running programs. - Empty your temporary folder - Check your Internet connection (Internet-based Setups) Then try to run the Setup again. Error code: -6003 Har prøvd og lukke alle programmene, og internet koblingen er i orden. Når det kommer til at jeg skal tømme den mappa, har jeg ikke peiling... Hva skal jeg gjøre? Denne errorn kom også etter at jeg hadde lastet ned driverne fra nettet. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg hadde samme problemet da jeg skulle installere driveren, men da slettet jeg en codec pakke, og vips så ble alt bra igjen. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hvilken codec pakke? Trykka et par ganger på "ok" og etter en stund sto det at instalasjonen var fullført og jeg måtte restarte maskinen. Jeg gjorde det, men det fungerte fremdeles ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå