garrasjen Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 For runt 30 kan du få en mot midten av 90 tallet som bør være grei. Det eneste du må passe skikkelig nøye på er som Perpyro sa: RUST, RUST og RUST.... på biler fra midten av 90tallet så er ikke rust et problem (med untak mercedes) ingen japser laget på 90tallet har problem med rust .. det er bare noe man risikerer å få mye av på 80talls biler.. ikke kødd.. japser fra 70tallet ruster mindre enn japser fra 80tallet mens på 90tallet så er det ikke et problem hvis ikke bilen har en skade de fleste startet å galvanisere bilene sine i overgangen 80-tallet - 90-tallet Ser jo flere japanske biler av nyere dato som allerede ruster.. Se bare på Mazda 6 etter et par år. Det er dårlig! det har noe med Ford å gjøre .. de har kuttet tilbake på prosessen som galvanisere bilene.. desuten av nye biler som re rammet av rust er det mercedes om kommer vert ut.. MANGE japser har problemer med rust tilogmed LANGT utpå 90 tallet... Har ikke tall på hvor mange Nissan sunny opptil 95 modell jeg har sett med bortrustede tårn bak, mazda 626 til rundt 92 som har bortsrustede tårn og hjulbuer... Toyota Corolla med rust i tårn og kanaler, samt Civicer med hjulbuer og kanaler... Så reglen er : sjekk for RUST, RUST og RUST...... Så tar man den med til en som kan noe om biler og får en ekstra sjekk på det tekniske. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Her skal du få ett lite tips fra meg i tillegg til alt det andre. Jeg har nettop fått min bil (Nissan Laurel 2,4SLX 88mod) rustsveiset og behandlet av Trondheim Antirustverksted, noe som kostet 18 laken inklusiv alt. En standar antirustbehandling uten rustsveising koster 3-5000.- alt etter størrelsen på bilen. Denne behandlingen bør rebehandles hvert 3 år, noe som koster 2500.- pr. gang, vell anvendte penger når det kommer til antirust. Er det et slikt antirustverksted i nærheten av der du bor så ta den aktuelle bilen innom for en uforpliktende kontroll av understeller, noe som vil gi en bra pekepinn på hvor mye rust som er under bilen. Var i hvertfall det de sa dersom jeg skulle kjøpe bil i Trondheim. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Antirustverksted virka som en smart ting, det skal jeg finne ut om er i nærheten.. Ang valg av bil har jeg tenkt litt å funnet ut at jeg har veldig lyst på denne bilen her: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=827487 som ble linket til tidligere i tråden. men etter hva jeg har forstått koster forsikringen på slike biler flæsk! noe som er dumt, men jeg har virkelig lyst på den bilen. den er kul å se på, akkurat passe stylet og går bra. =) men jeg må skifte ventil tettninger på bilen, er dette noe som er lett overkommelig, eller er det en kostbar affære? jeg har endel venner som kan endel om å skru bil, så noe verksted besøk blir neppe nødvendig.. eller ? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Synes du det er gøy å bytte motor og girkasse ofte så løp og kjøp. Disse har nemlig ikke lenger holbarhet på disse komponentene en 200 000km. Ble tilogmed bedt om å holde meg unna dieselbiler fra Chevrolet på et svens Amcar forum. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Synes du det er gøy å bytte motor og girkasse ofte så løp og kjøp.Disse har nemlig ikke lenger holbarhet på disse komponentene en 200 000km. Ble tilogmed bedt om å holde meg unna dieselbiler fra Chevrolet på et svens Amcar forum. Tror det må være i de verste tilfellene. Etter mine erfaringer er det en knakende bra bil som holder lenge, har god framdrift, bruker lite drivstoff etc. Og jeg har egentlig alltid hatet AmCars. Så det så. (Tenker på Suburban som ungdomsbil.) Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Altså, eldre dieselbiler får problemer når det er vinter. Derfor leter jeg etter en suburban med bensinmotor, firehjulsdrift og servostyring. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 men jeg må skifte ventil tettninger på bilen, er dette noe som er lett overkommelig, eller er det en kostbar affære? jeg har endel venner som kan endel om å skru bil, så noe verksted besøk blir neppe nødvendig.. eller ? Siterer anonnsen: "Motoren er nyoverhalt også. Men det ble ikke skiftet ventil tettninger, dette må gjøres." Ville stillt store spørsmål til en overhaling hvor man ikke bytter vesentlige slitedeler som dette, hos en del selgere er jo pluggbytte lik en totalrenovering av motoren... Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Edit: Nevermind... Endret 25. august 2005 av The_Darkness Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Fått kjøpt deg bil nå? Denne posten døde så plutselig Jeg er selv 18 og noe som jeg synest er viktig ved et bilkjøp er å få noe som ikke alle andre ungdommer har. Hvor kjedelig er f.eks. vel ikke disse små peugeot'ene som alle styler? Du vekker mest oppsikt med noe orginalt, og har du en bil som ikke ansees som ungd. bil blir jo vanligvis forsikringen billigere... Jeg fikk meg nettop en fet 87 passat, som jeg håper å få fikset opp litt så den skiller seg ut blant de mer vanlige ungdomsbilene .. Endret 17. september 2005 av tronni_87 Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Fått kjøpt deg bil nå? Denne posten døde så plutselig Jeg er selv 18 og noe som jeg synest er viktig ved et bilkjøp er å få noe som ikke alle andre ungdommer har. Hvor kjedelig er f.eks. vel ikke disse små peugeot'ene som alle styler? Du vekker mest oppsikt med noe orginalt, og har du en bil som ikke ansees som ungd. bil blir jo vanligvis forsikringen billigere... Jeg fikk meg nettop en fet 87 passat, som jeg håper å få fikset opp litt så den skiller seg ut blant de mer vanlige ungdomsbilene Nei ble ikke noe bil på meg nå. Har tenkt til å jobbe i vinter, og spare opp en god slump med penger for så å kjøpe bil til våren igjen. =) Passat er jo en Stilig bil, krever at du slenger opp noe bilder etter at du har fiksa på den. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Hei igjen folkens. =) har nå sett litt mer på bil og funnet ut at jeg har veldig lyst på Audi. Har mest lyst på en A4, men disse koster somregel skjorta, og vil helst ikke ta opp lån på min første bil. Har da sett litt på Audi 100, disse er jo nokså like A4, men endel billigere. Fant denne her og lurer på hva dere syns om den, evt har andre forslag, helst ikke eldre enn 1990. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=928798 har også veldig lyst på litt styling til bilen og kom over dette til en A4, http://www.globalautoshop.com/aerodynamic/...i/audi_a4_c.htm noen som vet om det finnes noe lignende til Audi 100? og evt pris. lurer også på effektanlegg og kansje chipping, er dette lurt/mulig? takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå