Geir M Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Det ser fristende ut, men hvorfor oppkalle et av kortene etter en mentalt tilbakstående, innbilsk fjortiss? Jeg tror dette vil kremme bort de som ikke snakker l33t, spiller Counterstrike eller bruker atskillige timer på å sende inn tekstmeldinger på sms-tv for løsmiddelskadet ungdom. Det hadde også vært fint med drivere til Linux. Audigy er veldig godt støttet i ALSA, men jeg regner med at emu10k1-driveren ikke vil fungere med en ny generasjon dsp'er. 4727345[/snapback] Mentalt tilbakestående, innbilsk fjortiss? Han er 24 år tror jeg. Han har blitt verdens beste i utrolig mange forskjellige fps spill og vant for ikke så lenge siden en PK turnering , der førstepremien var på 150000 $. I tillegg håver han inn penger på fatal1ty merket sitt. Å kalle han mentalt tilbakestående fordi han har holdt seg til et nick som han valgte i veldig ung alder og bare fordi han er best i dataspill og ikke i en annen sport, blir så utrolig latterlig. skjerp deg Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Lurer litt på om jeg skal få tak i meg et av disse x-fi kortene. Lønner det seg og betale 300kr ekstra for et Fatal1ty kort? 5340053[/snapback] Vet ikke helt hva som er vitsen med det jeg... Men hvis du ser bort i fra det, så anbefaler HW.no at du kjøper X-Fi XtremeMusic som et billigere alternativ (noe jeg tenker på selv hele tiden) om du er en gamer. Det har de samme egensakpene, bortsett fra minnet og det panelet foran pluss kontrollen. Jeg siterer det HW har skrevet: ''Et billigere alternativ er Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic. Dette kortet har mange av de samme egenskapene. Blant annet er det akkurat samme prosessoren som sitter på dette kortet. Forskjellen ligger i at Fatal1ty-versjonen har en egen front med diverse tilkoblinger, fjernkontroll og 64 MB XRAM på selve lydkortet. Dagens spill skal ikke greie å utnytte det ekstra minnet, men det er nok bare et spørsmål om tid.'' Legg også merke til det med minnet til slutt der da. Endret 26. desember 2005 av onyX Lenke til kommentar
JGR Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Får man mic i front med xtrememusic? Hvis ikke må jeg vel kjøpe et med et slikt frontpanel, altså platinum eller fatal1ty. Jeg gidder ikke betale bare for navnet + ekstra ram som jeg ikke har bruk for, derfor blir det nok platinum. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 "1400,-? Hvor får man kjøpt det for 1400,-? På prisguiden står det 1839,- som billigste" Jeg hadde bestilt kortet fra datakjeden og og ringte inn 2 dager etterpå så hadde de fått inn kortet men så hadde tullingene åpnet pakket og prøvd/brukt kortet.så jeg forlangte at jeg skulle ha avslag i prisen så da fikk jeg det for 1400-, Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Får man mic i front med xtrememusic? Hvis ikke må jeg vel kjøpe et med et slikt frontpanel, altså platinum eller fatal1ty. Jeg gidder ikke betale bare for navnet + ekstra ram som jeg ikke har bruk for, derfor blir det nok platinum. 5340311[/snapback] XtremeMusic er kun kort uten I/O panel og fjernkontroll. Altså helt plain utførelse. Ønsker man mulighet for å f.eks koble til stereoanlegg når man ser film og bruker headset på spill bør man gå opp på platinum evt fatal1ty som har tilkoblinger til dette. Alternativet blir å fly bak pc'n å bytte plugg i tide og utide. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Da blir det nok Platinum på meg. Eller lønner det seg å kjøpe Fatel1ty? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Noen som veit hvilken plu in jeg kan bruke f.eks for og bruke komtrollen som følger med X-Fi Fatal1ty? Kjøpte meg denne nettopp og er stor fornøyd. Lurte bare på det som jeg skrev over her Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Jeg vil anbefale X-Fi Fatal1ty til alle der ute som liker at det skal komme pen, ren lyd ut av høytallerene sine. Har sittet nå og testet mitt kort på Z-2200 høytallere fra logitech og er imponert til de grader. Hører på Robbi Williams nyeste Cd der det er mye gitar spilling, piano, gode instrumenter med andre ord Å jeg hører ting jeg før ikke har hørt. Det er en fryd! Dette er mp3 filer siden jeg har ripet dem. Lyder er av topp kvalitet! Du får muligheten til mye forskjellig noe er blant annet 24-bit dekoderen som gjør lyden mer klar (krystal klar som Creative selv sier) Å det funker utrolig bra! Fyrte av et skudd i Bf2 og skvatt siden lyden var så ren og kraftig hehe Sånt er gøy!!! I spill, etter min smak litt uvant men fantastisk. Hører i Bf2 når fienden kryper bak deg, skuddene flyr i lufta og treffer trær osv. Er enormt! Jeg er veldig kresen med det meste og spesielt lyd. Dette her oppfylte alle mine ønsker og krav. Har ikke prøvd dem i DVD ennå men skal gjøre det Så til deg som lurer, ikke lur mer kjøp den! Unn deg noe godt! Mvh BanAnus Endret 28. desember 2005 av BanAnus Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Akkurat det samme som dere sier om X-Fi opplever jeg med mitt Audigy 4 Pro også (jeg har z-5500 høytalere da ) Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 hvis man ikke er kresen av lyd og tenker at X-Fi korta ikke kan gjøre så mye forskjell som folk sier så vil jeg bare si en ting. PRØV DET! og så kan man flippe over til gamle lydkortet mean har og levere inn X-Fi kortet på garanti. så skal jeg sitte her og ta tiden før du bestiller det i gjenn. pga har man følt X-Fi vil man aldrig gå til bake. jeg lover deg. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Brydde meg aldri om lyd før jeg faktisk gikk til innkjøp av et x-fi fatality kort... Ble sjokkert over forskjellen mellom onboard lyd og lydkortet og skjønner ikke hvorfor jeg ikke kjøpte ihvertfall et bedre kort tidligere Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Mentalt tilbakestående, innbilsk fjortiss? Han er 24 år tror jeg. Han har blitt verdens beste i utrolig mange forskjellige fps spill og vant for ikke så lenge siden en PK turnering , der førstepremien var på 150000 $. I tillegg håver han inn penger på fatal1ty merket sitt. Å kalle han mentalt tilbakestående fordi han har holdt seg til et nick som han valgte i veldig ung alder og bare fordi han er best i dataspill og ikke i en annen sport, blir så utrolig latterlig. skjerp deg 5340107[/snapback] Jeg ser du sliter med samme problemet som ham :!: Men fra OT til topic, skal nå kjøpe meg Xtreme Music utgaven og teste mot mitt gamle Audigy 2 (så godt det lar seg gjøre).Da selvsagt mest til spillbruk. Har ikke bruk for fjernkontroll, brakett med masse inn og utganger. Minne hadde vært kjekkt, men er jo fremdeles ikke brukbart til noe. Så får vi se om det er verd det Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 For meg så virker det som om X-Fi er en revolusjon når det gjelder hodetelefoner, men bare en liten forbedring med skikkelige høytalere. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 det er ikke en liten forbedring på 5.1 høytalerne mine de er ikke så store men de happer møkk i gorhold til head-settet mitt. lit rart egentlig siden siden de kosta mer en 5.1 settet. 1.2k for headsett og 1k for høytalere ja har Logitec X-530 til 5.1 lyd hjemme og Sennheiser "RS45" Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 XtremeMusic er kun kort uten I/O panel og fjernkontroll. Altså helt plain utførelse. Ønsker man mulighet for å f.eks koble til stereoanlegg når man ser film og bruker headset på spill bør man gå opp på platinum evt fatal1ty som har tilkoblinger til dette. Alternativet blir å fly bak pc'n å bytte plugg i tide og utide. 5342828[/snapback] Har uttak for headset på høttaler-volumknappen (Logitech-sak). Ble kjøpt inn med vilje for å slippe både klønete frontpanel og enda mer klønete omplugging bak. Alt slikt blir upraktisk når man både har frontdør og kassa står på gulvet. PS: Har ikke fått x-fi enda... Lenke til kommentar
JGR Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hvis man også trenger en mic utgang hjelper det ikke med bare headset utgang på høyttaler tingen... I alle fall ikke for meg Eller er det også en mic utgang der? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 PÅ baksiden er det MIC-inngang, LYD-utgang og to andre plugger jeg ikke har kontoll på. Er vel digital ut eller noe sånt. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Ja, men hvis man ikke vil skifte mellom høytalere og headset bakpå maskinen hele tiden må man ha mic og lyd i front også, noe man ikke får med XtremeMusic. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Alternativt kan man kjøpe et høytalersett med fjernkontroll og egen kontrollboks som f.eks. Creative Gigaworks 7.1. Her finnes både mikrofon, hodetelefon og M-Port (Hva nå det er?). Men det er jo ikke akkurat gratis det heller... Edit: Eller en 1-2 minijack overgang? Man må bare huske å skru ned volumet på høytalerene manuelt ;-) Endret 3. januar 2006 av trn100 Lenke til kommentar
JGR Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hvor får man kjøpt en slik 1-2 minijack overgang? Link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå