trn100 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) F.eks. på Komplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304818&cks=SER til 30 kroner... Edit (Igjen!): Forutsetter selvsagt at man har egen volumkontroll på høytalerene! Endret 3. januar 2006 av trn100 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Hvis man også trenger en mic utgang hjelper det ikke med bare headset utgang på høyttaler tingen... I alle fall ikke for meg Eller er det også en mic utgang der? 5377235[/snapback] Den kan da bare stå plugget inn, jeg mener, man driver ikke og bytter mellom 2 forskjellige mikrofoner?? Brukte en slik 1-2 minijack overgang før. Det anbefales IKKE. Spesielt siden headsettet gir en slags feedback til høyttalerne som resulterer i dårlig lyd. Det endte opp med at jeg måtte enten skru av høyttalerne når jeg brukte headset, eller nappe ut headsettet av en forlengerkabel så jeg slapp krabbe under bordet når jeg brukte høyttalerene. Endret 3. januar 2006 av Krapfoss Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Brukte en slik 1-2 minijack overgang før. Det anbefales IKKE. Spesielt siden headsettet gir en slags feedback til høyttalerne som resulterer i dårlig lyd. Det endte opp med at jeg måtte enten skru av høyttalerne når jeg brukte headset, eller nappe ut headsettet av en forlengerkabel så jeg slapp krabbe under bordet når jeg brukte høyttalerene. Har aldri hatt noe problem med dette, og normalt bruker man jo uansett enten eller og ikke både og?? I den gamle PC'en hadde jeg et Audigy ZS lydkort og Creative 5.1 høytalere med separat volumkontroll/AV-På bryter samt et Sennheiser headsett. Både headsett og høytalere var plugget inn bak på lydkortet med et 1-2 minijack adapter. Når jeg brukte headsettet slo jeg selvsagt av høytalerene og når jeg brukte høytalerene la jeg bare bort headsettet... Hva som menes med "dårlig lyd" er en annen sak.... Er man ekte "feinsmecker" er vel hverken Creative eller Sennheiser eller MP3/PC for den saks skyld det optimale når det gjelder musikk Lenke til kommentar
Avean Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Har X-Fi Elite Pro til over 3000 kroner Folka bak disken så rart på meg når jeg kjøpte ett så dyrt lydkort men fy faen for ett lydkort da . En ting at man hører ufattelig mer detaljer i spill som Battlefield 2 og da mener jeg VELDIG mange detaljer som blant annet dyre og naturliv generellt, noe jeg ikke trodde eksistert som lydkilder i Battlefield 2 før med mitt gamle Audigy 2 kort, men jeg hører også klare forskjeller bare ved å høre på MP3 samlingen min . Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Med et så bra lydkort, og en grei pc mikrofon, vil det være muig å mekke "Ok" låter?Synge inn ting altså? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Det finnes nok mange bedre kort til akkurat det, og ikke minst billigere. Lager du en ny tråd her er det nok flere som kan svare på bedre kort. EDIT: Jeg ser nå at du har skrevet "pc-mikrofon". Dersom du skal bruke en slik tror jeg ikke det har noe særlig å si hvilket lydkort du bruker da de fleste er i ganske dårlig kvalitet. EDIT2: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=518575 Endret 4. januar 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Har aldri hatt noe problem med dette, og normalt bruker man jo uansett enten eller og ikke både og?? ... Hva som menes med "dårlig lyd" er en annen sak.... Er man ekte "feinsmecker" er vel hverken Creative eller Sennheiser eller MP3/PC for den saks skyld det optimale når det gjelder musikk 5380607[/snapback] Prøv og nappe ut headsettet når du spiller musikk eller spiller på PC'en. Det var slik jeg oppdaget den faktisk enorme forskjellen. Og vi snakker ikke slik flisespikkeri på lydkvalitiet som f.eks. når man krangler om ogg vs mp3, det var mer som at bassen ble borte og en fikk tunnell-lyd (husker ikke helt). Endret 4. januar 2006 av Krapfoss Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Har X-Fi Elite Pro til over 3000 kroner Folka bak disken så rart på meg når jeg kjøpte ett så dyrt lydkort men fy faen for ett lydkort da . En ting at man hører ufattelig mer detaljer i spill som Battlefield 2 og da mener jeg VELDIG mange detaljer som blant annet dyre og naturliv generellt, noe jeg ikke trodde eksistert som lydkilder i Battlefield 2 før med mitt gamle Audigy 2 kort, men jeg hører også klare forskjeller bare ved å høre på MP3 samlingen min . 5380719[/snapback] Syke syke mann :!: Men faktisk er Elite Pro utgaven det eneste kortet i X-Fi serien som har andre DAC'er enn de andre 3 modellene, derfor har den b.la. et mye bedre signal/støy forhold. DAC'ene er såpass bra at de kan brukes til "proff"-bruk. Ikke rart du hører stor forskjell. Xtreme Music, Platinum og Fatal1ty-utgavene er samme kortet, bare at du får med mer stæsj jo mer du betaler (ram, bay, fjernkontroll osv..). Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Har X-Fi Elite Pro til over 3000 kroner Folka bak disken så rart på meg når jeg kjøpte ett så dyrt lydkort men fy faen for ett lydkort da . En ting at man hører ufattelig mer detaljer i spill som Battlefield 2 og da mener jeg VELDIG mange detaljer som blant annet dyre og naturliv generellt, noe jeg ikke trodde eksistert som lydkilder i Battlefield 2 før med mitt gamle Audigy 2 kort, men jeg hører også klare forskjeller bare ved å høre på MP3 samlingen min . 5380719[/snapback] Merkelig...... Jeg hører også ett rikt dyreliv i battlefield 2 med audigy 4 pro!! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 det virker som mang lyd/musikk entuaster har bestem seg kun for at bestemt merke når det gjelder lydkort og når dette "dårlige merke" i dems øyne blir dyr og har god kvalitet så er det plutselg for dyrt igjen . man kan bli foriret av mindre. har de egentlig prøvd andre lydkort ? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Alt til sitt bruk. Ville f.eks. aldri ha stappet et Creative kort i en HTPC. X-Fi er som jeg ser det, det naturlige valget for spillfreaks siden det har best støtte for EAX-versjon ditt og datt. Til film/HTPC hadde jeg heller kjøpt et M-Audio Revolution 7.1. Og til produksjon av musikk er det mange bedre alternativ enn Creative. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 så det er ikke nøvendigvis p.g.a lydkvaliteten dere velger andre merker enn creative , men av andre årsaker også ? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 så det er ikke nøvendigvis p.g.a lydkvaliteten dere velger andre merker enn creative , men av andre årsaker også ? 5390754[/snapback] Mange selvutnevnte "proffer" velger (ennå) bort creative fordi det hadde et nokså dårlig rykte før da det gjaldt annet enn spill-lyd. Men med SB Elite Pro så har Creative fått istand et super-kort med meget bra pris/kvalitet forhold. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 så det er ikke nøvendigvis p.g.a lydkvaliteten dere velger andre merker enn creative , men av andre årsaker også ? 5390754[/snapback] Pris, brukervennlighet (Creative drivere), connectivity (digitale utganger) er tre sterke grunner til å heller plukke opp et annet merke. Og for min del også et personlig hat mot Creative Det eneste fordelene jeg ser i X-FI for min del er EAX5 og x-ram, og disse er ikke verd et par tusen mer enn et helt normalt kort med TOS-LINK. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 så det er ikke nøvendigvis p.g.a lydkvaliteten dere velger andre merker enn creative , men av andre årsaker også ? 5390754[/snapback] Og for min del også et personlig hat mot Creative 5391470[/snapback] der har vi det, et personlig hat... Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hvor i X-Fi driverne konfigurerer man mikrofonen? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har bestandig hadt creative sine lydkort i pcen minn. I den jeg har nå er det det andre kortet jeg bruker ( fordi de holder en stund) ritignok ikke det siste som de har laget heller jeg i ferd med å utvikle et hate forhold til de som absolut skal velge bort lydkort fra creative. skjermkort fra den kanten har jeg ikke pøvd og det er lite trolig at jeg kommer til å bruke skj.kort fra dem . Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) En ting skal i allefall Creative ha, de har skaffet seg en posisjon som leverandør av lyd som få andre.... For de få av oss som fremdeles bruker Windows er Creative virkelig "Plug & Play" og støttes bedre av Microsoft enn noen andre.... Gidder man ikke å innstallere Creatives drivere funker deres HW med MS stort sett uansett.... Mistenker at dette for noen er i ferd med å bli noe ala MS vs Linux.... Creative er på en måte som Matrox.... De har vært med helt fra starten, en start kanskje de fleste av dere kanskje ikke engang husker annet enn gjennom mammas navle... Er på ingen måte tilhenger av Microsoft heller, men må innrømme at jeg bruker MS produkter.... Matrox har heller ikke ord på seg for å yte optimalt i programmer hvor blod og gørr står i fokus, på samme måte som Creative aldri vil bli en lydfantasts første valg.... Jeg for min del trives svært godt med begge disse.... Er vel med andre ord en smakssak....?! Endret 6. januar 2006 av trn100 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Har kjøpt Fata1ty-kortet. Skal jeg bare koble strømmen på I/O brønnen, eller skal jeg koble til strøm både på I/O og selve lydkortet? Står dårlig forklart synes jeg... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Holder med en kabel til IO panelet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå