DJMartin Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Er det noen som vet hvordan dette funker til dj-bruk... En sang i hodetelefonene og en i høyttalerne. Og den 26 pin`n, hva kobler man til den, så den elite pro. Men da får man jo kortet og hele shiten. Kan man f. eks. koble til en splitter til aux, midi osv? Noe i samme gata som dette: Endret 7. januar 2006 av DJMartin Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Er det noen som vet hvordan dette funker til dj-bruk... En sang i hodetelefonene og en i høyttalerne. Og den 26 pin`n, hva kobler man til den, så den elite pro. Men da får man jo kortet og hele shiten. Kan man f. eks. koble til en splitter til aux, midi osv? Noe i samme gata som dette: 5397060[/snapback] Enkleste er å bruke et gammelt lydkort (eller det innebygde om du har det) til bruk for lyd til hodetelefonene. Du kan f.eks. bruke Mixxx. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ja så faktisk ikke værst ut det Mixxx. Men hadde PCDJ i tankene, med en DAC-2 controller. Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Litt av problemet er også at mainstream-markedet er 'tonedøve' kjøpere av VG-listemusikk som avspiller musikken på dårlige anlegg. På slik musikk/utstyr står ikke detaljrikdomen og dynamikken i fokus og folk tenker ikke over det. Men putter man en slik CD i et bra hifi-anlegg tror man det er noe galt (noe det for så vidt også er).Etter man begynte å laste ned store mengder MP3 har desverre kvalitet måtte vike for kvantitet og vi graver oss desverre ned i en ond spiral.. 4791021[/snapback] Så lenge disse "tonedøve" er fornøyde og nyter det de hører på er ikke dette en ond spiral. Vedder på at jeg, som sitter på 600 kroners surround høyttalere nyter musikken enn èn pirkete entusiast med utstyr til 3 tusen kroner, som ikke orker tanken på at det finnes noe bedre der ute enn det han har Har intergrert lydkort selv, og creative surround høyttalere. Må si meg såpass fornøyd at jeg ikke orker å kjøpe et separat lydkort, selv om jeg skal kjøpe meg en ny pc, og pengene ikke har altfor mye å si. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Litt av problemet er også at mainstream-markedet er 'tonedøve' kjøpere av VG-listemusikk som avspiller musikken på dårlige anlegg. På slik musikk/utstyr står ikke detaljrikdomen og dynamikken i fokus og folk tenker ikke over det. Men putter man en slik CD i et bra hifi-anlegg tror man det er noe galt (noe det for så vidt også er).Etter man begynte å laste ned store mengder MP3 har desverre kvalitet måtte vike for kvantitet og vi graver oss desverre ned i en ond spiral.. 4791021[/snapback] Så lenge disse "tonedøve" er fornøyde og nyter det de hører på er ikke dette en ond spiral. Vedder på at jeg, som sitter på 600 kroners surround høyttalere nyter musikken enn èn pirkete entusiast med utstyr til 3 tusen kroner, som ikke orker tanken på at det finnes noe bedre der ute enn det han har 5398381[/snapback] Godt sagt! For de som har forstått at musikk er mer enn bare lyd.... Lenke til kommentar
radiated Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Trn100: Så konklusjonen er at jo mer du liker musikk, jo dårligere anlegg har du? OK, det finnes overfladiske folk som aldri går på konsert og som bare hører på tre CDer på sitt fantastiske anlegg til 100000 kr, men nå skjærer du alle over en kam. Og folk er ikke tonedøve, men i mange tilfeller vet de ikke hva de går glipp av. Moderne CDer produseres for å spilles svakt på radio mens en kjører bil, noe som er veldig synd for dynamikken. For at noe skal virke sterkt, må en ha med noe svakt til sammenlikning og omvendt. Alt annet er kjedelig, ihvertfall hvis du har hørt musikken før produsentene har kjørt den gjennom alle de "fantastiske" lydboksene sine. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 finnes det egenlig musikk som er bra nokk til disse supperanlegene. jeg er sikker på at bare man betaler nokk så er det ikke noe foskjell på musikk spilt på pc-hytelere ( med tilhørende anlegg) i forhold til de dyre anlegne som noen kjøper kun beregnet musikk avspilig. hvorfor skal dere ha så dyrt anlegg når cdene der spiller av ikke gjør det retferdig ? er det bare for å vite at det er så bra ? jeg lagget en favorit cd til broren min en gang ved å hente sanger fra alle cdene han hadde. han syntes at lyden var blir bedre på de ny cden Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Var vel ikke jeg som skar alle over en kam, men en annen herværende som i sin orgasme over kvaliteten på eget lydanlegg bestemte seg for at VG lista og musikk ikke har med lyd å gjøre.... Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Men uansett Komplett har X-Fi Fatal1ty på tilbud denne uken. Før: 1.999,- | NÅ: 1.695,- Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Var vel ikke jeg som skar alle over en kam, men en annen herværende som i sin orgasme over kvaliteten på eget lydanlegg bestemte seg for at VG lista og musikk ikke har med lyd å gjøre.... 5399355[/snapback] Hehe, det var meg det Jeg har ikke anlegg i High-end klassen, men det er et faktum at mye av musikken som produseres idag har en dårligere lydkvalitet enn tidligere. Som radiated nevnte produseres mye av mainstream-musikken idag slik at det tilsynelatende skal høre 'bra' ut på en ghettoblaster på rommet til tenåringsungdom. Dynamikkområdet forvrenges og det høres rett og slett ikke bra ut på et bra anlegg hvor detaljrikdomen er god. Lydkvalitetsmessig er det dermed et tap at vi henter ned mye MP3 med dårlig bitrate som vi i tillegg hører på med billig utstyr. Det er ikke tvil om at et anlegg med gode komponenter reproduserer lyden bedre enn ett av plast til 600 spenn. Det er selvfølgelig en grense hvor pris/ytelse ikke lenger står i forhold, men superentusiastene lever uansett sitt eget liv i high-end segmentet. For å sette ting litt på spissen så mener du at man ikke hører forskjell på en film i THX sal på kino vs TV'n i stua?? Et integrert lydkort kan sikkert gi mange en god nok lydopplevelse i spillsammenheng, men hører du ikke forskjell på det integrerte kontra f.eks et X-FI kort.. ja da er man jaggu tonedøv! Jeg kjøpte ExtremeMusic kortet da jeg ønsket lyden og ikke alt styret med fjernkontrol og tilkoblingsmuligheter. Jeg mener X-FI er verdt hver krone, forskjellen var enorm fra mitt Audigy LS kort, som igjen var bedre enn det intgrert på mitt nforce2 HK. I tillegg har Creative lagt nivået såpass høyt at levetiden på kortet sansynligvis blir lang, mye lengre enn f.eks skjermkort som folk betaler fire og fem ganger mer for. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det er ikke tvil om at et anlegg med gode komponenter reproduserer lyden bedre enn ett av plast til 600 spenn. Det er selvfølgelig en grense hvor pris/ytelse ikke lenger står i forhold, men superentusiastene lever uansett sitt eget liv i high-end segmentet. For å sette ting litt på spissen så mener du at man ikke hører forskjell på en film i THX sal på kino vs TV'n i stua?? Ja, og de verste high-end gutta drar det jo gjerne i motsatt retning igjen (til mer urealistisk gjenngivelse) med feks rørforsterkere og slikt. AtW Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Vel, jeg tok meg faktisk bryet med å teste mitt gamle Audigy 2 Player mot det nye X-Fi XM. Forskjellen er der, men den er ikke kjempestor. Testet kun med spill og headset (Sennheiser 595 - koster 1600 på Hifi-Klubben til info) - er det som gjelder. Testet: Battlefield 2 CoD 2 WoW Det er en liten forskjell, men den er ikke stor. Ørlitt skarpere lyd, og litt bedre lydbilde/romklang. Størst forskjell er det i Battlefield 2, når man skrur på "X-Fi" modus i driverne. Men igjen, her snakker en om små nyanser. Posisjonering og retningsbestemmelse av lyd er omtrent akkurat den samme. I Cod2 er det minimal forbedring. Mens i WoW er det ganske artig å skru på SVM-funksjonen (SmartVolume-ting) som demper noen lyder og forsterker andre. Gav en enorm bra romfølelse og lyd-"atmosfære" noen steder, men det ble etterhvert bare slitsomt. Det å forvente seg en revolusjonerende bedre lyd om en oppgraderer fra Audigy 2 til X-Fi kan du egentlig bare glemme. Har du plasthøyttalere til under 1000 kr er det ikke vits i en gang å tenke på det. Uansett er både Audigy 2 og X-Fi milevis bedre enn on-board Realtek ALC850... Endret 11. januar 2006 av Krapfoss Lenke til kommentar
JGR Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Siden Komplett har Fatal1ty på ukens tilbud blir det nok et slikt på meg Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg fikk mitt X-Fi kort på døren i dag, billigste type, og er overbevist at dette lydkortet kommer til å legge mere press på spillprodusentene til å virkelig legge seg i selen når det kommer til lydeffekter. Heldigvis har utviklerne bak Battlefield 2 gjort ekstreme tiltak på lydfronten, og jeg føler faktisk at kortet var verdt prisen. Ikke sikkert at De som sitter med Audigy kort bytter med det samme, men til de som sitter med onboard kort, er det ikke tvil at de ekstra kronene som X-Fi koster er vel anvendte penger. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Jeg fikk mitt X-Fi kort på døren i dag, billigste type, og er overbevist at dette lydkortet kommer til å legge mere press på spillprodusentene til å virkelig legge seg i selen når det kommer til lydeffekter.Heldigvis har utviklerne bak Battlefield 2 gjort ekstreme tiltak på lydfronten, og jeg føler faktisk at kortet var verdt prisen. Ikke sikkert at De som sitter med Audigy kort bytter med det samme, men til de som sitter med onboard kort, er det ikke tvil at de ekstra kronene som X-Fi koster er vel anvendte penger. 5421011[/snapback] Ekstreme og ekstreme... De har i hvertfall gjort noe, selv om forbedringen ikke er så hørbar som mange skal ha det til. Bare så synd at de ikke gjorde seg litt mer flid med resten av Battlefield 2 spillet :!: For dere som har onboard lyd og helt normale PC-høyttalere eller headsett til 500-600 kr, dere kommer like langt med et Audigy 2 til 300 kr Endret 11. januar 2006 av Krapfoss Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg fikk mitt X-Fi kort på døren i dag, billigste type, og er overbevist at dette lydkortet kommer til å legge mere press på spillprodusentene til å virkelig legge seg i selen når det kommer til lydeffekter.Heldigvis har utviklerne bak Battlefield 2 gjort ekstreme tiltak på lydfronten, og jeg føler faktisk at kortet var verdt prisen. Ikke sikkert at De som sitter med Audigy kort bytter med det samme, men til de som sitter med onboard kort, er det ikke tvil at de ekstra kronene som X-Fi koster er vel anvendte penger. 5421011[/snapback] Enig Jeg tror ikke det er så veldig mye forskjell på Audigy 4 og X-Fi for øyeblikket. Men det blir nok annerledes senere når spill kommer med EAX 5 og blir mere rettet mot X-Fi Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Fy søren X-Fi er mye bedre enn det innebygde lydkortet i Nforce4 kortene! Vell det blir som å sammenligne 2.1 mot 5/7.1, med inntergret fikk du lyd i bakhøytalerne men dise var preget av svak og uklar lyd (spesielt i BF2). Og du får da også selvfølgelig mye klarere lyd. Til og med headsettet blr boostet litt opp med den GENIALE programmvaren til X-Fi+ masse calibrerings snacks. Hører mye flere lyder enn før. X-Fi støtter vell opp til 128 elns? mens Det intergrete ikke har 24 engang. Du mister også mye EAX. I Quake4 hørte jeg faktisk at strog "snakket" med hverandre noe jeg fkatisk ikke hadde fått med meg, og de aller fleste geværene høre andreledes ut med X-Fi. Selv med hodetellefoner har du nytte av X-FI siden de kan oppmikse surround på stereo. Dette syntes jeg ikke funket så veldig bra med stereo høytalere men med headsett funket det faktisk svært tilfredstillende (Langt ifra orgentlig 5.1, men det er jo ikke til å unngå). Bassen ble dypere, og mer "korrekt". 24 bit chrystaliser fikk også bassen til å bli mer dyp og "skarp". De fikk blåste rett og slett nytt liv inn i headsettet. (merket ikke forskjell på klarheten på headsettet, fra intergret og X-FI). Har du Intergret anbefales det uansett høytalere du har. Du får en annen opplevelse (pga fler lyder osv..) Men hvis du har et bra annlegg på 5.1 er det nærmest "nirvana". :!: Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Fy søren X-Fi er mye bedre enn det innebygde lydkortet i Nforce4 kortene! Vell det blir som å sammenligne 2.1 mot 5/7.1, med inntergret fikk du lyd i bakhøytalerne men dise var preget av svak og uklar lyd (spesielt i BF2). Og du får da også selvfølgelig mye klarere lyd. Til og med headsettet blr boostet litt opp med den GENIALE programmvaren til X-Fi+ masse calibrerings snacks. Hører mye flere lyder enn før. X-Fi støtter vell opp til 128 elns? mens Det intergrete ikke har 24 engang. Du mister også mye EAX. I Quake4 hørte jeg faktisk at strog "snakket" med hverandre noe jeg fkatisk ikke hadde fått med meg, og de aller fleste geværene høre andreledes ut med X-Fi. Selv med hodetellefoner har du nytte av X-FI siden de kan oppmikse surround på stereo. Dette syntes jeg ikke funket så veldig bra med stereo høytalere men med headsett funket det faktisk svært tilfredstillende (Langt ifra orgentlig 5.1, men det er jo ikke til å unngå). Bassen ble dypere, og mer "korrekt". 24 bit chrystaliser fikk også bassen til å bli mer dyp og "skarp". De fikk blåste rett og slett nytt liv inn i headsettet. (merket ikke forskjell på klarheten på headsettet, fra intergret og X-FI). Har du Intergret anbefales det uansett høytalere du har. Du får en annen opplevelse (pga fler lyder osv..) Men hvis du har et bra annlegg på 5.1 er det nærmest "nirvana". :!: Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Sitter på Sennheiser HD650 og Rega Ear forsterker... Har Audigy2 nå, og gnir i hendene etter X-FI.. Er det verdt det? Forskjellen burde være hørbar med oppsettet jeg har..? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Sitter på Sennheiser HD650 og Rega Ear forsterker... Har Audigy2 nå, og gnir i hendene etter X-FI.. Er det verdt det? Forskjellen burde være hørbar med oppsettet jeg har..? 5421700[/snapback] Hva er du mest opptatt av? Spill eller musikk? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå